Het XR 250 t\m 650 Topic Part 5 For real

Status
Niet open voor verdere reacties.
hoe heet dit koplampkapje? :/

afbeelding048y.jpg


merk/type.
 
Tja, je bent wel wat kwijt ja. Het kan ook goedkoop, dan koop je gewoon gietvelgen.
Maar dan verkoop je je xr (wat erg moeilijk is in deze tijd) en dan moet je een andere sm kopen, dan ben je net zoveel kwijt in totaal.


Hoe bedoel je precies gietvelgen??

liefste natuurlijk soort spaak velgen
maar van mij part velgen (zelfde grote) en dan straat bandjes er onder
rijdt denk ik ook stukken beter dan noppen banden.

Het gaat mij er ook om dat ik gewoon beetje een keer op circuit kan rijden./

Maar moet nog uitzoeken welke eisen ze aan moeten voldoen.

Maar dat is eigenlijk ook wat ik er een beetje mee wil doen en het is voor mij beetje wennen aan de kracht denk ik want krijg er wel spierpijn op :X
 
Ik heb al een topic gemaakt in technische vragen maar zou het ook aan de echte kenners willen stellen:

M'n XR 250 uit 91 op een domme manier drooggelopen (geen olie dus!) waardoor ie erg heet werd, sindsdien maakt ie een lichte tik/rammel, vooral als ie weer te warm wordt. Na 15 minuutjes rijden raakt ie weer overhit.

Welke schade heb ik veroorzaakt? Wat ik heb begrepen is dat de oliepomp of een lager in de nokkenas kaduuk is.
 
Zo, m'n eerste berichtje in dit deel van het forum. (snuffel ook bij het BMW GS topic)

3 weken terug een XR600R uit '89 gekocht, als opknapper.
Scheelt nog het een en ander aan maar motorisch klinkt ie nog zeer goed, geen rateltje te horen.

De achterschokdemper was leeg, die is nu weer gevuld en het beestje voelt al gelijk 100% beter aan.
Nog wat met de electra spelen en nog wat kleine dingetjes en dan is die er helemaal klaar voor.

Ook ga ik het achterwiel opnieuw spaken en daarbij gelijk mijn eerste vraag; is het verstandig het schroefdraad van de spaken in te smeren met kopervet tegen het vastzitten voordat ze in de nippels gedraaid worden of blijven ze dan constant loslopen? (RVS spaken met verzinkte nippels)

Fotoke van mijn XR600:
xr600rp.jpg
 
help heb een xr 600 uit '88 koppakking is lek kan er geen vinden zou 98 mm moeten zijn maar cilinder is 101 mm en kop 105 mm ????? raar ff een plaatje

[afbeelding]

ben ook opzoek naar een voortandwiel beschermkapje

WOW!!! Mooie xr! Misschien heeft jouw xr een xr650L cilinder...

Echt nice!

EDIT: Woops, was ingelogd met mijn vriendins account... :P (Ilja)
 
Laatst bewerkt:
"It was the hardest tire to mount that I have ever seen. I sold the bike with it on. Never bought another one."


"In the end, my T-Flex was free and worth every penny. I'm glad I didn't spend money on it."

:+ Brute band om te zien, en misschien leuk om te proberen, maar mij lijkt het niets na dat topic gelezen te hebben :P Ik heb er nu kenda k760 onder liggen en die bevallen zeer goed!

Heb ook k760's. Net nieuw setje besteld. :)
 
help heb een xr 600 uit '88 koppakking is lek kan er geen vinden zou 98 mm moeten zijn maar cilinder is 101 mm en kop 105 mm ????? raar ff een plaatje

[afbeelding]

ben ook opzoek naar een voortandwiel beschermkapje

Mooie fiets.

97mm boring is standaard,HRC kit en andere 100mm Wiseco's zijn 628cc,101 is 640 en 102.4 is 658cc op een XR600. Een Domi pakking moet lukken ,ik rij nu ook met een OEM 650R pakking op m'n 680 (van 100 naar 102.4). Aftermarket is dikwijls minder kwaliteit ,Cometic heeft bigbore pakkingen.

BTW: Gooi er een mooie Keihin FCR 41 onder (Check Frank ! hier) en je hebt -samen met de 640- een bom van een moto.
 
Mooie fiets.

97mm boring is standaard,HRC kit en andere 100mm Wiseco's zijn 628cc,101 is 640 en 102.4 is 658cc op een XR600. Een Domi pakking moet lukken ,ik rij nu ook met een OEM 650R pakking op m'n 680 (van 100 naar 102.4). Aftermarket is dikwijls minder kwaliteit ,Cometic heeft bigbore pakkingen.

BTW: Gooi er een mooie Keihin FCR 41 onder (Check Frank ! hier) en je hebt -samen met de 640- een bom van een moto.

kijk xrmanu de man met antwoorden :}
heb dit gevonden en besteld cometic top end kit multi layer steel c7828 101.0 mm xr 600
heb er btw een mikuni 40mm vlakschuif carb onder
xrmanu bedankt voor de info
 
Heeft er een van jullie XR mannen nog een set radiatorkappen liggen voor een XR650R waar die vanaf wil? Ik zoek er namelijk nog een... :)
 
Beste fanatics..
Xr650r gekocht, toch maar rijbewijs gehaald en hoef nu niet meer met de politie te spelen.. haha

MAAARRR.. even een vraagje, heb het al overal gegoogled maar te veel uiteenlopende info..

Als ik mijn oliepijl check bij koude motor, is de pijlstok droog. Als ik hem start stijgt het olieniveau wel. Als ik 'm vervolgens bijvul tot net onder maximum ( met warme motor ) want mag niet te veel olie inzitten ivm behoud van keringen etc.. is hij uiteindelijk "goed" bijgevuldt.
MAAARRR als ik dan na ongeveer 2 keer tanken weer kijk.. heb ik hetzelfde resultaat (met koude motor) en zuipt hij ongeveer 500 ml olie op na 2 x tanken.. IS DIT NORMAAL?
hoop op een snelle reactie want wil m niet de soep in laten draaien..

Gr G

ps: zijn er mensen in Breda met een SM?? rondje boeken??
 
ohja.. en er lekt niets onder de motor of pakkingen oid..

ALs er iemand nog leuke ritjes weet rondom breda.. laat maar weten>?
 
Beste fanatics..
Xr650r gekocht, toch maar rijbewijs gehaald en hoef nu niet meer met de politie te spelen.. haha

MAAARRR.. even een vraagje, heb het al overal gegoogled maar te veel uiteenlopende info..

Als ik mijn oliepijl check bij koude motor, is de pijlstok droog. Als ik hem start stijgt het olieniveau wel. Als ik 'm vervolgens bijvul tot net onder maximum ( met warme motor ) want mag niet te veel olie inzitten ivm behoud van keringen etc.. is hij uiteindelijk "goed" bijgevuldt.
MAAARRR als ik dan na ongeveer 2 keer tanken weer kijk.. heb ik hetzelfde resultaat (met koude motor) en zuipt hij ongeveer 500 ml olie op na 2 x tanken.. IS DIT NORMAAL?
hoop op een snelle reactie want wil m niet de soep in laten draaien..

Gr G

ps: zijn er mensen in Breda met een SM?? rondje boeken??

Olie checken doe je als volgt:
- starten koud,choke af
- motor rechtopzetten bv stuur tegen muur
- 6min laten stationair draaien (niet minder)
- afzetten en peilen
- bijvullen tor max.
- peilstok terugzetten met de punt naar rechts gericht.

Checken om de 100km in het begin.

Best ook asap de oliezeef onderaan in het frame checken.Als daar brons in zit heb je zware probs...
 
Olie checken doe je als volgt:
- starten koud,choke af
- motor rechtopzetten bv stuur tegen muur
- 6min laten stationair draaien (niet minder)
- afzetten en peilen
- bijvullen tor max.
- peilstok terugzetten met de punt naar rechts gericht.

Checken om de 100km in het begin.

Best ook asap de oliezeef onderaan in het frame checken.Als daar brons in zit heb je zware probs...


Dit is toch ook de normale uitvoering voor olie peilen van een XR600R?
 
Bij een 650R krijg je anders de stok er nooit meer deftig in.


Oh vandaar
Bij een XR600 is het gewoon een draai dop

Zal morgen of overmorgen ook eens weer mijn XR aanslingeren
Kijken hoe hij loopt en olie peilen enzo

Laatste tijd nog niet veel tijd voor gehad :z
 
zijn er nog mensen die naar ruurlo komen om de modder te onderzoeken deze zondag?

ik ben er bij!
mijn vuurdoop qua offroad-tochten... hoeheoeoheoeeee spannend! :P

is lekker dichtbij huis dus ik tokkel er rustig op de motor heen en als het goed gaat op de motor weer terug })

ik rijd zowiezo met een kameraad mee met zijn cr500 dus dat zal wel geen eerlijke strijd worden, dus ik hoop dat die af en toe wacht :+
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan