20220114_082807.jpg

Vrijdag ochtend, grijs en grauw.
 
Nog aardig bewolkt daar. Kwam hier net zowaar een heel licht zonnetje. Begint wat open te trekken.
Heel kortstondig dan. Jij woont toch in het oosten? Er zit nu een spaarzame opklaring aan de kust bij den haag. Voor de rest grijze soep. En de komende week gaat dit gewoon door....


Screenshot_20220116-121037_Windy.jpg
 
Even een heel ander onderwerp. Hebben jullie het bericht gehoord van de uitbarsting van een onderzeese vulkaan bij Tonga, 16000 km hiervandaan?

De drukgolf als gevolg van deze uitbarsting reisde de wereld over, tot Nederland aan toe. Gisteravond om 8 uur (19UTC) bereikte de drukgolf ons land. Hier een registratie van de drukmeter die op een meetveld staat in de buurt van Wageningen. Super bijzonder dat een fenomeen aan de andere kant van de wereld zelfs hier geregistreerd is!

Pressure.png
 
Even een heel ander onderwerp. Hebben jullie het bericht gehoord van de uitbarsting van een onderzeese vulkaan bij Tonga, 16000 km hiervandaan?

De drukgolf als gevolg van deze uitbarsting reisde de wereld over, tot Nederland aan toe. Gisteravond om 8 uur (19UTC) bereikte de drukgolf ons land. Hier een registratie van de drukmeter die op een meetveld staat in de buurt van Wageningen. Super bijzonder dat een fenomeen aan de andere kant van de wereld zelfs hier geregistreerd is!

Bekijk bijlage 1716606
Heeft het verder weer- en of andere natuurkundige gevolgen voor onze lage landen?
 
Even een heel ander onderwerp. Hebben jullie het bericht gehoord van de uitbarsting van een onderzeese vulkaan bij Tonga, 16000 km hiervandaan?

De drukgolf als gevolg van deze uitbarsting reisde de wereld over, tot Nederland aan toe. Gisteravond om 8 uur (19UTC) bereikte de drukgolf ons land. Hier een registratie van de drukmeter die op een meetveld staat in de buurt van Wageningen. Super bijzonder dat een fenomeen aan de andere kant van de wereld zelfs hier geregistreerd is!

Bekijk bijlage 1716606
Bijzonder! Leuk dat je dit deelt!
 
Even een heel ander onderwerp. Hebben jullie het bericht gehoord van de uitbarsting van een onderzeese vulkaan bij Tonga, 16000 km hiervandaan?

De drukgolf als gevolg van deze uitbarsting reisde de wereld over, tot Nederland aan toe. Gisteravond om 8 uur (19UTC) bereikte de drukgolf ons land. Hier een registratie van de drukmeter die op een meetveld staat in de buurt van Wageningen. Super bijzonder dat een fenomeen aan de andere kant van de wereld zelfs hier geregistreerd is!

Bekijk bijlage 1716606
Hier de grafiek tot aan nu. Je ziet dat er s nachts na half 3 (1.30 UTC) nog een tweede (kleinere) drukgolf over ons land is gekomen!

Pressure (1).png
 
Laatst bewerkt:
Dus in 6.5 uur heeft dat golfje rondje aardbol gedaan? Wat blijft de natuur toch soms fascinerend.
Zoals ik het begrepen had waren er 2 drukgolven, eigenlijk 1 natuurlijk, maar ze verspreidden zich in een cirkel om de uitbarsting heen natuurlijk, de ene die westwaards ging kwam hier wat eerder aan dan degene die richting het oosten ging. Vandaar dat er 2 waarnemingen waren, maar feitelijk was het dezelfde drukgolf.
 
Bij Bergambacht omstreeks half 2 was het bewolkt, af en toe een druppeltje en licht winderig

FFADFC40-3526-4DE6-8F81-C2FBFE5A90D2.jpeg


Op de terugweg nog een klap van een verdwaalde fazant gekregen die het een goed idee vond om tegen mij op te vliegen terwijl ik 100 reed (zonder m’n telefoon in de hand :+ )

1159CD43-BEB0-4EED-B21A-86AAD04BABA4.jpeg

Spiegel geraakt een een chip van de lak af en een m’n arm oplawaaier gehad, maar niks ernstigs. Heb hem nog gezocht voor de bbq maar blijkbaar heeft het gekke beest het nog overleefd ook
 
Bij Bergambacht omstreeks half 2 was het bewolkt, af en toe een druppeltje en licht winderig

Bekijk bijlage 1716848

Op de terugweg nog een klap van een verdwaalde fazant gekregen die het een goed idee vond om tegen mij op te vliegen terwijl ik 100 reed (zonder m’n telefoon in de hand :+ )

Bekijk bijlage 1716849
Spiegel geraakt een een chip van de lak af en een m’n arm oplawaaier gehad, maar niks ernstigs. Heb hem nog gezocht voor de bbq maar blijkbaar heeft het gekke beest het nog overleefd ook
Die komt harder aan dan een hommel dit terwijl je een hommel al goed kunt voelen, zelf altijd nog mazzel gehad dat ik niets groter dan een hommel tegen me aan heb gehad.

p.s ook door schrik kunnen rare dingen gebeuren gelukkig heb je er goed op gereageerd.
 
Op de terugweg nog een klap van een verdwaalde fazant gekregen die het een goed idee vond om tegen mij op te vliegen terwijl ik 100 reed (zonder m’n telefoon in de hand :+ )

Spiegel geraakt een een chip van de lak af en een m’n arm oplawaaier gehad, maar niks ernstigs. Heb hem nog gezocht voor de bbq maar blijkbaar heeft het gekke beest het nog overleefd ook
Ah, doe jij de fazanten?? Ik heb patent op duiven... Gemiddeld zo eens in de zeven jaar één 😏 :/

Gelukkig is het bij jou ook relatief goed afgelopen. Geloof me... een dergelijke vogel frontaal op je vizier (ipv spiegel of arm) bij 100+ heeft een heel erg vreemde uitwerking op je waarnemingsvermogen... en vraag me niet hoe ik dat weet. :X
 
Ah, doe jij de fazanten?? Ik heb patent op duiven... Gemiddeld zo eens in de zeven jaar één 😏 :/

Gelukkig is het bij jou ook relatief goed afgelopen. Geloof me... een dergelijke vogel frontaal op je vizier (ipv spiegel of arm) bij 100+ heeft een heel erg vreemde uitwerking op je waarnemingsvermogen... en vraag me niet hoe ik dat weet. :X

Fazanten ken ik gelukkig alleen van tegen de A-stijl van de auto. Wat een ongelooflijk stomme beesten, vliegen altijd precies op als je net dicht genoeg bij bent, en vliegen dan ook steevast naar het naderende gevaar toe |( |(

Wel heb ik met de motor een keer een duif geraakt. Tot dan toe remde ik altijd af (als er niemand achter mij zat), om vervolgens te merken dat de duif toch snel genoeg hoogte maakte en ik dus niet had hoeven afremmen. Net die ene keer dat ik dacht: het zal wel, ik laat altijd voor Jan met de korte achternaam het gas los, trof ik een laagvlieger die zich tegen mijn koplamp kwakte. Gevolg: een wolk veren rond de motor (om nog een beetje on-topic te blijven :+ )
 
Ah, doe jij de fazanten?? Ik heb patent op duiven... Gemiddeld zo eens in de zeven jaar één 😏 :/

Gelukkig is het bij jou ook relatief goed afgelopen. Geloof me... een dergelijke vogel frontaal op je vizier (ipv spiegel of arm) bij 100+ heeft een heel erg vreemde uitwerking op je waarnemingsvermogen... en vraag me niet hoe ik dat weet. :X
Onder het mom van “Durf te vragen” doe ik het toch 😜

M’n laatste was een (denk ik) meeuw, in de regen in het donker, ik ging toen 60 of 70 ofzo en die kwam met z’n poten tegen m’n vizier, ik weet nog dat ik mij helemaal de blubber schrok omdat ik hem echt niet zag aankomen terwijl ik altijd overal zit te kijken
 
Terug
Bovenaan Onderaan