Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Er is al even contact geweest met de dealer in Duitsland. Hij (of liever gezegd: er) heeft er al even met een schuin oog (lees: Auge) naar gekeken. Eerste indruk is inderdaad spanningsregelaar. De nederlandse dealer zegt dat er garantie zit op zowel arbeidsloon als onderdelen (met uitzondering van slijtagedelen en in een enkel geval de accu).
Ik ben benieuwd en hou jullie op de hoogte.
Appels en peren..... een V-strom is geen Tenere. Heb met mijn TENERE totaal geen problemen met de accu, sowieso niet met de elektronika: start altijd goed, zelfs na de winterstalling toen de accu van de druppellader kwam, in een keer lopen! Zoals gezegd inmiddels zo'n 41.000km en nog de eerste accu. Doe wel altijd na elke wasbeurt de stekkers inspuiten en de accupolen met vaseline invetten(5 minuutjes werk, veel plezier!).
Greetz, Hans.
een DL is idd geen XTZ, maar de accutechniek is toch echt wel hetzelfde
De DL heeft wel een aantal keer 3 tot 4 maanden zonder acculader gestaan zonder problemen, dat durf ik nu niet meer aan met de Tenere: die staat nu continue aan de druppellader. DL = 43.000km en 5 jaar, XTZ = minder dan 10.000km en minder dan 2 jaar en dat bij dezelfde behandeling
en voor de prijs van een originele accu zou ik bijna gaan denken aan zo'n li-ion lichtgewicht accu: hou ik meteen meer ruimte over onder het zadel voor bijvoorbeeld de intercom
De mijne krijgt een nieuwe draadboom. Als het goed is 9 augustus bij de dealer en dan een paar uurtjes knopen. Zou ik dan toch nog voor mijn vakantie zonder pijn in m'n kont op het werk kunnen komen?
Dan zal ik wel gewoon mazzel hebben: 32000 km, door weer, wind en pekel, geen stekkers ingespoten oid, geen acculader gebruiken, 1e accu, 1e spanningsregelaar, 1e draadboom... heb nog geen lampje hoeven te vervangen
Net terug van een ritje hier in de buurt. Ging lekker totdat het zandpad een knippenpad werd en toen een knippenmodderpad ... hield de boel niet meer helemaal op koers en raakte een houten paaltje. Carterplaat en waterpomp hebben de klap opgevangen... paaltje om... en koelvloeistofslang gescheurd... Kon er, ondanks het lekken, nog wel mee thuis komen:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Je kunt het hout zien zitten en dat heb ik maar zo gelaten: dicht het nog een beetje af.
Waterpomp zelf is nog heel. Nu nog repareren.
HJ
Nare paaltjes vind ik het maar....
Maar gelukkig weer goed afgelopen HJ. Beste dreun geweest zo te zien.
....Ik ben de tel kwijt....
Gr. Johan.
Dan zal ik wel gewoon mazzel hebben: 32000 km, door weer, wind en pekel, geen stekkers ingespoten oid, geen acculader gebruiken, 1e accu, 1e spanningsregelaar, 1e draadboom... heb nog geen lampje hoeven te vervangen
Net terug van een ritje hier in de buurt. Ging lekker totdat het zandpad een knippenpad werd en toen een knippenmodderpad ... hield de boel niet meer helemaal op koers en raakte een houten paaltje. Carterplaat en waterpomp hebben de klap opgevangen... paaltje om... en koelvloeistofslang gescheurd... Kon er, ondanks het lekken, nog wel mee thuis komen:
Waterpomp zelf is nog heel. Nu nog repareren.
HJ
ik heb vandaag mijn gedeelte van de brabo 600 na gereden. Ik ben 3 keer zo'n rond bord tegen gekomen met een rode rand en een auto-tje erin. Uitgezonderd bestemmingsverkeer. Tja er stond geen motor in het bord en de weg was m'n bestemming.
Meteen even nagevraagd bij groenevelt motoren wat ik bij moest betalen op een kaki bruine tenere. Hij staat tenslotte al 2 jaar stof te happen daar in de showroom. Drieduizend euries bij betalen en hij was de mijne. hmmm, hij wou er dus niet heel erg graag vanaf. Ik had bij hem ook zo'n rubber ringetje besteld voor het krukasdeksel want die zweette een beetje. Kreeg ik er 10. Hij kon ze alleen per 10 bestellen. Ik heb er 5 meegenomen om hem te matsen maar vond het een beetje een vreemd verhaal.