Hevig haperen en afslaan bij warme motor cbr 900 rr

bramschaap

Die hard MF'er
3 jun 2009
331
6
Utrecht
Hallo allemaal,

Ik heb al maanden een probleem waar ik niet uit kom met de motor. Heb er weinig op gereden omdat het nog steeds gebeurd. Als hij een beetje warm begint te worden, zeg maar 10 minuutjes gereden dan begint hij langzaam aan te haperen steeds meer totdat hij je er bijna vanaf gooit hij schokt en hapert heel hevig. Als ik gas geef gaat het goed en als ik het gas los laat of koppeling in doe gaat het ook goed. Als ik gewoon met wat gas dezelfde snelheid aan hou dan begint het weer. Dan wil hij ook gaan afslaan en doe de koppeling in maak wat toeren en ga weer optrekken en zo kom ik wel thuis. Echter valt hij dan ook bij stoplichten uit enzovoort. Start wel gewoon weer. Echt heel hele rare kwaal.

Het is een sc28 met het blok van een sc33 moet ik erbij vertellen, alleen het blok is vervangen, carbs, ontsteking en alle rotzooi erbij komen gewoon van de sc28.

Omdat ik hoorde dat het iets met valse lucht te maken kan hebben heb ik al met een deo bus rondom de carbs gespoten tijdens stationair draaien maar ik hoorde geen verschil. Dat trucje had ikal ergens hier op het forum gelezen. Ook dacht ik aan het benzine systeem dus heb er een nieuwe benzine filter op gezet en een benzine, carbs en motor cleaner soort moto forte in de tank gegooid. Weer geen verschil.

Nu denk ik nog misschien iets met de bobine's,bougies maar eigenlijk zou het gek zijn dat je het dan pas bij een warme motor gaat merken. Kortom ik ben de kluts een beetje kwijt.

Hoop dat iemand helpen kan. Zodat ik weer een richting heb om in te gaan zoeken.

Groeten en voorbaat dank

Bram



Tussenstand:

Bobines beide vervangen
Bougie doppen vervangen
bougie kabels vervangen
Valse lucht gecontroleerd met een deo bus bij de carbs
benzine filter vervangen
Tankdop open gezet tijdens rijden
Benzine additief voor schoonmaak en vocht verwijderen erin gekwakt
Benzine brandstofpomp vervangen

En je raad het al, hij doet het nog steeds niet goed.


Nu denk ik dat misschien ik de cdi unit omwisselen moet met een andere. Nu is de vraag doe ik er verstandig aan om een sc33 cdi te kopen of een sc28 cdi unit? Deze vraag stel ik omdat ik een sc28 motor heb met een cs33 motorblok.
 
Laatst bewerkt:
Zit er pijpje op de tank waar een slangetje hoort te zitten die lucht in de tank moet toelaten? Zo ja dan kan ik even controleren of die wel open is. En niet vol smurrie zit ofzo. Een slangetje zit zoiezo niet op de tank maar misschien wel een opening ergens waar een slangetje had horen zitten.
 
heb je nouw een benzinekraantje of een vucúum gestuurd kraantje want dat kan ik niet echt duidelijk uithalen ?

maare zou het niet kunnen dat je te weinig benzine aangevoerd krijgt naar je carburateurs zodat, je vlotternivo daalt als je gaat rijden en hij dan pas naar een minuutje of 10 zo erg gezakt is dat hij te arm loopt.

zou even de motor warm rijden zodat hij weer gaat stotteren dan 5 minuutje wachten en kijken of hij daarna weer een stuk normaal rijdt of niet.

Heb wel eens een brommertje gehad die ook pas naar 15 minutjes rijden slecht begon te lopen. Het probleem was dat er zo'n chinees vervangings benzine kraantje op zat die niet genoeg benzine gaf.
 
Laatst bewerkt:
Tussenstand:

Bobines beide vervangen
Bougie doppen vervangen
bougie kabels vervangen
Valse lucht gecontroleerd met een deo bus bij de carbs
benzine filter vervangen
Tankdop open gezet tijdens rijden
Benzine additief voor schoonmaak en vocht verwijderen erin gekwakt

En je raad het al, hij doet het nog steeds niet goed.



Btw hij deed het nu eigenlijk na 5/7 kilometer al. Dat is toch ook wel vrij vlot. maar kan idd net genoeg zijn om de vlotters leeg te rijden. Misschien draait mijn benzine pomp wel maar is hij toch niet meer helemaal goed. Kan dat?
 
Laatst bewerkt:
Tussenstand:

Bobines beide vervangen
Bougie doppen vervangen
bougie kabels vervangen
Valse lucht gecontroleerd met een deo bus bij de carbs
benzine filter vervangen
Tankdop open gezet tijdens rijden
Benzine additief voor schoonmaak en vocht verwijderen erin gekwakt

En je raad het al, hij doet het nog steeds niet goed.



Btw hij deed het nu eigenlijk na 5/7 kilometer al. Dat is toch ook wel vrij vlot. maar kan idd net genoeg zijn om de vlotters leeg te rijden. Misschien draait mijn benzine pomp wel maar is hij toch niet meer helemaal goed. Kan dat?
dus vanalles veranderd zonder resultaat...

hoe is je afstelling nou?? al op de testbank geweest?? kun je al een hoop dingen uitsluiten
 
Nee maar het is zo heftig dat hij ook uitvalt enzo. Voordat dit gebeurde was de afstelling prima dus lijkt me dat nu niet het probleem.

Kan natuurlijk ook een contactje zijn van de branstofpomp, waardoor hij het bij het testen wel doet en tijdens het rijden niet.
 
Nee maar het is zo heftig dat hij ook uitvalt enzo. Voordat dit gebeurde was de afstelling prima dus lijkt me dat nu niet het probleem.

Kan natuurlijk ook een contactje zijn van de branstofpomp, waardoor hij het bij het testen wel doet en tijdens het rijden niet.
nogmaals: in je openingspost zeg je dat het blok vervangen is van sc28 naar sc33... klopt het nu dat je met je sc28 blok de afstelling goed had en met je sc33 blok niet, of had je voor deze problemen ook al het sc33 blok? en liep die toen goed?

en sinds welke verandering loopt die niet goed meer??
 
Laatst bewerkt:
nogmaals: in je openingspost zeg je dat het blok vervangen is van sc28 naar sc33... klopt het nu dat je met je sc28 blok de afstelling goed had en met je sc33 blok niet, of had je voor deze problemen ook al het sc33 blok? en liep die toen goed?

en sinds welke verandering loopt die niet goed meer??

Hij heeft na de verandering wel goed gelopen voor een maand of twee. De carburateurs heb ik gewoon van het oude blok overgezet op het nieuwe blok.
 
ik verdenk toch de brandstofpomp,
haal die er eens tussenuit en schroef het dekseltje maar los,
waarschijnlijk zijn de contactpunten ingebrand, een revisie setje kost tussen de €22 en €30,-
[ raukema of de lokale motorboer]
 
nou heb ik niet het hele topic gelezen, maar is het bij jou zo dat als je vanaf een vaste snelheid ineens gas geeft dat hij dan enorm inhoud sputtert en meer van dat???? Dat doet mijn kwaakje namelijk.

Ik ben momenteel met een andere brandstofpomp bezig en is volgens mij dezelfde als die van jou.
Ik had echt amper nog contactpunten in de pomp, en herinner me nu achteraf dat dit begon bij een warme motor ooit
 
Terug
Bovenaan Onderaan