patrickZ
MF veteraan
openmaken, meten en kijken wat er vervangen moet worden..
krukaslagers, keerringen etc the usual ..
krukaslagers, keerringen etc the usual ..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Mwa, prox zuiger zijn gewoon hartstikke goed hoor. Hebben het perfect gedaan in mijn wr450Fik denk dat t van je budget afhangt,
koop het beste wat je kunt veroorloven..
denk origineel t beste,
zuiger.. gesmeed..
ik denk dat t van je budget afhangt,
koop het beste wat je kunt veroorloven..
denk origineel t beste,
zuiger.. gesmeed..
Budget is aanwezig en alles origineel is natuurlijk "het beste", maar goed, daar betaal je ook maximaal voor
Vandaar de vraag wat voor aftermarket merken goed zijn en welke beter te vermijden.
Voor de lagers blijf ik weg bij voor mij onbekende merken.
En wat betreft het bouwjaar, 2003 is het eerste jaar dat ze 450's zijn gaan bouwen.
Is volgens mij tot 2006 onveranderd gebleven.
Ik zou mij eerder druk maken over het zadel en de rest van de het gebrek van comfort. En de "kleinere" tank niet vergeten.Ik heb goede reviews gelezen over de wr450f, vooral over de betrouwbaarheid. Ik ben op zoek naar een motor voor de TET, ik wil enkele malen zo"n 7000 km gaan rijden. Volgens mij moet een nette wr450f van 2003/2009 dit wel kunnen?
Ik twijfel over de 5-bak. Kan de motor het hebben als je 100-200 km met 100 km/h op de snelweg rijd? Dat is uiteraard het doel niet maar bij nood wil ik wel de mogelijkheid hebben om een stuk snelweg te pakken.
Ik zou mij eerder druk maken over het zadel en de rest van de het gebrek van comfort. En de "kleinere" tank niet vergeten.
Tevens neem ik aan dat je bewust bent van de onderhoudsintervallen.
Persoonlijk vind ik de TET met een wr450f een beetje overkill.
Het gaat met een enduro over de snelweg, maar ze zijn er niet voor gemaakt en dat merk je heel erg.
Round The World Paul aka rtwpaul doet het op een 500 exc
7000km zonder onderhoud is een no-go.Ik heb goede reviews gelezen over de wr450f, vooral over de betrouwbaarheid. Ik ben op zoek naar een motor voor de TET, ik wil enkele malen zo"n 7000 km gaan rijden. Volgens mij moet een nette wr450f van 2003/2009 dit wel kunnen?
Ik twijfel over de 5-bak. Kan de motor het hebben als je 100-200 km met 100 km/h op de snelweg rijd? Dat is uiteraard het doel niet maar bij nood wil ik wel de mogelijkheid hebben om een stuk snelweg te pakken.
7000km zonder onderhoud is een no-go.
Je zal tussentijds olie met filters moeten vervangen, om de 1000km is aangeraden.
Snelweg op een wr in offroad trim is kut rijden.
100km/u door het zand is geen probleem maar over het asfalt heeft hij te weinig weerstand.
Van een ttr600 heb je veel meer fun dan aan die wr.
Al naar gelang van het uitgevoerde onderhoud en de laatste revisie.7000 km zonder oliewissel hoeft ook niet. Onderweg kleppen laten stellen kan ook wel. Maar hij moet wel betrouwbaar genoeg zijn. Over de wrf lees ik hier goede verhalen over.
nou jaaaa....oor de tet vind ik een wr overdone.
Ik heb goede reviews gelezen over de wr450f, vooral over de betrouwbaarheid. Ik ben op zoek naar een motor voor de TET, ik wil enkele malen zo"n 7000 km gaan rijden. Volgens mij moet een nette wr450f van 2003/2009 dit wel kunnen?
Ik twijfel over de 5-bak. Kan de motor het hebben als je 100-200 km met 100 km/h op de snelweg rijd? Dat is uiteraard het doel niet maar bij nood wil ik wel de mogelijkheid hebben om een stuk snelweg te pakken.
Dat klinkt wel positief, verder nog aanpassingen gemaakt voor die ritten? Op welke banden heb je dit gereden?Ik heb TET Nederland 2 keer met mijn WR450 (2003) gereden, een keer vanaf het Noordelijke startpunt en een keer van Zuid naar Noord.
Het is natuurlijk geen rit van 7000km zoals jij van plan bent, maar om bij het noordelijke startpunt te komen ben ik vanuit Zeeland naar Groningen geklapperd op dat ding, over de snelweg.
En de 2de keer ben ik vanuit vlissinge naar het zuidelijke punt gereden bij Eindhoven ergens.
Ging gewoon prima, alleen heb je wel een houten kont en geen gevoel meer in je handen na een half uur. Dan is je tank ook een eind leeg en moet je toch tanken
Comfortabel word het nooit vrees ik, maar het is te doen. (part of the adventure)
Voor de 2de keer TET heb ik een langere vertanding gemonteerd om minder toeren te draaien op de snelweg, voor het onverhard heeft zon WR toch wel genoeg vermogen om door te ploegen. (een 6bak zou wel wat fijner zijn)
Wat betreft het harde zadel; een fietsbroekje met zeem onder je motorbroek doet wonderen
Ik heb ook een grotere Acerbis tank gemonteerd, dan kom je bijna heel de dag door (plus/min 300 km)
Er gaat maar een liter olie in, dus onderweg wisselen is ook geen ramp.
plaats je toch een chesterfield op je brommer...
lekker comfy, staat alleen voor geen meter...
Ja, was echt tof! Ik heb mijn WR speciaal gekocht voor de TET en eventuele andere offroadritten.Dat klinkt wel positief, verder nog aanpassingen gemaakt voor die ritten? Op welke banden heb je dit gereden?