kuncing
MF veteraan
Ziet er niet uit als een motorspiegel
Maar respect. Lijkt mij nogal frisjes ... en voor mij vrij gevaarlijk. Ik heb heel erg de neiging om ook bij vorst gewoon zo, zonder jas, naar buiten te stappen
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Verder dan een een sneeuwscooter ben ik ook niet gekomenZiet er niet uit als een motorspiegel
Maar respect. Lijkt mij nogal frisjes ... en voor mij vrij gevaarlijk. Ik heb heel erg de neiging om ook bij vorst gewoon zo, zonder jas, naar buiten te stappen
Als er meerdere wolkjes willen kijken in Noorwegen kunnen we daar wel een weekje of 1 tot 1,5 heen met een paarZiet er niet uit als een motorspiegel
Het koudste dat ik ooit met de motor heb gereden, was -26C°.Maar respect. Lijkt mij nogal frisjes
In mijn tienerjaren reed ik bij -10 tot -15C° in short en t-shirt naar school ...Ik heb heel erg de neiging om ook bij vorst gewoon zo, zonder jas, naar buiten te stappen
In mijn tienerjaren reed ik bij -10 tot -15C° in short en t-shirt naar school ...
Ik vraag mij nu af hoe ik destijds in staat was dat te kunnen!
(nee, ik zat NIET aan de drugs! )
Nu kan het niet snel genoeg lente zijn!
Ik word oud ...
Ik weet niet wat ze gerookt hebben daar bij buienradar, maar als ik hier in Alphen 500 meter zicht heb is het veel hoorToch wat betere zichten, vooral noordwestelijk deel van NLBekijk bijlage 1715377
ridder!Het is overigens tijdens die winter dat ik het combineren van sneeuw en motorrijden leuk ben beginnen te vinden. Ik was op de werkvloer al gekend dat ik door weer en wind met de motor reed. Had een paar dagen post in Diegem (nabij de luchthaven), en had de vroege, moest om 7u beginnen. Er werd voor de dag erna +20cm sneeuw verwacht, en het zout was bijna op, er werd aangekondigd dat enkel de belangrijkste wegen gestrooid gingen worden.
Mijn collega's zeiden nog tegen mij, "maar morgen kan jij toch niet met de motor komen!" ... Dát kwam op mij over als een uitdaging ...
Dus na het werk nog even langs een doe-het-zelf-zaak, en daar een stevig type koord van 0.5cm dik gekocht, en 's avonds kruislings over mijn beide banden gewikkeld, en strak aangetrokken met t-raps. De dag erna heel vroeg opgestaan, en heel vroeg de deur uit. Ik was als enige op tijd, al had ik wel 2,5uur nodig om de kleine 50km te overbruggen. Maar wat waren mijn collega's van de nacht stomverbaasd!!!
Over de rit: Het was nog heel vroeg, dus nog zo goed als nergens gestrooid. Ik denk niet dat ik sneller dan 35km/u heb gereden op mijn snelst. Bochten nemen ging stapvoets. Maar hier en daar al wel menig achterwiel aangedreven auto die aan de kant stonden, ook enkele vrachtwagens vast zien staan, maar ik reed "gewoon" door. Je moest die mensen zien kijken!!! Het rijden met die geïmproviseerde sneeuwkettingen ging dus wel, maar had natuurlijk zijn beperkingen. Ik ben ondanks dat toch twee keer op mijn zij gegaan (en dat heb ik er op het werk toen niet bij verteld ). In de terugweg was er al wat meer gestrooid, en dat had voor mij net nádelen. Eens die koorden over het asfalt schuurden, sleten die als sneeuw voor de zon. In Leuven geraakte ik daardoor zelf een helling niet meer op. Gelukkig passeerde daar een vrachtwagen, die nog ruimt had, en die heeft mij opgeladen, en is in Tienen van de snelweg gereden, om mij daar weer af te laden, en vandaar geraakte ik gelukkig nog thuis.
In mijn tienerjaren reed ik bij -10 tot -15C° in short en t-shirt naar school ...
Ik vraag mij nu af hoe ik destijds in staat was dat te kunnen!
(nee, ik zat NIET aan de drugs! )
Toegegeven, dit ziet er geloofwaardiger uit. Al zegt deze satellietplaat niks over het zicht onder deze wolkenplak.Ik weet niet wat ze gerookt hebben daar bij buienradar, maar als ik hier in Alphen 500 meter zicht heb is het veel hoor
Trouwens @JohnDoe94, Alphen ligt echt wel op de grens tussen laag zicht (<500m) en middelmatig zicht (2km). Dus die 500m van jou kan best kloppen met wat buienradar laat zien. Nevelig.Toegegeven, dit ziet er geloofwaardiger uit. Al zegt deze satellietplaat niks over het zicht onder deze wolkenplak.
Bekijk bijlage 1715387
Trouwens @JohnDoe94, Alphen ligt echt wel op de grens tussen laag zicht (<500m) en middelmatig zicht (2km). Dus die 500m van jou kan best kloppen met wat buienradar laat zien. Nevelig.
Deze kaart maakt duidelijk hoe het hier op de grens met Vlaams- en Waals Brabant is, gewoon volop zon, en geen wolkje aan de lucht. Wel maar 3C°. Maar geen tijd om te gaan rijden ... werken in huis ...Toegegeven, dit ziet er geloofwaardiger uit. Al zegt deze satellietplaat niks over het zicht onder deze wolkenplak.
Bekijk bijlage 1715387
Gelukkig veranderde de blower in m’n auto binnen een paar minuten van ijzige koude wind naar warm zomerbriesjeIk stapte hier net even naar buiten.
Van binnenuit ziet het er gewoon saai grijs uit, maar eenmaal buiten gekomen, bleek er ook nog een ijzige wind te staan
Dat is visueel gezien een heel groot verschilJa joh verschilt maar 1,5km
Je hoeft niet te rijden, toch?Ben het beu die mist dat is wat ik weet .
Je zit continu je vizier schoon te vegen omdat die hele kleine druppels niet van je vizier lopen , dan heb ik liever regen dan loop het water gewoon van mijn vizier en hoef ik niet te vegen .
Erger vind ik het "onzichtbaar" aspect van de motorrijder bij mist. Een motor heeft immers niet standaard een achter mistlicht. Op een van mijn vorige motoren had ik er zelf een geplaatst, zou ik eigenlijk eens terug moeten doen. Ik heb er immers een ideaal rood LED licht voor liggen, eentje dat ik had aangekocht om als extra remlicht te plaatsen, maar wat er nooit van gekomen is. Die ligt nu in een box, samen met nog heel wat andere nooit gebruikte AliExpress spulletjesJe zit continu je vizier schoon te vegen omdat die hele kleine druppels niet van je vizier lopen ,
Ja maar.......Erger vind ik het "onzichtbaar" aspect van de motorrijder bij mist. Een motor heeft immers niet standaard een achter mist licht.
Erger vind ik het "onzichtbaar" aspect van de motorrijder bij mist. Een motor heeft immers niet standaard een achter mistlicht. Op een van mijn vorige motoren had ik er zelf een geplaatst, zou ik eigenlijk eens terug moeten doen. Ik heb er immers een ideaal rood LED licht voor liggen, eentje dat ik had aangekocht om als extra remlicht te plaatsen, maar wat er nooit van gekomen is. Die ligt nu in een box, samen met nog heel wat andere nooit gebruikte AliExpress spulletjes
Bekijk bijlage 1715530
Ik zou die dan gewoon onder de nummerplaat willen hangen:
Bekijk bijlage 1715540
Maar liever zou ik het nog lager hangen, op voorwaarde dat ik daar een degelijke constructie voor zou kunnen maken:
Bekijk bijlage 1715541
Geeft echt enorm licht (op de foto is het rosig, maar in werkelijkheid mooi vuurrood zoals het hoort):
Bekijk bijlage 1715545
Ik zou ze er maar eens moeten monteren, maar dan wel met een oranje verklikkerlicht dat zichtbaar is voor mijzelf, want een mistachterlicht is op de motor dan wel niet verplicht, als je er een plaatst, moet het wel conform zijn.