Het zijspan café deel 4 ...Nog eentje dan!..

Is een gewone Ural 650 zo te zien. Omgeving Werkhoven, ik ken geen leden uit die hoek. Een ongeluk zit in een klein hoekje. Ik ga dan ook meestal eerst spelen als het rustig is op de weg zodat ik weer weet hoe het span zich ook al weer gedraagt. Weet natuurlijk de toedracht niet maar het span lijkt op de verkeerde helft van de weg te zitten, hoop dat het goed afgelopen is met de bestuurder.


benno
 
Oehj dat is niet best.....

Het lijkt mij iig een Russenbak... Dacht eerst de fiets ook, maar bij nader inzien toch niet... BMW?

Edit : of toch een nieuwer type Ural? (vering achter)
Gewone Ural 8.103. Dat is een 650cc kopklepper, gebouwd tusssen ongeveer 1990 en 2000. Als ik het goed zie is dit een span dat ik afgelopen najaar te koop zag staan ergens. Vervelend. Hopelijk brengt de bestuurder het er goed vanaf.
 
Laatst bewerkt:
Het is zo ver, ik ga een zijspan kopen. Vrouw overtuigd, kinderen oud genoeg om mee te kunnen. Het Momentum is er :)

Tips voor een duurzame aankoop? Heb momenteel twee spannen op het oog. Een volledig gerestaureerde Dnepr K750 uit 68 (is dat wat te vertrouwen?) en een Kawasaki w800 uit 2014.
op het UDCN forum wordt nog een MT9 aan geboden,
Staat op nieuwe banden en is onderhanden geweest door Harrie Bussemaker.
 
Dat weten we dus niet. Wellicht mede door de Corona-periode hebben we persoonlijk nog geen kennis met hem kunnen maken. We weten alleen een naam (vanuit de aanmelding als UDCN-lid) en die hier publiekelijk delen vinden we niet zo netjes.

Maar inderdaad: hopelijk gaat het goed met hem.
 
Dat weten we dus niet. Wellicht mede door de Corona-periode hebben we persoonlijk nog geen kennis met hem kunnen maken. We weten alleen een naam (vanuit de aanmelding als UDCN-lid) en die hier publiekelijk delen vinden we niet zo netjes.

Maar inderdaad: hopelijk gaat het goed met hem.
:^ :t
 
Volgens mij heeft hij eraf kunnen springen of weggesingerd naast de neus van vrachtwagen (als je die neus bekijkt kan je niet echt sporen van impact zien)
Zo zou het nog wel eens kunnen meevallen voor hem .
Alhoewel ik heb even gegoogeld en daar heb ik een artikel gevonden waarin staat dat ze hem zijn komen halen met de helikopter...
In ieder geval, laat ons duimen dat alles terug goed komt met hem
 
Vraag over stralen.

Ik vraag het maar hier, in techniek kon ik het niet vinden.

Ik heb een simpele straalkast zoiets;
hbm-030-98.jpg-1920x1080-99e6c37c8d.jpg


Maar het stralen wil niet lekker. Compressor heeft voldoende opbrengst, ik heb al met verschillende drukken geexperimenteerd en verschillende nozzles. Ik heb er gemalen glas in, heel fijn spul. Is dat het probleem? Soms gaat het aardig, maar dan komt er een hele tijd niks.
Het spul is kurkdroog, schoon ook.
Als je de zuigslang los haalt van het pistool en het er vlak boven houdt lijkt het beter te gaan.

Wie heeft er ook zo'n kast en wat gebruiken jullie dan?
-straalmedium?
-druk?
-Nozzle maat?
 
Vraag over stralen.

Ik vraag het maar hier, in techniek kon ik het niet vinden.

Ik heb een simpele straalkast zoiets;
Bekijk bijlage 1598143

Maar het stralen wil niet lekker. Compressor heeft voldoende opbrengst, ik heb al met verschillende drukken geexperimenteerd en verschillende nozzles. Ik heb er gemalen glas in, heel fijn spul. Is dat het probleem? Soms gaat het aardig, maar dan komt er een hele tijd niks.
Het spul is kurkdroog, schoon ook.
Als je de zuigslang los haalt van het pistool en het er vlak boven houdt lijkt het beter te gaan.

Wie heeft er ook zo'n kast en wat gebruiken jullie dan?
-straalmedium?
-druk?
-Nozzle maat?
Heb je ook droge lucht? En bij mij zit er ook een gaatje van ongeveer een millimeter in de zuigbuis, net boven het straalmiddel. Dat gaatje schijnt als en soort venturi te werken. Ik heb me er nooit in verdiepts, maar de vorige eigenaar van de kast heeft me dat verteld.
En weet je zeker dat je genoeg lucht hebt? Ik heb er 2 compressoren achter staan, één van 250 en een van 300ltr/min, en das nog krap aan.
 
Stralen vraagt vreselijk veel lucht. De kast op het plaatje ziet er uit als een heel grote hobbykast. En vergeet niet dat de fabrikanten van compressortjes het aangezogen volume opgeven. Een compressor van 200L/min levert niet voldoende voor een apparaat van 200L/min.
 
Er staat een flinke compressor met een grote tank achter. Ik heb genoeg lucht.

Kwastert, dat gaatje ga ik eens proberen. Nu is het met de slang los al wel beter, als ie zeg maar 'valse lucht' aanzuigt.

De lucht wordt niet gedroogd. Staat in een droge loods, binnen. Als de luchtvochtigheid hoger is, is onze lucht dat ook.
 
Er staat een flinke compressor met een grote tank achter. Ik heb genoeg lucht.

Kwastert, dat gaatje ga ik eens proberen. Nu is het met de slang los al wel beter, als ie zeg maar 'valse lucht' aanzuigt.

De lucht wordt niet gedroogd. Staat in een droge loods, binnen. Als de luchtvochtigheid hoger is, is onze lucht dat ook.
Dasr heb je je probleem. Je perst de lucht samen. Als je van 10 ltr lucht 1 liter lucht maakt met een druk van 10 bar, dan heb je nog steeds het vocht van die 10 ltr lucht in de 1ltr pers lucht.
Ik zou er eerst eens een vocht en olieafscheider tussen zetten. Ik.moet na een half uur stralen beide vochtafscheiders aftappen.

En verder, heeft je slang een flinke diameter. ( vergeet de koppelingen niet)
 
is jouw straalmiddel niet te grof. heb hetzelfde probleem gehad en met verschillende pistolen maakte het geen verschil. ook met verschillend diameter van aanzuigslangen geen verbetering terwijl op het aanzuigpunt van de spuit meer als genoeg onderdruk staat. het was net of het straalmiddel als het bij de spuit was vast bleef zitten. ook dat gaatje waar Kwastert het over heeft geprobeerd maar geen resultaat
ik heb nu corund , ik dacht korrel 20 (maar ik moet kijken ) en nu werkt ie wel goed.
 
is jouw straalmiddel niet te grof. heb hetzelfde probleem gehad en met verschillende pistolen maakte het geen verschil. ook met verschillend diameter van aanzuigslangen geen verbetering terwijl op het aanzuigpunt van de spuit meer als genoeg onderdruk staat. het was net of het straalmiddel als het bij de spuit was vast bleef zitten. ook dat gaatje waar Kwastert het over heeft geprobeerd maar geen resultaat
ik heb nu corund , ik dacht korrel 20 (maar ik moet kijken ) en nu werkt ie wel goed.
Het zal eerder te fijn zijn, het is echt heel fijn gemalen glas. Ik weet uit m'n hoofd de korrelgrootte niet.

@kwastert , ook geprobeerd met de compressor er direct naast (om slangdiameters uit te sluiten). Ik zal eens kijken of ik ergens een droger/waterafscheider kan vinden.
 
Ik straal met grof korund , en het enige waar ik met mijn hbm kast last van heb is dat het straalmiddel te langzaam naar de bodem zakt. Dan richt ik de luchtstraal aan de zijkanten in het korind, en werkt het weer.
Ik heb een eigenbouw kast. Bij mij klop in met een flinke rubber hamer aan dd buitenkant van de 'trechter' en dan zakt het ook. Ideaal is het niet, maar de kast was ook niet duur. 🤗
 
Ik heb een eigenbouw kast. Bij mij klop in met een flinke rubber hamer aan dd buitenkant van de 'trechter' en dan zakt het ook. Ideaal is het niet, maar de kast was ook niet duur. 🤗
Dat doe ik dus ook, maar lijkt weinig tot niks te helpen. Dat is wel het effect, het gaat even goed en dan komt er een tijd niks terwijl de luchtstroom constant blijft.
 
Af en toe stopt hij bij mij ook met aanzuigen. Ik druk dan de nozzle even dicht met de luchtdruk open. Je bouwt dan druk op in de aanzuigslang van het straalmiddel en dat kleine gaatje onderin wordt schoon geblazen. Dan gaat het weer een poosje goed. Ik gebruik een 380 V compressor van 600 nog wat liter.
 
Af en toe stopt hij bij mij ook met aanzuigen. Ik druk dan de nozzle even dicht met de luchtdruk open. Je bouwt dan druk op in de aanzuigslang van het straalmiddel en dat kleine gaatje onderin wordt schoon geblazen. Dan gaat het weer een poosje goed. Ik gebruik een 380 V compressor van 600 nog wat liter.
600 liter !? Een instapmodelleke 🤩🤣🤣
 
Terug
Bovenaan Onderaan