Het Yamaha MT-03 topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bevindingen tot nu toe (250Km verder, en laat ik ook eens kritisch zijn) :

1. Het zadel is erg hard en daar krijg je een houten reet van als je lang zit. Misschien moet ik eraan wennen, maar dit concludeer ik nu.

2. Het stuur is erg breed; Is niet vervelend met rijden ofzo, maar tussen de stilstaande auto's door hobbelen voor een stoplicht gaat wat lastig, opletten dus.

3. Inrijden kan je wel vergeten; Je komt wel erg snel al boven de 5.000 toeren. Ach, ik doe wel gewoon rustig aan, die blokkies kunnen wel wat hebben.

4. Achterrem is uitzonderlijk goed te doseren, nu gebruik ik die ook weer eens.

5. Hij is lekker zuinig (1 op 18 tot nu toe).

6. Stoppies gaan volgens mij nooit lukken; Al het gewicht ligt op het voorwiel, je remt gewoon verdomd snel.

7. Voor een wheelie MOET je de koppeling misbruiken.

8. De wegligging is en blijft UITZONDERLIJK :} Eindelijk kan ik het vermogen ECHT loslaten ipv alleen maar bezig te zijn om het vermogen -enigszins- normaal op het asfalt te krijgen.
 
Voor een wheelie moet ie wel los komen zonder koppeling. Gewoon vol gas in z'n 3 bijv. gas los, terugschakelen naar z'n 2 en vol het gas erop. Dan moet ie vast wel omhoog komen. Anders ander achtertandwiel erop gooien. Maar ga maar wheelies oefenen nadat je 'm hebt ingereden. Lijkt me wat beter voor het blok.

Het zadel vond ik juist lekker. Ik heb er een uurtje op gestuurd en op mijn DR Heb ik na een uur goed last van mn reet, maar door het brede zadel hier totaal niet op. Kwestie van gewenning denk ik dan.
 
Voor een wheelie moet ie wel los komen zonder koppeling. Gewoon vol gas in z'n 3 bijv. gas los, terugschakelen naar z'n 2 en vol het gas erop. Dan moet ie vast wel omhoog komen. Anders ander achtertandwiel erop gooien. Maar ga maar wheelies oefenen nadat je 'm hebt ingereden. Lijkt me wat beter voor het blok.

Het zadel vond ik juist lekker. Ik heb er een uurtje op gestuurd en op mijn DR Heb ik na een uur goed last van mn reet, maar door het brede zadel hier totaal niet op. Kwestie van gewenning denk ik dan.

Haha, ja tuurlijk ga ik pas echt gek doen als ie is ingereden, maar ja toch nieuwsgierig he? :]

Ik hoop het, anders kost het me een ander zadel; Zou jammer zijn want die rode sticksels zorgen wel voor een mooi geheel...
 
Update:

Rechter steppie heeft de grond al geraakt. *O*
En dat zadel begint idd te wennen, gelukkig.

Vandaag nog ff bij Safe een prijsje gevraagd van de Akra's....

€ 850,- -O-
 
Hey Adonis, heb ik jou vandaag zien rijden door ehm Pijnacker?
Witte tank met bijpassende witte helm?
Stoere verschijning hoor! 8-)
 
Zo makkelijk kunnen! Zoveel MT-03's zie je niet hier, en ik ben er geweest idd.

Ik vind het ook helemaal geweldig; Dat rechtop zitten past volgens mij toch het beste bij mij (jammer dat ik dat pas 2 supersports later achterkom...).

Tot ziens denk ik! :]
 
1 ding staat me niet aan aan de mt-03 maar ik heb nog niet de kans gekregen deftig te onderzoeken: de uitlaat vertrekt met 2 buizen (voor elke klep 1) gaat dan samen in 1 buis gaat dan in een soort box (hoogst waarschijnlijk een catalysator) en dan maar naar de dempers. moest dit gewoon een buis zijn per klep die dan telkens naar een demper gaat zou dit veel beter zijn (zoals bij de xt dus...) zoals voorheen gezegd dus: de motor kan niet ademen. de akras gaan ook eerst naar 1 buis. De 2 dempers is dus puur show en hebben geen nut en wegen veel!! daarbij komt nog dat de dempers hoog geplaatst zijn dus het gewicht telt nog eens dubbel. Ik heb het nog niet deftig kunnen onderzoeken dus laten jullie eens weten of ik het correcte beeld van de uitlaat heb en of er eventueel plaats zou zijn om 2 buizen naar achter te laten lopen (met de originele dempers) en niet onder de luchtfilter (elke bocht is weerstand) maar ernaast ofzo, of misschien bestaan er andere (race)luchtfilters die passen (dubbel voordeel dan) dit alles dan met een powercomander zodat het verbruik naar beneden gaat en de pk's omhoog wanneer ik weet of dit alles verwezelijkbaar is koop ik er misschien ene want vin het wel een mooi machien en zit heel confortabel :] juist een beetje spijtig van het vermogen. Kan iemand ook laten weten of de snelheidsmeting op het voorwiel of in de versnellings bak zit (ivb met tanwielaanpassing)
 
Er zal ongetwijfeld wel een volledig systeem komen waarbij je 2-2 hebt ipv 2-1-2.
En je hebt gelijk; Het is een grote doos, met dual "look".
Het ziet er leuk uit, maar heeft geen zin nee.
De bocht wordt overigens wel knap dikker daar waar de 2 samenkomen; Wellicht zijn ze qua volume wel gelijk aan een 2-2 systeem.
Aangezien de Akra dempers al 850 euro kosten wil ik niet weten wat zo'n volledig systeem moet kosten.

Voor het gewicht zou ik me niet te druk maken, die dempers zijn ook echt het enige wat daar zit, verder ALLEEN een subframe, de accu zit bv. onder de tank (handig als ie leeg is). En bovendien liggen de dempers bijna voor het achterwiel, het is niet zo dat er nog een paar kilo ver acher de achteras zit.
Maar goed, elke klio is er een zou je zeggen...

Powercommander, ander luchtfilterhuis en luchtfilter, en natuurlijk vol systeem, zijn wenselijk, lijkt me leuk, maar dan ben je wel een dikke 2000 euro ofzo verder.
Nee, ik beperk me denk ik tot luchtfilter en dempers, en misschien in de toekomst een powercommander, maar daar houdt het zeker wel op.

Het vermogen is idd niet om over naar huis te schrijven, maar dat is juist het leuke aan deze fiets: Je mist het niet. :]
 
Foto van de bocht:

full
 
Dank u voor de foto's. Ik ben al een tijdje op zoek voor de moto die het meeste bij mij past: racer (te rap), touring (te lomp), supermotard (beestig maar kunt ge geen autostrades mee doenen en niet betrouwbaar), naked (lelijk/te rap vb fz1) dus de mt-03 komt goed uit juist ben ik bang dat ik het vermogen zou beu geraken (vandaar deze vragen voor het vermogen een beetje up te graden).

Is er plaats onder het zadel om een slot te steken? Ik ben al een paar keer naar de winkel weest kijken maar vergeet steeds op dingen te letten en de MT-03 staat hier in de motowinkel volledig achteraan in een hoekje en de moto's staan behoorlijk dicht opéén. Verder zijn er mensen die van hun xt vinden dat hij nogal bokkerig rijd bij constante snelheid, is dit bij de mt ook zo? :?

Ik zou wel nog wachten tot het autosalon in brussel dan denk ik hem wel te vinden voor €6200 ofzo hij kost hier nu in belgië €6650 intussen kan ik nog een beetje rondkijken of er geen verdachte problemen opduiken want vindt het nogal riskant: Ik ben normaal gesproken niet voor italiaanse producten maar voor deze zou ik dan wel een uitzondering maken (is toch een japans ontwerp)
 
Graag gedaan. En zoals al eerder gezegd; Het vermogen mis ik tot nu toe niet, en ik zit zelfs nog in de inrij periode.
Laten we nou eerlijk zijn; Hoe vaak zit je nu boven de 100km/u op bochtige dijkjes.... :]

Hahaha, wel grappig dat je over de dempers zegt dat ze zwaar zijn en dat je nu wel vraagt of je je slot van tig-kilo onder het zadel kwijt kan.... :)
Niet dus; Totaal GEEN opbergruimte, maar dat heb je dus niet nodig op deze fiets. Geen extra zooi; Alleen rijden! Daar is ie voor bedoeld.
(ik stop mijn schijfremslot wel in mijn jas als het moet)

Goed dat je daarover begint; Ik wilde het al opmerken bij de dealer, maar uit jouw verhaal haal ik eruit dat elke 1 pitter dus wat bokkig rijdt bij een constante snelheid. Het was mij dus ook al opgevallen op de korte stukjes die ik constant heb gereden. Het is niet vervelend iig, je merkt het alleen.

Italiaans product??? Dit is toch een echte Jap? :?
 
Het 660cc ééncilinder Yamaha blok wordt in Bologna door het italiaanse Minarelli gebouwd. Oké, het ontwerp is van yamaha en dus japans, maar het blok zelf is compleet italiaans. De Yamaha MT-03 wordt ook alleen in Italië geproduceerd. bron: kicxstart nr 5; 9 juni 2005; blz 124-129

Maar ik denk wel dat het een betrouwbare motor is ten slotte is het ontwerp japans en het is toch meestal bij het ontwerpen dat de foutjes erinsluipen bij vb: fiat, alfa enz
 
Dit wist ik niet eens! _O-

Ach, met mijn Mille heb ik ook NOOIT problemen gehad.
Maar die had een Oostenrijks blok.... :?
Haha, nou het zal wel meevallen, laat ik geen gekke dingen in mijn hoofd halen.

En idd, als ie maar door een Jap is ontworpen...
 
Hahaha, wel grappig dat je over de dempers zegt dat ze zwaar zijn en dat je nu wel vraagt of je je slot van tig-kilo onder het zadel kwijt kan.... :)
Niet dus; Totaal GEEN opbergruimte, maar dat heb je dus niet nodig op deze fiets. Geen extra zooi; Alleen rijden! Daar is ie voor bedoeld.
(ik stop mijn schijfremslot wel in mijn jas als het moet)
Er kan wel degelijk een passend ABUS beugelslot onder het zadel :Y
Ik hem hem gelijk met de MT-03 meebesteld………….
Tis maar dat je ut weet.
 
Speciaal plekje..... })
Had ik niet gezien....I stand corrected.... 8-)

Maar goed, een schijfremslotje kan je altijd wel ergens kwijt als het moet...
(en bovendien is ie goed verzekerd, en gelukkig geen gewild object voor de echte dieven)

Bevalt ie nog goed bij jou thuis? :]
 
Ik heb trouwens inmiddels andere spiegels gemonteerd;

full


(alleen dan de bling-bling kleur)

Zien er een stuk beter uit dan die pollepels, natuurlijk lever je veel zicht in, maar goed, wie mooi wil zijn.....
En laat ik het zo zeggen: Ik zie OF er iets achter of naast me zit, niet meer WAT....en daar gaat het om toch?
 
Er kan wel degelijk een passend ABUS beugelslot onder het zadel :Y
Ik hem hem gelijk met de MT-03 meebesteld………….
Tis maar dat je ut weet.

Handig want nu heb ik geen plaats onder men zadel en rijdt ik telkens rond met een slot van 5 kilo rond mijn nek en dat begint na een tijd wel door te wegen |(

zou er een mogelijkheid zijn op de mt-03 een smaller stuur te steken (voor tussen de auto's te knallen tijdens de fille) of zou dit zen rijgedrag benadelen? k' vin 84 cm nogal breed had zo eerder een 75 ofzo in mijn gedachten.

andonis: laat eens een fotootje zien met je spiegels gemonteerd
 
Handig want nu heb ik geen plaats onder men zadel en rijdt ik telkens rond met een slot van 5 kilo rond mijn nek en dat begint na een tijd wel door te wegen |(

Heb je soms een deathwish? Als je iets niet moet doen is het met een slot om je nek rijden :X

Neem dan alleen 1 remschijfslot en een meerarmige vouwslot als je weinig ruimte heb onder je buddy en je 'm voor je verzekering aan de grond vast moet zetten :Y
 
Mooi!
Is van rizoma he?

Ik vind dat achterlicht alleen een beetje klein.
Zit het kenteken nu niet nog steeds (te) ver naar achteren?
Kan je wat meer foto's posten?
 
inderdaad van Rezoma
het achter licht vind ik niet te klein het is trouwens
een led uitvoering en de kenteken plaat zit precies op zijn
plaats.
De foto's zijn bij de montage genomen en het is echt een
groot verschil de knipperlichtjes moeten nog want de orginele
kun je niet terug plaatsen.

 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan