Rockel83
MF veteraan
- 14 apr 2008
- 3.419
- 39
Vandaag dus de brandstofpomp uit elkaar gehaald. Moet zeggen dat ik het vrij appart vind dat je zoveel werkk moet doen om bij het filter te komen...Maargoed eigenlijk viel dit naar verwachting reuze mee, gezien de staat van het geheel en de binnenkant van de tank.
Volgens mij viel dit allemaal wel reuze mee, dus heb ik alles schoongemaakt en alles weer in elkaar gezet.
Wat er zo uitzag:
Voor de mensen die het filter eens willen gaan vervangen, en benieuwd zijn naar de binnendiameter:
Hierna alles weer in elkaar gezet en brandstof gehaald.
Maar helaas leek het bij het stationair lopen nog steeds hetzelfde te zijn, hoopte eerst dat het misschien zou zijn dat er valse lucht in de pomp zou zitten. En dus ook maar een rondje gereden om het blok een beetje warm te krijgen.
Het schoonmaken van het luchtfilter lijkt wel effect te hebben gehad op de acceleratie. Hij lijkt feller te reageren
Maar helaas zit het "onregelmatig" lopen er nog steeds in
Het lijkt nog steeds alsof hij in een te hoge versnelling zit, dit terwijl het toerental normaal lijkt te zijn voor de versnelling en de snelheid (bij 50 in zijn 3 en bij 80 in zijn 4). Ik zie dus niets vreemds in het toerental.
Ook lijkt hij op sommige stukken nog steeds in te houden in acceleratie, en waar hij dit een seconde later ineens weer fel oppakt. Het lijkt soms dus alsof er een seconde even niets is.
Het ene moment rijdt hij ook soepel weg vanuit stilstand, en het andere moment lijkt het wel alsof ik vanuit stilstand probeer weg te rijden in zijn 2, wanneer ik dan een beetje extra gas bij geef trekt hij hem er doorheen en accelereert hij weer inens als een malle.
Ik ben nu even radeloos
Volgens mij viel dit allemaal wel reuze mee, dus heb ik alles schoongemaakt en alles weer in elkaar gezet.
Wat er zo uitzag:
Voor de mensen die het filter eens willen gaan vervangen, en benieuwd zijn naar de binnendiameter:
Hierna alles weer in elkaar gezet en brandstof gehaald.
Maar helaas leek het bij het stationair lopen nog steeds hetzelfde te zijn, hoopte eerst dat het misschien zou zijn dat er valse lucht in de pomp zou zitten. En dus ook maar een rondje gereden om het blok een beetje warm te krijgen.
Het schoonmaken van het luchtfilter lijkt wel effect te hebben gehad op de acceleratie. Hij lijkt feller te reageren
Maar helaas zit het "onregelmatig" lopen er nog steeds in
Het lijkt nog steeds alsof hij in een te hoge versnelling zit, dit terwijl het toerental normaal lijkt te zijn voor de versnelling en de snelheid (bij 50 in zijn 3 en bij 80 in zijn 4). Ik zie dus niets vreemds in het toerental.
Ook lijkt hij op sommige stukken nog steeds in te houden in acceleratie, en waar hij dit een seconde later ineens weer fel oppakt. Het lijkt soms dus alsof er een seconde even niets is.
Het ene moment rijdt hij ook soepel weg vanuit stilstand, en het andere moment lijkt het wel alsof ik vanuit stilstand probeer weg te rijden in zijn 2, wanneer ik dan een beetje extra gas bij geef trekt hij hem er doorheen en accelereert hij weer inens als een malle.
Ik ben nu even radeloos