Het Zijspan Café

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb ik gekeken, vind er niet wat bijzonders bijzitten en dat zijn meestal adressen waar je prima kunt zijn zonder kinderen, en wij als zijspanrijders nemen toch vaak me de kids op vakantie....vandaar dat ik hier in,t cafe de vraag stel...........snappie ;)

ik was met jongste bij camping in belgie (la roche-en ardenne). Is riviertje bij en speeltuintje en winkeltje. Is geen familie camping met hoop activiteiten en ook geen motor camping. Maar wel goed betaalbaar en erg relaxt en genoeg met motors en ook genoeg kids. En leuke omgeving ook. :Y
 
In het cafe mag je alles bespreken toch? Dus halflive: neem een biertje, schaf een noppenbrommer aan en lul lekker mee!


dilemma's, dilemma's. Ik vond mijn xt 350 wel leuk maar hij ging ook snel vervelen dus maar weer verkocht. Maar soms mis ik hem toch weer. Het zijn leuke dingen voor erbij. Maar dan moet het wel 4tact zijn. En met kenteken.
 
Ik heb eerste flesje op en twijfel over tweede. Die beugel flesjes gaan best hard asjenix gewend bent. Noppen brommer heeft zelf besloten dattettem niet gaat worden. Kickstarter heeft het begeven terwijl ik morgen wou gaan kijken. Ging trouwens om een matzwarte xt550 uit ' 82.

Ik denk dat ik de tweede maar pak, om mijn verdriet te verdrinken. O-)

Je mag mijn noppen-dinges wel lenen hoor........ als ik 'm zaterdag maar terug heb, dan ga ik zelf weer een uurtje knallen
 
je mountainbike? O-)

(kan ik ook wel doen, zit hier in de bossen best een leuke route voor zulke fietsjes)

uhhuhh, 0 hele cc's 0 cylinder.......... 2 hele beenkrachten en 21 versnellingen, al ruim 20 jaar onverwoestbaar (hoewel ik wel al aan het derde achterwiel bezig ben en uiteraard de ketting en tandwielen ook al meerdere malen vervangen zijn) :} :}
 
Alles kan kapot 8-).

weet ik niet hoor, heb het toch uitgebreidt geprobeerd, dit brikkie is altijd in de winter gebruikt voor woonwerk (ca 40km p/d) en heeft de nodige ijzelgerelateerde schuivers en andere pret voor z'n kiezen gehad, maar het frame is nog steeds goed (en recht........)
 
IJzel schuivers leveren de minste krachten op het frame op.
 
Heb Ed Pols wel eens tegen een te hoge stoeprand zien rijden bij een tankstation,reed er heel het carter van z:n convert er onderuit dag rally.
Afgelopen zondag een mooie tour gemaakt o.a naar moto port Hengelo meestal heeft hij een 20 tal
zijspannen staan maar doordat een deel van de zaak is gesloopt waren de zijspannen opgeslagen.
Nog even met de man van de zijspannen staan te praten waarbij hij vertelde over het zijspantreffen
in Redinghausen wat voor de 25ste keer wordt gehouden En zij het span leveren voor de loting
 
kijk, da's nou mooie cafe praat ;)

Heb net op 2wielig brikkie wat rond geknord. Maar spannetje schiet laatste tijd ietsje te langzaam op. Heb nu week vakantie en zal eens proberen of ik ergens een of twee dagen door kan pakken. :)
 
Laatst bewerkt:
Zo, effe rust.
Vandaag het zijspan er af gehaald, en de motor uitgekleed om de startkoppeling te vervangen. Het is een beste bult werk, zijspanframe er af, achterwiel, achterbrug, startmotor, dynamo, accu etc. Ook de versnellingsbak en de koppeling zijn er af. Ik ben gestrand bij de montageplaat van de koppeling. Deze zit vast met een moer 27, en zo'n dop heb ik niet en mijn buurman ook niet. Morgen even in de gereedschapkast van schoonvader kijken.

Omdat de uitlaat er ook af is kan de losgescheurde bocht gelast worden. Ook de aansluiting van de dynamo kan nu gerepareerd worden. Deze is nogal gecorrodeerd, helemaal groen (K100 kwaaltje). Dit uit zich in het oplichten van de laadstroom controlelamp als er geremd wordt.

En omdat het hulpframe nu ook gedemonteerd is, kan ook meteen de lekke radiateur en de defecte ventilator gerepareerd/vervangen worden.

Nog een hoop te doen dus.....
Koffie.
 
Heb je geen plaatjes? Dat is een puist werk, en je hebt nu een enorme berg troep liggen. Daar willen we graag van meegenieten. :}
 
Lasmoat, Nouhou en ik zijn net van de bar van de MC af geweekt. Lekker zijspangekeuvel en een stuk gelezen van clublid Patrick, die met zijn motor in deze uitgave van bigtwin staat. Stoer stukkie.
 
Hebben het hier op het forum wel eens over BMW's maar dit is echt :9~

HP2-bmw-cafe-racer-6-540x288.jpg


Gelukkig is het geen productie spul.
 
Lasmoat, Nouhou en ik zijn net van de bar van de MC af geweekt. Lekker zijspangekeuvel en een stuk gelezen van clublid Patrick, die met zijn motor in deze uitgave van bigtwin staat. Stoer stukkie.


Ik zit hier lekker aan een biertje te lurken in de Zuid limburgse Alpen. Met de sleurhut hier in plaats van met m'n driewieler, maar evengoed leuk.
 
Mocht je schoonvader hem niet hebben: ik heb dop 27 liggen. Compleet met een enorm wringijzer en de torx dop die je nodig hebt op de tussenflens te verwijderen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan