Het Voorne-Putten topic deel 45, druppelend de zomer in..

Ik wist werkelijk waar niet dat mensen konijnen los in huis lieten lopen.. Gaan ze ook echt naar een bak dan? of ligt je huis dan onder?
Zijn ze te trainen? Komen ze kroelen? Kortom zo veel vragen 😁🧐

Ze knagen alleen aan de kartonnen speeltjes die ze krijgen, balletjes van sisal touw, ik heb ook takken van de perenboom die ik vorige winter heb gesnoeid. Verder knagen ze nergens aan. Ze zijn zindelijk, ze gaan altijd in hun toiletbak die in het hok staat. En Joep (dat is onze hangoor) komt gewoon vragen om te kroelen (als ik 's avonds tv zit te kijken gaat hij voor de tv zitten omdat hij dan wil kroelen).
IMG-20201129-WA0003.jpg

Dat ziet er dus zo uit.

En nola, de kleinste hebben we sinds een paar weken en die vindt alles nog spannend. Dus dat duurt nog wel even. Bij Joep duurde het ook een tijdje voordat hij dat durfde.

Je kan ze trainen hoor, daar hebben we ook van alles voor.
 
Bij ons slapen ze in de kooi, en als we thuis zijn komen ze er gezellig bij zitten. De grijze is niet zo van het aanhalen, de bruine komt echt op schoot zitten als je op de grond gaat zitten, en die kan je gezellig aaien.
We hebben ze aangeleerd dat ze alleen op het kleed in de woonkamer mogen.
Ze zijn indd zindelijk.
 
Bij ons mogen ze overal komen behalve in de garage (ons vorige konijn had daar gewoon schijt aan, die ging gewoon lekker onder m'n vfr slapen en als hij dan weer terug kwam dan had hij altijd weer een paar zwarte strepen extra :X ).

In de zomer mogen ze lekker de tuin in. Ze kunnen er toch niet uit en dan komen ze 's avonds laat weer binnen. Heb wel wat planten afgeschermd (waaronder een peperplant, joep zat afgelopen zomer met smaak een paar rode pepers op te eten).

Ben benieuwd hoe het over een paar maanden gaat als de kleinste wat meer gewend is.
IMG-20201201-WA0003.jpg

20201130_224018.jpg
 
Laatst bewerkt:
Gisteren mijn carbon helm ontvangen van LS2.
Ik schrok net even bij het openmaken, een donker vizier.

Er zit toch wel een schakelbaar zonnevizier in standaard.. :?

DSC_3563.jpg


Gelukkig is dit dus extra, vertekend minder en groter blikveld voor op het circuit. *O*
Wat een afwerking ook. :}
 
En voordeel van een beschadigd werkgeheugen; bij het naar zolder brengen kwam ik nog een doos tegen met carbon spullen.
Ik dacht ze nog te moeten ontvangen. _O-

Ook maar even opengemaakt dus, staat er al weken. :P

DSC_3572.jpg


Volgende week wat droge dagen en goede motivatie alstublieft. ;)
 
20170917_104807.jpg

Dit is ons vorige konijn Puk. Is vorig jaar op 6 december overleden.

Puk wilde eigenlijk altijd kroelen. Ging ook altijd mee op vakantie (die is o.a. in Italië, Spanje en Frankrijk geweest). En nee wij zijn niet de enige die dit doen. Wij hebben dit ook al eens eerder gezien bij mensen die hun konijnen, kat en papagaai meenamen op vakantie.
20180731_194715.jpg

Die vond het geweldig om een rondje op de camping te doen (met een tuigje om).
 
IMG-20201114-WA0002.jpg

Deze zijn van m'n nichtje. Zijn buitenkonijntjes. Die zijn overdags als er iemand thuis is los. M'n schoonzus werkt sinds een jaar niet meer i.v.m. haar gezondheid en die is er de hele dag mee bezig.
IMG-20200712-WA0000.jpg

1 van de 2 klimt regelmatig op het speelhuis van m'n nichtje en gaat dan met een noodgang van de glijbaan, dat doet ze meerdere keren per dag.
 
Gisteren mijn carbon helm ontvangen van LS2.
Ik schrok net even bij het openmaken, een donker vizier.

Er zit toch wel een schakelbaar zonnevizier in standaard.. :?

Bekijk bijlage 1570620

Gelukkig is dit dus extra, vertekend minder en groter blikveld voor op het circuit. *O*
Wat een afwerking ook. :}
Lekkere Helm die LS2, heb ook de carbon versie in zuid Amerika liggen.
(krijg geen foto hier geplaatst vanuit mijn tel.bestand)
 
Dierenmishandeling :(




:+
Hij moet ook altijd strak tegen mij aan liggen. :')
En ik draai nogal veel i.v.m. doorliggen van de heup en voor zo'n beestje blijf je dan toch liggen.
Zodra Binky in de ochtend naar buiten wil dan gaat hij allemaal kopjes geven tegen mijn hoofd.
Zonder 🐈slaap ik toch beter. _O-

PSX_20201203_184047.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hij moet ook altijd strak tegen mij aan liggen. :')
En ik draai nogal veel i.v.m. doorliggen van de heup en voor zo'n beestje blijf je dan toch liggen.
Zodra Binky in de ochtend naar buiten wil dan gaat hij allemaal kopjes geven tegen mijn hoofd.
Zonder 🐈slaap ik toch beter. _O-

Bekijk bijlage 1570784
Zo ligt die kat van ons ook altijd bij mijn zoontje, iedere dag weer. Hij valt dan altijd in no time in slaap :z
 
Zo ligt die kat van ons ook altijd bij mijn zoontje, iedere dag weer. Hij valt dan altijd in no time in slaap :z
Ik kan helemaal tegen niks dat tegen mij aan ligt.
Al is het iets met grote jetsers, aan je eigen kant liggen s.v.p.
En snel. :P :+

En het eerste half uur van de nacht gaat Binky zich wassen.
Ligt dan bonkend tegen je aan. _O-
Maar ook dat slik je dan weer van het beestje.
Alleen nu is het ff over.
En dat pakt hij gelijk goed en trouw op.
Dringt niet aan.
 
Sparrow gaat lekker tussen je benen liggen. Dan lig je dus gewoon vast gepind. Voor omdraaien moet je dan wakker worden, kat oppakken (prrrrr,prrrrr ) ergens neerleggen, zelf gaan liggen.
Ja, ze zien in elke mogelijkheid een ligplekje.
Een haal of hap kan je krijgen als je even niet oplet.
Het complete huis is zijn territorium. _O-
 
Laatst bewerkt:
Nou, het is binnen, dus ik ga het testen. :P

DSC_3578.jpg


Misschien zijn het wel anabole steroïden pillen voor circuitdagen. _O-
Veel is het niet, twee tabletjes van 0.5 gram per stuk.
 
De HP2 en de S1000RR hebben een klopsensor en bijbehorende ontsteking.
Die zouden met een hoger octaangetal wel raad weten (staat zelfs in het boekje bij de HP2..).
Maar het gaat mij meer om conserveren/stallen/jaarlijkse reiniging. :)
 
Ter kennismaking voor de niet circuitrijders een stukje uit het papieren clubbladje van de MAC Zandvoort. ;)

2020-MAC-Zandvoort-clubblad-de-eerste-keer.jpg
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan