Het Yamaha TweeTakt Topic

Het zal misschien een verbetering zijn rijwiel technisch gezien,maar mooier dan het origineel vind ik het zeker niet,
heb een hekel aan moderne spullen op een klassieker te proppen,die fietsen moet je laten zoals ze uit de fabriek kwamen.

Zelf hou ik ze ook liever origineel. Maar vind deze toch wel erg fraai. En kan soms ook genieten als ik ergens een zelfbouw tegen kom, zoals 7 jaar geleden op Spa:

1596615865839.jpeg


Alleen dat verchromen he, dat is dan weer minder.
 
Het zal misschien een verbetering zijn rijwiel technisch gezien,maar mooier dan het origineel vind ik het zeker niet,
heb een hekel aan moderne spullen op een klassieker te proppen,die fietsen moet je laten zoals ze uit de fabriek kwamen.

Ik ben meestal wel van het rijwieltechnisch upgraden, maar ga er geen kont van een moderne racer opbouwen of zo, past gewoon niet bij die ouwe modellen!

Momenteel heb ik naast de RZ350 een Mito 125 (mini-916) staan waar dat blok héél mooi in zou passen trouwens maar ik hou me in. :P
 
Ik ben niet anti bouw projecten,maar het moet wel in de tijdsgeest blijven,zoals bv een yzr replica kan ik wel waarderen,
maar gebakkies zoals dat gele gedrocht hierboven vind ik niks.
lopi.jpg
 
Het zal misschien een verbetering zijn rijwiel technisch gezien,maar mooier dan het origineel vind ik het zeker niet,
heb een hekel aan moderne spullen op een klassieker te proppen,die fietsen moet je laten zoals ze uit de fabriek kwamen.
Ben ik het weer helemaal mee eens... en dat wil ik helemaal niet B|
 
En dan te bedenken dat ik er in 2010 1 kon kopen voor 6500,- in een redelijk nette staat,de eigenaar ging emigreren en moest er snel vanaf,maar dummy hier vond het te duur 8)7
 
In de laatste Classic and Motorcycle Mechanics , artikel over de YZR500 van MacKenzie die compleet gerestaureerd is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan