ik ben ff de laatste hand aan het leggen aan de 7 jaar beurt
gister nieuwe olie en filtertje erin en ook de remmen en koppeling ff doorgepompt.
ik heb daar zo n mityvac pomp dingetje voor, werkt goed.
vandaag nog ff nieuwe luchtfiltertjes gehaald (105 euro) bij de dealert gewoon origineel.
ben vanochtend omdat ie toch buiten stond nog maar even een blokkie om geweest met halve kuip erop en zonder ruit.
wel frisse bek moet ik zeggen....was het maar weer zomer.
ik wil geen k&n filters op mijn brommer(s) of mijn auto.
ik heb al veel te veel schade gezien met die k&n filterzooi bovendien win je er niks mee bij de sp1.
dat soort filters werken enkel goed als ze regelmatig schoongemaakt en ingespoten worden.
veel mensen hebben niet eens in de gaten dat je ze moet inspuiten dus daar gaat het al fout.
dat soort filters moeten het hebben van filterolie om te kunnen filteren.
en dan kun je nog de fout ingaan door teveel of te weinig filterolie te spuiten.
veel werk en gedoe dus voor 0% winst en het risico bij laks filteronderhoud op grove motorschade.
ik heb op het werk meermalen turbos gezien die letterlijk gestraald waren door een vervuild/slecht filterend (lees;niet ingespoten) k&n filter.
en dan maar janken als ze de knip kunnen trekken voor een ruil turbootje.....tssss.
dan liever een origineel die je af en toe even omruilt...
Die van de SP hoeven niet ingespoten te worden, niks geen filterolie nodig, ga ze van het voorjaar alleen nog even uitspuiten en dan kunnen ze er weer tegenaan
Hebben mensen hier ook hun flappervalve afgedopt?.
En wie kan me vertellen of de distributiespanners van een sp-1 ook gevoelig zijn net als een gewone vtr?
Hebben mensen hier ook hun flappervalve afgedopt?.
En wie kan me vertellen of de distributiespanners van een sp-1 ook gevoelig zijn net als een gewone vtr?
ik wil geen k&n filters op mijn brommer(s) of mijn auto.
ik heb al veel te veel schade gezien met die k&n filterzooi bovendien win je er niks mee bij de sp1.
dat soort filters werken enkel goed als ze regelmatig schoongemaakt en ingespoten worden.
veel mensen hebben niet eens in de gaten dat je ze moet inspuiten dus daar gaat het al fout.
dat soort filters moeten het hebben van filterolie om te kunnen filteren.
en dan kun je nog de fout ingaan door teveel of te weinig filterolie te spuiten.
veel werk en gedoe dus voor 0% winst en het risico bij laks filteronderhoud op grove motorschade.
ik heb op het werk meermalen turbos gezien die letterlijk gestraald waren door een vervuild/slecht filterend (lees;niet ingespoten) k&n filter.
en dan maar janken als ze de knip kunnen trekken voor een ruil turbootje.....tssss.
dan liever een origineel die je af en toe even omruilt...
Die van de SP hoeven niet ingespoten te worden, niks geen filterolie nodig, ga ze van het voorjaar alleen nog even uitspuiten en dan kunnen ze er weer tegenaan
niks geen olie??? das nieuw voor mij.....ik lees toch anders...
k&n air filters.. Are they junk? - Honda RC51 Forum : RC51 Motorcycle Forums
kijk zelf maar....
Staat in de manual van K&N zelf, binnenste filter laten zitten als je niets aan de injectie doet, dan hoef je niets in te oliën.
hoe dan ook,its a free world...
als je je goed voelt bij K&N go for it...
ik begin er niet aan om reeds genoemde redenen en het feit dat ik geen zin heb weer met de inspuitmap aan de gang te moeten.
niks geen olie??? das nieuw voor mij.....ik lees toch anders...
k&n air filters.. Are they junk? - Honda RC51 Forum : RC51 Motorcycle Forums
kijk zelf maar....
mijns inziens moet je altijd met de mapping aan de gang omdat deze fietsen zonder aanpassing belachelijk veel te rijk lopen.
ik heb er nu 6 jaar zo n pc opzitten en het is echt de beste mod geweest die je kan doen.
loopcultuur is waanzinnig verbetert en veel sterker in het middengebied.
Op een forum roepen ze wel eens meer wat. Sla de originele gebruiksaanwijzing van K&N filters voor de SP er maar eens op na.
Op een forum roepen ze wel eens meer wat. Sla de originele gebruiksaanwijzing van K&N filters voor de SP er maar eens op na.
voor de vering moet je ongeveer in topic nummer 10 kijken, daar staat simpele beschrijving voor basis/circuit/fabrieks instellingen, incl de ophogers achter
VTR SP1&2 Topic Deel 10
pagina 1
sp1 heeft geen distributiespannersis een tandwieltrein ipv ketting.
Ja, makkelijk werkje, motor heeft iig een bak meer inlaatgeluid nu, ook is ie in het middengebied een stukje sterker naar mijn mening.
Distributiespanners op een SP? Succes met zoeken
Had hem al geliked, leuke plaatjes ja[afbeelding]
Blijft toch mooi
Voor de mensen die ook op Feesboek zitten, volg Colin zelf, hij post regelmatig plaatjes van zijn SBK VTR
https://www.facebook.com/TexasTornadoBootCamp
Maar effe afdoppen dan