Het Yamaha MT-03 topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heel stoer ding. Iemand enig idee hoe het met onderhoud van zo'n ding zit? Hopelijk wat minder onderhoudsgevoelig dan een echte supermotard. Geen zin om iedere 1500km olie te vervangen.
 
Als je die Mt-03 ziet is het best wel een heel aardig ding. Maar,zodra je 'm naast z'n grote broet de MT-01 zet, vindt ik persoonlijk toch de MT-03 tegenvallen. Kan niet precies uitleggen wat het is, maar als ik m'n geld eraan zou hebben uitgegeven zou dat het moment zijn dat ik zou gaan balen dat ik niet even door had gespaard.
 
Als je die Mt-03 ziet is het best wel een heel aardig ding. Maar,zodra je 'm naast z'n grote broet de MT-01 zet, vindt ik persoonlijk toch de MT-03 tegenvallen. Kan niet precies uitleggen wat het is, maar als ik m'n geld eraan zou hebben uitgegeven zou dat het moment zijn dat ik zou gaan balen dat ik niet even door had gespaard.
"Even" ?! :X Voor de prijs van een MT-01 koop je letterlijk twéé MT-03's hoor! :z
Heel stoer ding. Iemand enig idee hoe het met onderhoud van zo'n ding zit? Hopelijk wat minder onderhoudsgevoelig dan een echte supermotard. Geen zin om iedere 1500km olie te vervangen.
Het blok is van de XT660, en het is zeker niet zo'n extreem blok waarbij je zo vaak olie moet wisselen e.d. Integendeel juist, want dan waren er ook wel wat meer pk's uitgekomen. }) Hetzelfde blok hangt ook in de Pegaso Strada trouwens, ook leuk...
 
Laatst bewerkt:
Zo, vandaag zijn we even naar de MT-03’s wezen kijken in alle kleuruitvoeringen.
Mun vrouwjte weet nu zeker, het word een zwarte, alhoewel ik de witte ook prachtig vind.
Maar ja, het wordt haar motor dus de keus is aan haar…………….
Heb ook even aan het gas mogen draaien van een ‘D-pack’uitvoering met Akrapovic’s eronder. Jonge jonge, wat een heftig geblaf is dat. :Y Bij gas los zo’n lekkere naverbrandingsknal. Reageert heerlijk op het gas. Heb gelezen dat een paar open dempertjes het blok erg goed doet. Milieueisen………… :(
We hadden geen spullen bij ons voor een proefrit, want dat kon ook.
Heeft iemand anders al proefgereden?
full
 
ik wil zeker een proefrit maken maar vind wel dat de fiets weinig vermogen heeft. maar wat is het verschil in vermogen met de standaarduitvoering en met de d-pack?? want 45 pk is wel beetje weinig niet....
 
ik wil zeker een proefrit maken maar vind wel dat de fiets weinig vermogen heeft. maar wat is het verschil in vermogen met de standaarduitvoering en met de d-pack?? want 45 pk is wel beetje weinig niet....
volgens mij is dat D-pack alleen wat uiterlijk, but correct me if i´m wrong

zit trouwens net ff op een duits forum te kijken en daar hebben ze het al over 42 pk aan het achterwiel van een xt660, dus dat moet met een MT-03 ook mogelijk zijn.

------
Akrapovic Racing Endtopf mit DB-Killer

Racing Krümmer von CRD

DNA Luftfilter

OTR Luftfilterkastendeckel

Power Commander einmal mit Serien (blaue Linie), einmal mit abgestimmter Map (rote Line).


52 PS am Rad mit 66 Nm Drehmoment.

Anfangsmessung im Serientrimm etwa 42 PS am Hinterrad
-------------


Zo aan de tekst te lezen gaat het je echter wel wat kosten....
:X
 
das geen probleem toch.. je moet er wat voor over hebben maar je krijgt wel een leukere fiets *O*
 
Laatst bewerkt:
volgens mij is dat D-pack alleen wat uiterlijk, but correct me if i´m wrong

zit trouwens net ff op een duits forum te kijken en daar hebben ze het al over 42 pk aan het achterwiel van een xt660, dus dat moet met een MT-03 ook mogelijk zijn.

------
Akrapovic Racing Endtopf mit DB-Killer

Racing Krümmer von CRD

DNA Luftfilter

OTR Luftfilterkastendeckel

Power Commander einmal mit Serien (blaue Linie), einmal mit abgestimmter Map (rote Line).


52 PS am Rad mit 66 Nm Drehmoment.

Anfangsmessung im Serientrimm etwa 42 PS am Hinterrad
-------------


Zo aan de tekst te lezen gaat het je echter wel wat kosten....
:X
Ik denk dat je met de spulletjes die OTR heeft ontwikkeld, zoals een nokkenas en een hoge compressiezuiger met een iets grotere boring, wel 60 awpk uit dat blok kunt halen.
 
Ik denk dat je met de spulletjes die OTR heeft ontwikkeld, zoals een nokkenas en een hoge compressiezuiger met een iets grotere boring, wel 60 awpk uit dat blok kunt halen.
Maar dan wordt het ineens een leuke fiets, met 1,5 maal zo veel pk-tjes. Misschien dan toch een serieuze kandidaat als alternatief voor een z750!

2 cilinders is al ruig, een mono met 60awpk´s is dan wel erg lekker! Zou zo´n blok dan te vergelijken zijn kwa trekkracht, karakter e.d. met een sv650?

btw. wat doen die 60awpk´s voor je onderhoud? lijkt me dat dat wel explosief toeneemt...
 
full


vrouwenfiets ? ....deze wil ik ook wel rijden naast mijn xjr 1200 en Tuono .Ziet er gewoon gelikt uit .

gr Driver
 
Ik vind het in het echt toch best wel een gave fiets.Heb erop gezeten op de motorbeurs.Wel doen een hoop dingen erg plasticachtig aan. Maar met die Akro's hmmm :9 .De XT660X vind ik ook erg gaaf maar ik vind mezelf net te kort voor dat ding en die ook ook best zwaar..kon toch eigenlijk wel lichter? Verder zeggen die pk's ook niet veel, ben je wel de baas over de motor. Als de wegligging net zo goed is als mijn ex-SZR660 ben je een aardige nachtmerrie voor pkpakuizen op bochtige stukken }) . Trouwens erg leuke fiets die MuZ Tour van Big Triple meestal zie je alleen de Sport.Mzzzls,Rob.
 
Maar dan wordt het ineens een leuke fiets, met 1,5 maal zo veel pk-tjes. Misschien dan toch een serieuze kandidaat als alternatief voor een z750!

Dan is hij zeker leuker als je vermogen op het achterwiel met de helft toeneemt en dat is te doen zeker als je weet dat ze die mono's opvoeren naar 80 (kruk
?)pk voor de racerij (waar de blokken niet lang hoeven mee te gaan). Maar je moet wel op betrouwbaarheid in boeten. Een concurrent voor de Z750 zou ik hem niet noemen, dan zou ik hem eerder een concurrent noemen voor de Ducati Monster 695.

2 cilinders is al ruig, een mono met 60awpk´s is dan wel erg lekker! Zou zo´n blok dan te vergelijken zijn kwa trekkracht, karakter e.d. met een sv650?
Een mono staat bekend om een redelijk gespreid vermogen af te leveren.
Ik vermoed dat de trekkracht die van de SV toch zal evenaren misschien overstijgen
Hij zal wel een stuk minder hoogtoerig zijn dan de SV.
btw. wat doen die 60awpk´s voor je onderhoud? lijkt me dat dat wel explosief toeneemt...
Daar heb ik eerlijk gezegd geen idee van, maar ik vermoed wel dat je onderhoudsintervallen korter worden.
 
Heb er donderdag op gereden en is hij doet het echt leuk, ik heb hiervoor een VTR-SP1 gehad en ik mis het vermogen op deze fiets niet hoor. Trekt lekker rap op en bochtenwerk is super, zo makkelijk kom je niet vaak tegen.

Voor de langere doordraaiers kom je wellicht wat vermogen te kort (maar dit ligt eerder aan de topsnelheid) maar daar is deze fiets niet voor bedoeld.

Voordat je hem flamed, ga eerst ff zelf een rondje maken.|)

Deze is voor bassie, eind maart komtie met d-pack en akropovic! :]
 
Ik heb er een besteld, een zwarte. :]
Ik vind hem prachtig en zit geweldig.

Momenteel heb ik een XT660X en motorisch bevalt hij prima.
Die 3 pk's die je moet missen merk je niet eens. O-)
Ik heb voor de MT03 gekozen om zijn korte draaicirkel en omdat ik veel in de stad rijd.
Hij is ook lekker zuinig, 1 op 20 haalt hij makkelijk.(XT)
*O* *O* *O* -O- *O* *O* *O*

Bijlage: ya_MT03_8_06.jpg
 
ik zie de mt-03 als de opvolger van mijn motor, de SZR660. zelfde blok, ook korte wielbasis, alleen is dit een naked. (en heb ik een klepje meer).

Ik heb ook op de XT660X en R gereden en dat is een hele andere motor. De vering is veel anders en op dijkjes-hunt heb je denk ik meer aan de mt-03 die iets stabieler is in de bocht en omdat deze een iets aerodynamischere houding heeft is deze iets sneller denk ik.
 
Wat kun je verwachten van zo'n fiets kwa performance? 0-100, topsnelheid enzo? Ik weet dat het niet is waar het om gaat bij zo'n bike, maar ben er toch in geintereseerd. Heb altijd R6 gereden, en er komt er waarschijnlijk weer 1, maar dit is toch ook wel een mooi ding. :)
 
De topsnelheid ligt rond de 165 km/h MAAR als je een paar paardjes er uit weet los te wringen kan je de theoretische top van +-175 km/h (volgens M&T)wel halen, denk ik.

0-100 is wat moeilijker om in te schatten maar hij zal waarschijnlijk sneller zijn dan de XT (die er 4,5-5 seconden over doet) omdat hij achteraan 2 tandjes meer heeft.
 
De topsnelheid ligt rond de 165 km/h MAAR als je een paar paardjes er uit weet los te wringen kan je de theoretische top van +-175 km/h (volgens M&T)wel halen, denk ik.

0-100 is wat moeilijker om in te schatten maar hij zal waarschijnlijk sneller zijn dan de XT (die er 4,5-5 seconden over doet) omdat hij achteraan 2 tandjes meer heeft.

ja, 170 denk ik en van 0-100 zal denk ik vergelijkbaar zijn met de xt, alhoewel daar het voorwiel iets makkelijker omhooggaat uiteraard.
 
Ik ga d'r ook eentje huren, heb hem gereserveerd voor dinsdag. Motor stond nog niet op kenteken anders had ik hem morgen al meegenomen. Betekend wel dat er 0km op de teller staat en de banden nog spekglad zijn, maar was toch niet van plan hard te gaan scheuren met dat ding, maar meer op een algemene indruk te krijgen van hoe het rijdt. Zal tzt wel laten weten hoe het bevallen is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan