Het ZX-6R topic

Wanneer ZX-6R meeting?

  • 3 april

    Stemmen: 1 3,0%
  • 10 april

    Stemmen: 1 3,0%
  • 17 april

    Stemmen: 0 0,0%
  • 24 april

    Stemmen: 0 0,0%
  • 1 mei

    Stemmen: 0 0,0%
  • 22 mei

    Stemmen: 2 6,1%
  • 29 mei

    Stemmen: 24 72,7%
  • 5 juni

    Stemmen: 5 15,2%

  • Totaal aantal stemmers
    33
Status
Niet open voor verdere reacties.
toch als nog een banden vraag:
in de owner's manual staat duidelijk front 120/65 ZR17
en kijk ik in het leverings programma van sabra, staat daar een 120/70 ZR17

hoe zit dat nu :?
of moet ik ergens anders gaan shoppen?

Ik heb er ook een 120/65 op, en die moesten ze bestellen. Kawa gebruikt die maat voor de ZX-6R 2000 t/m 2004 (in ieder geval). Een maat die verder voor zover ik begreep weinig wordt gebruikt.
De Dunlop was een 120/60 en iets verschil merk ik wel, met name in korte bochten met lage snelheid stuurt het echt makkelijker.

ik heb 120 55 r17 volgens mij :?
Da's wel errug weinig! 120/55 is een hele lage band :?
 
Maakt het eigenlijk nog verschil een 60 / 65 / 70

Ik ga waarshijnlijk voor een 70 er op leggen, maar bevorderd/benadeeld dit de rijeigenschappen eigenlijk?
 
bestellen, da kost tijd B|
met een iets hogere band gaat ie waarschijnlijk iets beter sturen
dan wordt het toch een 70

net even op de band gekeken, zit een 70 op
toch raar dat de dealer dat niet even verteld dat hij er een niet-standaard band op zet :(



[off topic]
mister zoutewelle, jouw icon die je van Andreas H. Bitesnich 'geleend' hebt is 1280x816 pixels oftewel 232 KB
verkleinen??
[/off topic]
 
Maakt het eigenlijk nog verschil een 60 / 65 / 70

Ik ga waarshijnlijk voor een 70 er op leggen, maar bevorderd/benadeeld dit de rijeigenschappen eigenlijk?


65 is standaard voor de ZX6R uitgeschreven...zoals Svijf al zei dat is een tussen maat (kost ook weer extra B| ) de meeste andere modellen van kawa hebben gewoon 60...

hoe hoger de band 70 hoe makkelijker je de bocht in valt....hoe moeilijker je de schaamranden eraf rijd :+ :+

tis en blijft ontzettend persoonlijk net als je veer afstelling...de een duikt de bocht hard in....en de ander stuurt de bocht rustig in maar komt er hard uit...aan de hand van je bochtentechniek stel je dus je vering in!! *D (dus ook je band)
 
bestellen, da kost tijd B|
met een iets hogere band gaat ie waarschijnlijk iets beter sturen
dan wordt het toch een 70

net even op de band gekeken, zit een 70 op
toch raar dat de dealer dat niet even verteld dat hij er een niet-standaard band op zet :(



[off topic]
mister zoutewelle, jouw icon die je van Andreas H. Bitesnich 'geleend' hebt is 1280x816 pixels oftewel 232 KB
verkleinen??
[/off topic]
van wie geleend???...........zal hem wel verkleinen.......:D


@ marcoZ... d8 dat hij het wist ....maar hij moet het ook na vragen (over stage 1 en 3)
ok, hoor het wel :)
 
Ik heb ook een 70 voorband eronder liggen.

Vering moet ik nog aanpassen, heb alleen geen idee hoe en waarmee te beginnen. Iemand hier mischien een leuke setting om mee te beginnen zelf weeg ik 65 kilo.

Voorlopig laat ik hem even zo staan ga er over 1,5 week mee naar oostenrijk en dan vind ik hem wel best zo.
 
ik heb er laatst een michelin PP laten monteren bij S&G banden in numansdorp in de maat 120/65/17, deze hadden ze gewoon op voorraad.

ff een nog een vraagje, hoe vaak vullen jullie je olie bij?
iets minder 6000km geleden heb een beurtje laten doen, afgelopen week moest ik er ongeveer een 1 liter olie bij vullen. is dit normaal??

groeten hengel
 
ik heb er laatst een michelin PP laten monteren bij S&G banden in numansdorp in de maat 120/65/17, deze hadden ze gewoon op voorraad.

ff een nog een vraagje, hoe vaak vullen jullie je olie bij?
iets minder 6000km geleden heb een beurtje laten doen, afgelopen week moest ik er ongeveer een 1 liter olie bij vullen. is dit normaal??

groeten hengel

Bij mij hebben ze er daar een 70'er ondergegooid. Beetje vaag de bridgestones waren ook al op daar,

Maar 1 liter in 6000 kilometer is best fors. O-)

Maar dan nog best fors
 
Laatst bewerkt:
Bij mij hebben ze er daar een 70'er ondergegooid. Beetje vaag de bridgestones waren ook al op daar,

Maar 1 liter in 1000 kilometer is best fors.
het is 1 liter per 6000km.

de laatste keer toen ik bij S&G was, kreeg ik een rondleiding door het magazijn, kan me bijna niet voorstellen dat de bridestones daar op waren. er liggen daar 40.000 banden op voorraad, je weet echt niet wat je ziet al loop je daar door het magazijn.
 
die van mij verbruikt ook redelijk wat olie,al meer gelezen.
Motor wordt goed ook goed gebruikt dus kan er niet wakker van liggen,gewoon goed bijhouden,waar ik minder blij mee ben is een lekkende voorpoot.. :(
 
ik heb er laatst een michelin PP laten monteren bij S&G banden in numansdorp in de maat 120/65/17, deze hadden ze gewoon op voorraad.

ff een nog een vraagje, hoe vaak vullen jullie je olie bij?
iets minder 6000km geleden heb een beurtje laten doen, afgelopen week moest ik er ongeveer een 1 liter olie bij vullen. is dit normaal??

groeten hengel

Volgens mij is da best veel. Maar je kan beter in 1 keer al je olie
verversen en gelijk ff n ander filtertje erin mikken (totaal 15min werk).
Niet vergeten de revet terug te stoppen tussen de olieaftapplug O-)
 
hoe hoger de band 70 hoe makkelijker je de bocht in valt
:? Precies andersom toch?
Folderpraat;

-70: meer grip op de grens, maar minder gemakkelijk insturen
-60: iets minder grip op de grens, snel/gemakkelijk insturen
-65: best of both worlds?

Aangezien ik niet zo superplat durf heb ik het "gebrek aan grip" bij de 60 niet op kunnen merken. De 70 stuurt idd iets zwaarder in.
Ik vond ze echter alle 3 wel OK. Na 100 km ben je er toch aan gewend.
Heb gereden met de combi's '99-er met 60 en 70, '01 met 65 en 70, '04 met 65.

:]
 
het is 1 liter per 6000km.

de laatste keer toen ik bij S&G was, kreeg ik een rondleiding door het magazijn, kan me bijna niet voorstellen dat de bridestones daar op waren. er liggen daar 40.000 banden op voorraad, je weet echt niet wat je ziet al loop je daar door het magazijn.

Schat zo in dat die van mij net zo veel verbruikt :+
 
hey, ik zal mijn 'machientje' ook dan maar posten.

het is een zx6-r model 2003-2004. ik heb hem tweedehands gekocht van iemand die hem nog maar net nieuw in maart 2005 had gekocht. het is een '25kw'/
met als extraatjes een akrapovic slip-on, afdekkapje voor duozadeltje en vervangpinkertjes. hierbij heb ik nog alle originele onderdelen gekregen. + een volledige 'race-combi' van spidi + sidi laarzen...ze zate me als gegoten... *D

Foto's volgen nog

Greetz Sam

 
Laatst bewerkt:
hey, ik zal mijn 'machientje' ook dan maar posten.

het is een zx6-r model 2003-2004. ik heb hem tweedehands gekocht van iemand die hem nog maar net nieuw in maart 2005 had gekocht. het is een '25kw'/
met als extraatjes een akrapovic slip-on, afdekkapje voor duozadeltje en vervangpinkertjes. hierbij heb ik nog alle originele onderdelen gekregen. + een volledige 'race-combi' van spidi + sidi laarzen...ze zate me als gegoten... *D

Nu heb ik nog maar een kleine fototje kunne uploade maar als er meer tijd is komen er betere hoor.

Greetz Sam

edit: ik zie net dat de foto er dus niet bij zit, wat doe ik toch verkeerd |(

[ imgatt ] zonder spaties en niet preview kiezen ;)
En je bestandje mag niet groter zijn dan 100Kb
 
full


dank je wel Svijf :}
 
Vandaag een dynorun laten maken van m'n ZX6R 2005! Na de initiele injectieproblemen wilde ik toch even weten of alles helemaal gezond was!
Een hele nette 110PK aan het achterwiel!!! Was ik zeer content mee. Ging altijd naar Ruud voor dit soort werk maar alleen voor een run vond ik dat wat ver. Ben nu naar Tiel geweest (Powerpoint) www.powercommander.nl Hele nette tent, zijn pas geleden begonnen maar maakt een goede nette indruk met genoeg vakkennis!

Was heel even prutsen om de goede draadjes te vinden, ik was de eerste 2005 ZX6R die ze zagen, maar uiteindelijk allemaal prima gelukt, voor een luttele 20 Euro.

Zal morgen even de uitdraai hier posten, heb hem op floppy meegekregen. Dan komt ook m'n stuurdemper erop als het goed is dus dan zet ik die er gelijk bij!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan