###Het Tiende grote XT/XTZ/TT/TTR Topic###

Status
Niet open voor verdere reacties.
Oeh, van die draadbreuken zijn zo irritant... 'k Ben wel eens met samen geknepen billen naar huis getuft... dan ben je opeens bang om bochtjes naar rechts te draaien terwijl naar links geen probleem is. :P

8<
En het slechte starten? Geen vreemd beeld voor een XT 600 uit 2000? (hij staat wel buiten en tis koud en vochtig natuurlijk..)
Was dat moeilijk starten eenmalig? Dan kun je 'm ook gewoon verzopen hebben of zo.
 
2 extra dingetjes: Tijdens de korte rit viel hij 1 keer uit achter een stoplicht.
En heb wel eens (stuk of 2/3 keer) meegemaakt dat de motor in een scherpe bocht uitviel en aansloeg (gelukkig).
En voor die scherpe bochten ging je ook flink van het gas af, net als bij het verkeerslicht?
 
@komkommer: idd, van het gas af ja...

Moeilijk starten is wel 1 keer vaker gebeurt, toen was die verzopen (zat teveel aan het gas te draaien bij het starten) Sindsdien start ik de motor zonder gas te geven, maar dit keer leek het echt of het van heel ver moest komen...maar als er probs met de carb zijn zou het misschien wel kunnen zijn dat hij verzopen was (korte rit gemaakt voor hij 2,5 week stilstond...echt net 1km zeg maar)...
 
Laatst bewerkt:
Ok, ja dat zou goed kunnen, staat buiten in weer en wind. Ik ga zaterdag wel even naar de carbs kijken!
Iig erg bedankt allemaal!
 
Ok, ja dat zou goed kunnen, staat buiten in weer en wind. Ik ga zaterdag wel even naar de carbs kijken!
Iig erg bedankt allemaal!


als je hem goed heb warmgereden kijk even hoeveel toeren ie stationair loopt
 
Morgen!

Als de motor goed warm is loopt 'ie volgens mij wat te hoog stationair...richting 1700..als je dan een tijdje achter een stoplicht staat soms nog wat hoger (kan richting 1800/1900 gaan...maar alleen bij lang wachten met warme motor). Waar duidt dat dan op? Ik ben bang dat als ik de stationair schroef wat dichter draai, dat de motor telkens uitvalt als 'ie koud is...of moet ik dat ook niet doen? :) (ik heb geen kaas gegeten van aan motoren sleutelen...hiervoor een viercil gehad en een duc, waar ik liever vanaf bleef zelf :P)
 
Morgen!

Als de motor goed warm is loopt 'ie volgens mij wat te hoog stationair...richting 1700..als je dan een tijdje achter een stoplicht staat soms nog wat hoger (kan richting 1800/1900 gaan...maar alleen bij lang wachten met warme motor). Waar duidt dat dan op? Ik ben bang dat als ik de stationair schroef wat dichter draai, dat de motor telkens uitvalt als 'ie koud is...of moet ik dat ook niet doen? :) (ik heb geen kaas gegeten van aan motoren sleutelen...hiervoor een viercil gehad en een duc, waar ik liever vanaf bleef zelf :P)


controleer je choke eens..
misschien blijft deze (een beetje) open staan..
beetje smeren (die kabels) kan ook geen kwaad..
 
Vanwege rotte knieen doe ik mijn motor weg.

Motor is technisch in orde, voorrem begin van het jaar gereviseerd, vering voor en achter aangepast en gereviseerd, banden 90%.

Nadelen: zweet een beetje bij de klepdekselpakking en het contactslot is gaar.

Zoals op MP staat met alle spullen erbij mag hij voor een MF-er weg voor €700,-

Ik hoop dat iemand anders veel plezier zal beleven aan deze motor.

Reacties graag via mail of PB.
 
Vanwege rotte knieen doe ik mijn motor weg.

Motor is technisch in orde, voorrem begin van het jaar gereviseerd, vering voor en achter aangepast en gereviseerd, banden 90%.

Nadelen: zweet een beetje bij de klepdekselpakking en het contactslot is gaar.

Zoals op MP staat met alle spullen erbij mag hij voor een MF-er weg voor €700,-

Ik hoop dat iemand anders veel plezier zal beleven aan deze motor.

Reacties graag via mail of PB.

Oei. ik heb ook rotte knieen (morgen weer naar 't ziekenhuis) maar ik ben (mentaal) nog helemaal niet voorbereid op de mogelijkheid dat dit betekent dat ik misschien ook zou moeten stoppen met mijn motorhobby. Klote voor je. Sterkte met de verwerking hiervan.
 
Oei. ik heb ook rotte knieen (morgen weer naar 't ziekenhuis) maar ik ben (mentaal) nog helemaal niet voorbereid op de mogelijkheid dat dit betekent dat ik misschien ook zou moeten stoppen met mijn motorhobby. Klote voor je. Sterkte met de verwerking hiervan.

Dank je, is inderdaad behoorlijk klote, maar ik kan nu nog normaal lopen, alhoewel trappen al een behoorlijke uitdaging worden....
 
volgensmij kan ik beter mn xt in onderdelen verkopen, krijg daar meer reacties op dan op de xt zelf '(
 
Okee mijn XT rijdt weer *D
De koppeling voelt heel anders aan, in de goede zin van het woord dan.
Dat is dus mooi! Maar... wat is het geheim van de autom. kleplichter? Eerder startte 'ie echt supermakkelijk, maar nu krijg ik soms met mijn volle vedergewicht O-) de kickstarter amper rond :$
Ik heb wat aan het stelschroefje (in de buitenmantel van de kabel) gedraaid, maar dat had geen effect. Ik wil 'm graag weer zoals het was! :/ Hoe doe ik dat? :?


volgensmij kan ik beter mn xt in onderdelen verkopen, krijg daar meer reacties op dan op de xt zelf '(
Ik heb jouw (zeer uitgebreide!) advertentie destijds wel gezien maar de XT die ik nu heb komt uit een iets andere prijsklasse.
waarmee ik overigens niet wil zeggen dat jij veel te duur zou zijn, integendeel dunkt me.
 
Laatst bewerkt:
Draadbreuk of doorgesleten draad ergens rond je balhoofd kan ook.

daily_picdump_847_640_79.jpg
 
Okee mijn XT rijdt weer *D
De koppeling voelt heel anders aan, in de goede zin van het woord dan.
Dat is dus mooi! Maar... wat is het geheim van de autom. kleplichter? Eerder startte 'ie echt supermakkelijk, maar nu krijg ik soms met mijn volle vedergewicht O-) de kickstarter amper rond :$
Ik heb wat aan het stelschroefje (in de buitenmantel van de kabel) gedraaid, maar dat had geen effect. Ik wil 'm graag weer zoals het was! :/ Hoe doe ik dat? :?Ik heb jouw (zeer uitgebreide!) advertentie destijds wel gezien maar de XT die ik nu heb komt uit een iets andere prijsklasse.
waarmee ik overigens niet wil zeggen dat jij veel te duur zou zijn, integendeel dunkt me.

met de kleplichter kan ik je niet verder helpen helaas, en als ik op marktplaats kijk lijkt mijne niet echt overpriced (al zeg ik het zelf).. en het is een vraagprijs, alleen krijg ik enkel reacties als: verkoop je de demper ook los, verkoop je de 17" wielen ook los, wat wil je voor .... en ... etc.. geen enkele heeft belangstelling voor de motor. beetje jammer. weet ook niet goed wat ik er mee moet. als ik hem sloop heb ik in principe de helft al verkocht... (al vind ik dat ook weer zonde, want hij heeft mij nooit in de steek gelaten en start altijd)
 
Niet slopen, volhouden.
De markt is niet zo groot, maar je hoeft maar 1 geïnteresseerde koper te hebben. Voor dit soort motoren maakt ook het seizoen weinig uit. Het sentiment maakt wel wat uit, maar er zijn hele volksstammen die weinig van de crisis merken, dat zie ik wel aan dure uitlaten die toch ook gewoon verkocht worden.

Kwestie van geduld, echt. Als je geen geduld hebt, is het een kwestie van flink zakken met je prijs.

Stuur ze voor die demper maar door naar mij.
 
Niet slopen, volhouden.
De markt is niet zo groot, 8<
Bolski, dat boutje uit je avatar gaat niet werken... :N de schroefdraad is onderhand wel dolgedraaid! Ik zou er een helicoil inzetten als ik jou was.

Heb je nog ideeën voor mijn kleplichter? O-)
 
Niet slopen, volhouden.
De markt is niet zo groot, maar je hoeft maar 1 geïnteresseerde koper te hebben. Voor dit soort motoren maakt ook het seizoen weinig uit. Het sentiment maakt wel wat uit, maar er zijn hele volksstammen die weinig van de crisis merken, dat zie ik wel aan dure uitlaten die toch ook gewoon verkocht worden.

Kwestie van geduld, echt. Als je geen geduld hebt, is het een kwestie van flink zakken met je prijs.

Stuur ze voor die demper maar door naar mij.
Ik bewaar mn geduld nog wel even :)

@4stroke: advertentie staat op mf ( zie link in sig) en op marktplaats
 
Bolski, dat boutje uit je avatar gaat niet werken... :N de schroefdraad is onderhand wel dolgedraaid! Ik zou er een helicoil inzetten als ik jou was.
Ik begreep er al niets van!
Heb je nog ideeën voor mijn kleplichter? O-)
Ik heb er geen wphb van, maar zitten er niet 2 merktekens op bepaalde tandwielen? Dat de merktekens tegenover elkaar moeten staan?

Als je kickt, zie je dan wel de klep gelicht worden, of helemaal niet? Kan het zijn dat ie op het verkeerde punt gelicht wordt?
 
Hee Tarwetijger, goed om te zien dat je lekker bezig bent!
Hoe ik het mij herinner is dat je de zuiger op het bovenste dode punt moet zetten en dan een hele kleine vrije slag in de decompressiekabel ( 2mm o.i.d.) moet hebben.
Succes, want kicken tot je je knieën of het blok sloopt is ook geen goed idee!
 
Wat ik altijd doe om te kijken of de kleplichter voldoende de klep licht is:
Als je voeld dat de kickstarter op het zwaarste punt staat met je rechterhand je kleplichter iets helpen. Voel je dan dat de compressie afneemt dan kan je het kabeltje wat strakker zetten, net zolang totdat die goed staat.
Als blok loopt even voelen of je kleplichter helemaal vrij is. (Niet trilt)
 
Ik begreep er al niets van!Ik heb er geen wphb van, maar zitten er niet 2 merktekens op bepaalde tandwielen? Dat de merktekens tegenover elkaar moeten staan?

Als je kickt, zie je dan wel de klep gelicht worden, of helemaal niet? Kan het zijn dat ie op het verkeerde punt gelicht wordt?
Een wphb van de 2kf heb ik inderdaad nog niet kunnen vinden. Het heveltje op de cil.kop wordt wel bediend. Ik heb alleen de kickstarter en de kabel los gehad. Niks van de cil.kop. Dus je zou zeggen; weer aansluiten en klaar.
 
Hee Tarwetijger, goed om te zien dat je lekker bezig bent!
Hoe ik het mij herinner is dat je de zuiger op het bovenste dode punt moet zetten en dan een hele kleine vrije slag in de decompressiekabel ( 2mm o.i.d.) moet hebben.
Succes, want kicken tot je je knieën of het blok sloopt is ook geen goed idee!
Ja, de XT is me al redelijk naar m'n zin, alleen de voorrem nog aanpakken. Het liefst zou ik ook de kappen en het frame netjes maken maar mevr. Tarwetijger herinnerde me er al fijntjes aan dat ik dat niet zou doen. :P
Dat de zuiger in BDP moet staan had ik inderdaad inmiddels op internet gevonden. Het kicken ging supermakkelijk inderdaad, maar nu... Wat een verschil!
 
Wat ik altijd doe om te kijken of de kleplichter voldoende de klep licht is:
Als je voeld dat de kickstarter op het zwaarste punt staat met je rechterhand je kleplichter iets helpen. Voel je dan dat de compressie afneemt dan kan je het kabeltje wat strakker zetten, net zolang totdat die goed staat.
Als blok loopt even voelen of je kleplichter helemaal vrij is. (Niet trilt)
Oh da's een goeie! Ga ik morgen even proberen. Het heveltje wordt wel bediend (dat schreef ik al) maar misschien niet genoeg inderdaad.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan