voelen en kijken is het halve werkDe rest weet je pas na meten of de boel nog wel binnen de toleranties valt.
Zoals iedereen al aangeeft: alleen reviseren als de noodzaak daar is.
heb je er mischien al eens aan gedacht dat hij het wel eens leuk kan vinden om die motor op te knappenzolang het motortje trekt en je straatjes niet met olie besmeurt gewoon poetsen /rijden en genieten je leeft tenslotte maar een keer,wat je uit moet geven aan pakkingen/onderdelen valt achteraf altijd vies tegen,het is geen brommer ofzo,op de sloop trekken ze je hele knip leeg,en dan hebben we het niet eens gehad over het spuitwerk als finishing touch
koop beter zo'n motor erbij die door een ringetje tehalen is,en houd je oude voor spare parts,of voor de uitlaten die je dan in de winter over kunt zetten om mooi mooi te laten blijven
Ik zou inderdaad alleen het nodige repareren. Ik ben vorige week begonnen met het uit elkaar slopen van mijn motor (Suzuki GS 450L). Hij ligt nu bijna helemaal uit elkaar, straks pakkingen vervangen, schuren en spuiten.
Ik moet wel toegeven dat ik een reden had en dat was dat ie af en toe wat olie lekte, en aangezien je het hele blok hiervoor moet demonteren kan je maar beter gelijk alles ff schuren en spuiten, ja toch niet dan ;-) !!!
Met zo'n werkplaatshandboek en wat logica lukt het altijd wel.