bramschaap
Die hard MF'er
Hallo allemaal,
Ik heb al maanden een probleem waar ik niet uit kom met de motor. Heb er weinig op gereden omdat het nog steeds gebeurd. Als hij een beetje warm begint te worden, zeg maar 10 minuutjes gereden dan begint hij langzaam aan te haperen steeds meer totdat hij je er bijna vanaf gooit hij schokt en hapert heel hevig. Als ik gas geef gaat het goed en als ik het gas los laat of koppeling in doe gaat het ook goed. Als ik gewoon met wat gas dezelfde snelheid aan hou dan begint het weer. Dan wil hij ook gaan afslaan en doe de koppeling in maak wat toeren en ga weer optrekken en zo kom ik wel thuis. Echter valt hij dan ook bij stoplichten uit enzovoort. Start wel gewoon weer. Echt heel hele rare kwaal.
Het is een sc28 met het blok van een sc33 moet ik erbij vertellen, alleen het blok is vervangen, carbs, ontsteking en alle rotzooi erbij komen gewoon van de sc28.
Omdat ik hoorde dat het iets met valse lucht te maken kan hebben heb ik al met een deo bus rondom de carbs gespoten tijdens stationair draaien maar ik hoorde geen verschil. Dat trucje had ikal ergens hier op het forum gelezen. Ook dacht ik aan het benzine systeem dus heb er een nieuwe benzine filter op gezet en een benzine, carbs en motor cleaner soort moto forte in de tank gegooid. Weer geen verschil.
Nu denk ik nog misschien iets met de bobine's,bougies maar eigenlijk zou het gek zijn dat je het dan pas bij een warme motor gaat merken. Kortom ik ben de kluts een beetje kwijt.
Hoop dat iemand helpen kan. Zodat ik weer een richting heb om in te gaan zoeken.
Groeten en voorbaat dank
Bram
Tussenstand:
Bobines beide vervangen
Bougie doppen vervangen
bougie kabels vervangen
Valse lucht gecontroleerd met een deo bus bij de carbs
benzine filter vervangen
Tankdop open gezet tijdens rijden
Benzine additief voor schoonmaak en vocht verwijderen erin gekwakt
Benzine brandstofpomp vervangen
En je raad het al, hij doet het nog steeds niet goed.
Nu denk ik dat misschien ik de cdi unit omwisselen moet met een andere. Nu is de vraag doe ik er verstandig aan om een sc33 cdi te kopen of een sc28 cdi unit? Deze vraag stel ik omdat ik een sc28 motor heb met een cs33 motorblok.
Ik heb al maanden een probleem waar ik niet uit kom met de motor. Heb er weinig op gereden omdat het nog steeds gebeurd. Als hij een beetje warm begint te worden, zeg maar 10 minuutjes gereden dan begint hij langzaam aan te haperen steeds meer totdat hij je er bijna vanaf gooit hij schokt en hapert heel hevig. Als ik gas geef gaat het goed en als ik het gas los laat of koppeling in doe gaat het ook goed. Als ik gewoon met wat gas dezelfde snelheid aan hou dan begint het weer. Dan wil hij ook gaan afslaan en doe de koppeling in maak wat toeren en ga weer optrekken en zo kom ik wel thuis. Echter valt hij dan ook bij stoplichten uit enzovoort. Start wel gewoon weer. Echt heel hele rare kwaal.
Het is een sc28 met het blok van een sc33 moet ik erbij vertellen, alleen het blok is vervangen, carbs, ontsteking en alle rotzooi erbij komen gewoon van de sc28.
Omdat ik hoorde dat het iets met valse lucht te maken kan hebben heb ik al met een deo bus rondom de carbs gespoten tijdens stationair draaien maar ik hoorde geen verschil. Dat trucje had ikal ergens hier op het forum gelezen. Ook dacht ik aan het benzine systeem dus heb er een nieuwe benzine filter op gezet en een benzine, carbs en motor cleaner soort moto forte in de tank gegooid. Weer geen verschil.
Nu denk ik nog misschien iets met de bobine's,bougies maar eigenlijk zou het gek zijn dat je het dan pas bij een warme motor gaat merken. Kortom ik ben de kluts een beetje kwijt.
Hoop dat iemand helpen kan. Zodat ik weer een richting heb om in te gaan zoeken.
Groeten en voorbaat dank
Bram
Tussenstand:
Bobines beide vervangen
Bougie doppen vervangen
bougie kabels vervangen
Valse lucht gecontroleerd met een deo bus bij de carbs
benzine filter vervangen
Tankdop open gezet tijdens rijden
Benzine additief voor schoonmaak en vocht verwijderen erin gekwakt
Benzine brandstofpomp vervangen
En je raad het al, hij doet het nog steeds niet goed.
Nu denk ik dat misschien ik de cdi unit omwisselen moet met een andere. Nu is de vraag doe ik er verstandig aan om een sc33 cdi te kopen of een sc28 cdi unit? Deze vraag stel ik omdat ik een sc28 motor heb met een cs33 motorblok.
Laatst bewerkt: