Hoe een Belgische motor kopen?

Ik heb me maar een beetje van wallonie afgewend.
Ik heb een aantal interessante verkopers gecontacteerd dmv google translate in het Frans, maar je krijgt nooit een reply.
Bellen is ook lastig met die lui.
 
Ils ne veulent pas vendre le moto!

In Frankrijk vind ik het niks erg om Frans te spreken. Maar nooit in Wallonië!!
Tegen een Waal moet je gewoon in NL flink lelijk doen, en dan blijken ze toch wel een beetje Vlaams te kunnen klappen. Vaak het probleem met die gasten dat ze het niet WILLEN!

Ik heb nog wel een paar Franse scheldwoorden om die Walen te overtuigen. :( :(
Maar beter om die hier niet in te tikken............................
 
Laatst bewerkt:
Het belangrijkste is om langzaam en duidelijk te spreken, en moeilijke woorden te vermijden als je met de eigenaar onderhandeld.
Verder heb ik geen idee.......

Een vooral niet vertellen dat je een Nederlander bent,
want elke belg weet "Als nen hol-lander u niet bedrogen heeft, istem vergeten. "
 
Het probleem is dat er meer info en dus meer interactie nodig is dan bij wegmotoren.
Het betreft een KDX200 of Gasgas enduro 2 takt, en deze zijn sowieso meer in Wallonie te vinden dan in NL en Vlaanderen.
 
Laatst bewerkt:
Zorg dat je altijd zaken doet met Vlamingen. Niet met Walen. Die zijn niet te vertrouwen joh.
Net Fransen.
Zo'n beetje zoeken in de buurt van Antwerpen of Gent.
En vraag altijd om het Gelijkvormigsheidsattest. Zonder dat ding kom je nergens.

Wanneer de motor een eu kenteken heeft is een Gelijkvormigsheidsattest niet nodig.
 
Vraag 1 zijn deze motoren ook officieel via de dealer in NL geleverd.
Zo ja geen probleem
De belg schroeft de kentekenplaat af en meldt die af voor die motor.
Jij krijgt de orginele Belgische papieren mee, overschrijven of zo iets kennen ze niet.
Een CVO is handig als die erbij zit, zo niet ook geen probleem
Met de motor, Belgische papieren en evt CVO naar de RDW voor de keuring daar het BPM formulier invullen (kosten keuring € 123,-) BPM afhankelijk van de leeftijd.

Is de motor nooit officieel in NL verkocht krijg je een heel ander traject
 
Terug
Bovenaan Onderaan