Het Yamaha XT660Z Tenere topic Deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Krijg van dit filmpje toch echt wel de zenuwen zeg.....vooral dat laatste deel. :P


Een vergeten 2-takt All-Road...wat een ding zeg... :9~ :9~


Jammer dat deze techniek langzaam verdwijnt '( ....terwijl evinrude deze techniek nieuw leven inblaast, superschoon en snel.

Nou Yamaha.....de TXT500Z?....2-takt, 2cil. lijn..???....pk of 80?...kilo of 130?.....WP vering?....hmmm... :z



Gr. Johan.
 
Allemaal leuke machines, maar dit was toch een Tenere-topic? Wat anders, mensen al vakantieplannen voor 2010, met de Tenere? Twijfel zelf nog: Polen/Tsjechië of Corsica; in beide gevallen lekker toeren en overnachten in goedkope hotelletjes/pensionnetjes. En dan zo weinig mogelijk snelweg, maar wel veel stuurweggetjes. En genieten van de lokale cultuur en vooral ook de lokale gastronomie!
Greetz, Hans.

P.s.: piccie van Chris Scott, testverslag van 5000miles in Marokko op een Tenere(www.adventure-motorcycling.com)
full
 
Goed punt Hans!
Polen, Tsjechie, Corsica, ben ik zelf allemaal nooit geweest, maar het zijn volgens mij goede keuzes. Al betwijfel ik of Corsica echt goedkoop is.

Ik dacht zelf het voorbeeld van Chris Scott te volgen. Ik heb zijn boek Morocco Overland en heb een 10-daagse reis in Marokko uitgestippeld op basis van zijn routes. Met de heen- en terugreis erbij ben ik 3 weken onderweg. Heenreis gedeeltelijk per trein, goedkope hotelletjes, (wild-) kamperen. Dat wordt helaas pas volgend jaar oktober, eerder heb ik geen tijd.

full


Mijn route in Marokko, Midelt in het noorden is van de kaart gevallen

Voor die tijd wat kortere tripjes in het nabije buitenland (WO1 sites, Engeland?) en waarschijnlijk ook Zwitserse Alpen.
 
Laatst bewerkt:
Allemaal leuke machines, maar dit was toch een Tenere-topic? Wat anders, mensen al vakantieplannen voor 2010, met de Tenere? Twijfel zelf nog: Polen/Tsjechië of Corsica; in beide gevallen lekker toeren en overnachten in goedkope hotelletjes/pensionnetjes. En dan zo weinig mogelijk snelweg, maar wel veel stuurweggetjes. En genieten van de lokale cultuur en vooral ook de lokale gastronomie!
Greetz, Hans.

P.s.: piccie van Chris Scott, testverslag van 5000miles in Marokko op een Tenere(www.adventure-motorcycling.com)[afbeelding]

Die site ken ik. Interessant is dat hij zijn velgen heeft dichtgekit zodat hij tubeless kon rijden. En dat heeft weer voordelen: een lek is eenvoudig te dichten met een prop. Verbazingwekkend genoeg heeft die kit het uitgehouden ook onder zware condities.

http://www.adventure-motorcycling.com/xtz/tubeless/index.htm

HJ
 
Jullie hebben vast geen vrouw :X

Zorgen dat je vrouw ook op de moto kruipt he. ;)

Da's stap één, zover ben ik al.
Nu nog de motorkeuze van haar wat bijschaven....
Tegen 2011 had ik toch graag een ander maatje gehad voor m'n Ténéré, nu zijn de ritjes nogal beperkt met een MT-03. :)
 
@Dallastx, ik ben in alledrie landen geweest en zou zeker Corsica aanraden als je tijd hebt kan je zelfs Sardinie erbij nemen, zeer de moeite en veel leuker als plat en saai Polen/Tsjechie.

@Jack66, de route die op de kaart te zien is kan je op 3 dagen doen, en het meeste is tegenwoordig jammer genoeg asfalt. Merzouga-Zagora is nog maar 50 km piste en Necob-Tinehir volledig asfalt denk ik (2007 lag er al grading vlak naast de piste). Maar er blijven nog genoeg leuke stukken over. Kijk maar even op m'n blog, de video-filmpjes zijn trouwens helemaal afgewerkt, ben er best wel trots op:
http://tony-marokko2009.blogspot.com/
 
@Dallastx, ik ben in alledrie landen geweest en zou zeker Corsica aanraden als je tijd hebt kan je zelfs Sardinie erbij nemen, zeer de moeite en veel leuker als plat en saai Polen/Tsjechie.

@Jack66, de route die op de kaart te zien is kan je op 3 dagen doen, en het meeste is tegenwoordig jammer genoeg asfalt. Merzouga-Zagora is nog maar 50 km piste en Necob-Tinehir volledig asfalt denk ik (2007 lag er al grading vlak naast de piste). Maar er blijven nog genoeg leuke stukken over. Kijk maar even op m'n blog, de video-filmpjes zijn trouwens helemaal afgewerkt, ben er best wel trots op:
http://tony-marokko2009.blogspot.com/

Gaat wel,,,,,,ben helemaal niet JALOERS !!!!!, echt niet ;(
Je merkt ook niets van AFGUNST !!!! echt niet :N
(ik wil ook........)
 
marokko met de Tenere ,is er gewoon voor gemaakt !!!
een goede MIchelin kaart en je vind de pistes met wat hulp van kompas en gps
Titbird heeft gelijk ,asfalt is stilaan Marokko aan het veroveren,maar het blijft een top bestemming voor off road /allroad.Eind 2010 ben ik kandidaat voor een tripje (2-3 tal weken ),heb juist een aanhangwagen voor 3 motoren gekocht ,rijden tot in Zuid Spanje en dan de motor op!Bib mousse zijn niet beschikbaar in 17 inch spijtig genoeg ,maar de Tenere is denk ik iets te zwaar voor zo'n kostbare spullen en je velgen gaan eraan blijkbaar .Heb nu Marokko al 4 x gedaan en het blijft een verbazend mooi land .
 
@Dallastx, ik ben in alledrie landen geweest en zou zeker Corsica aanraden als je tijd hebt kan je zelfs Sardinie erbij nemen, zeer de moeite en veel leuker als plat en saai Polen/Tsjechie.

@Jack66, de route die op de kaart te zien is kan je op 3 dagen doen, en het meeste is tegenwoordig jammer genoeg asfalt. Merzouga-Zagora is nog maar 50 km piste en Necob-Tinehir volledig asfalt denk ik (2007 lag er al grading vlak naast de piste). Maar er blijven nog genoeg leuke stukken over. Kijk maar even op m'n blog, de video-filmpjes zijn trouwens helemaal afgewerkt, ben er best wel trots op:
http://tony-marokko2009.blogspot.com/
@Titbird: ik had je site al eerder gezien, heel leuk! Het duurt nog bijna een jaar voordat ik ga, de geplande route kan nog veranderen en ik kan ter plaatse ook nog wel wat aanpassen. Er moeten wel een paar stukken piste in zitten natuurlijk.
 
2010 staat de Alpen in de planning(MF rit) en 2011 Marokko of de reis van Bikershome (Dakar).

Nu nog het meissie een motor en rijervaring......

Het jeukt wel verschrikkelijk....op naar het avontuur!


Gr. Johan.
 
Was vandaag even op en neer naar de Motorbeurs in Hardenberg(heengaand redelijk weer&droog; terugkomend veel wind®en, maar de Tenere bleef maar doorstampen, wat een geweldenaar!). Voor de diehard offroad liefhebbers: www.travelmaniacs.nl organiseert sinds kort georganiseerde offroad-reizen naar Marokko, Tunesië en Libië. Kijk maar eens op hun site, de moeite waard(en het zijn zelf ervaren offroad rijders en reizigers!).
Greetz, Hans.
 
Was vandaag even op en neer naar de Motorbeurs in Hardenberg(heengaand redelijk weer&droog; terugkomend veel wind®en, maar de Tenere bleef maar doorstampen, wat een geweldenaar!). Voor de diehard offroad liefhebbers: www.travelmaniacs.nl organiseert sinds kort georganiseerde offroad-reizen naar Marokko, Tunesië en Libië. Kijk maar eens op hun site, de moeite waard(en het zijn zelf ervaren offroad rijders en reizigers!).
Greetz, Hans.
Voor wat ze leveren zijn ze redelijk goedkoop ook. En je hebt inderdaad te maken met ervaren jongens (dakar, heroes legend). Er was laatst een presentatie in een motorzaak in Houten. Vlakbij mij, dus ben er langs geweest.
 
Was vandaag even op en neer naar de Motorbeurs in Hardenberg(heengaand redelijk weer&droog; terugkomend veel wind®en, maar de Tenere bleef maar doorstampen, wat een geweldenaar!). Voor de diehard offroad liefhebbers: www.travelmaniacs.nl organiseert sinds kort georganiseerde offroad-reizen naar Marokko, Tunesië en Libië. Kijk maar eens op hun site, de moeite waard(en het zijn zelf ervaren offroad rijders en reizigers!).
Greetz, Hans.

Hans
Deze kan ook .,
HugeDomains.com - Motorsideroads.com is for sale (Motorsideroads)
mvg Mark
 
Aktie bij Motoplus: doe mee aan de verkiezing van de motor van 2010 en maak kans op een Yamaha XT660Z Tenere! Dus voor diegene die nog geen Tenere hebben(of er nog een bij willen hebben!), meedoen! Ik weet wel wat de motor van 2010 is, voor mij althans, maar die zal het wel niet worden, schat ik zo in: uiteraard de Tenere! Zal wel een supersport of een multicilinder worden, of weer de GS? Ieder z'n ding, nietwaar?
Greetz, Hans.
 
Ik heb ook meegedaan. Maar een tweede Tenere heb ik niet nodig, dus dan maar verkopen! :+ Dus binnenkort bij mij een prachtige nieuwe Tenere te koop voor een mooi prijsje. ;)

Ik had ook wel even in Hardenberg willen gaan kijken, maar ik moest helaas werken. '(
 
Ben vandaag ook even in Hardenberg geweest. Een leuke beurs moet ik zeggen. Met een paar mooie specials en een serieus aandeel cross/offroad inclusief een indoor crossbaantje.

Heb even gekletst met Arjan Brouwer; de Marokko reis heeft voldoende aanmeldingen, hoewel er nog plek is, en gaat zeker door. Dat betekent dat ik over een dikke 3 maand mag ruiken aan het rally gevoel *O*

De jongens van Travelmaniacs ook even gesproken. Voorlopig wordt 'm dat niet voor mij omdat ik me dan tenminste 14 dagen van huis moet kunnen vrij maken en omdat ik het idee heb dat het off-road gehalte wat te hoog ligt voor mij: dan wordt het te veel ploeteren. Wellicht in 2011?

HJ
 
Kan wel een 2e Tenere gebruiken....voor de vrouw. :+

Hoop leuke reisjes en andere evenementen!

Komkommer wees me op de 'Raid de l' Amitié'.
Een vriendschappelijke amateur rally voor een hele mooie prijs! De Tenere zal goed op z'n flikker krijgen dan.....hmmm...kan.

Lijkt me ook een SUPER ervaring!! *D

http://www.aiofrance.com/


Gr. Johan.
 
Kwam ik tegen op ADV: een soort tubeless systeem voor spaakwielen(alleen-nog- niet verkrijgbaar in 17'', wel in 18-19-21"), www.nuetech.com/index.shmtl , voor de offroad-rijders.
Greetz, Hans.
 
Verdomd.. :? ..geweldig! })
Dit is een mooi systeem.

Met een goede sealant haast onverwoestbaar. 99 dollar kosten ze.

Nog een reden om Excels te nemen..en de 18" achter....

Top Hans! *D


Gr. Johan.
 
@ 4strokerules: Heb je de Hennorit nog gereden?? Was best....ehhh...blubberen en duikboten... 8-)


Gr. Johan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan