Hoe een leuke dag toch in mineur kan eindigen :(

Chevy454

MF veteraan
6 jul 2002
2.814
1
België
Wat een prachtig weer vandaag :) Samen met mijn oom lekker wezen rijden naar de Ardennen richting Coo. Flink wat bikers tegengekomen. (bijna allemaal gegroet, soms moet men ook nog eens schakelen ;) ) Rijden we terug vanuit Coo via Malmedy en Eupen zie ik opeens dat dat hij zijn nummerplaat was kwijt geraakt. Hem daarop gewezen toen ik de kans had en het eerste wat in onze hoofden was dat het niet zo erg was. Gewoon naar je vriend de polite (fout nummer 1). We keken alleen naar zijn motorfiets en draaiden even terugwaarts om zijn plaat te zoeken. Nadat we de route hebben "gechecked" haalde ik mijn oom in en gingen we aan de kant. En toen zagen we dat ook mijn plaat kwijt was. Nouja.... geen enkele nummerplaat gevonden dus we gaan naar de politie van onze gemeente (fout nummer 2) Eenmaal daar begon het klooi :(

De agent in dienst ging zijn collega halen om te helpen met de aangifte. De collega kwam naar ons en vroeg of we allebei onze nummerplaten kwijt waren. We gaven hem een bevestigend antwoord waarna hij zijn conclusie al had getrokken. Volgens hem hadden we die express afgescheurd omdat we geflits waren :z .

En hij ging maar dreigen terwijl wij de waarheid zaten te vertellen. Uiteindelijk werd onze verklaring opgenomen en hij ondertussen maar pronken dat hij het al helemaal wist (de ingenomen <censuur voor de dames :P > :( .

Ga je eens zonder enige herrie te hebben gehad een aangifte doen word je meteen als een moordenaar behandeld :r :( Hier onderstaan wat foto's. Je gaat me toch niet vertellen dat dit het gevolg is van opzettelijk afbreken :?

Van 2 dingen ben ik nu al zeker: de nummerplaten worden nu anders gemonteerd en de politie is niet je beste vriend (uitzondingen zijn de agenten welke men goed kent).

24877

24879


[edit]
Even voor de duidelijkheid. Dit zijn 2 (twee) verschillende fietsen met afgescheurde nummerplaat. Dit voor de mensen die vandaag een terasje hebben bezocht waar het goddelijke drankje bier in overmaat was ;) :P
 
Laatst bewerkt:
balen joh!
Gelukkig is de rest van de dag de moeite waard geweest, maar toch...
allebei je plaat kwijt... niet gejat ofzo? (wat moet je d'r mee, maar toch)
 
allebei je plaat kwijt... niet gejat ofzo? (wat moet je d'r mee, maar toch)

Niet gejat. Voordat we vetrokken in onze halte plaatsen zaten ze er nog stevig op. Tijdens het rijden zijn ze gewoon eraf gevallen/gebarsten/wind... weet ik het :? Maar we hebben ze voor de volle 454% (zie nick ;) ) NIET met voorbedachte rade eraf getrokken ofzoiets. Ze zijn gewoon.... afgebroken tijdens het rijden :?
 
Wel vreemd dat ze allebei afgescheurd zijn? Tijdens het rijden komen er toch geen grote krachten op een nummerbord terecht...
Wheelies te hoog gemaakt ofzo :P
 
Die breuk lijkt mij een typische vermoeiingsbreuk; gewoon kapot getrilt dus. :)

Eén pitter toevallig?
 
Hoe vaak was je geflitst vandaag ........?
:+

[me]Chevy454 wordt nooit geflitst behalve wanneer hij een bad hairday heeft.
[/me]


Sinds ik een helm draag kan men niet zien dat ik een bad hair day heb dus kan ik ook niet geflitst worden :+

Nee, ik ben in de tijd dat ik rijd (auto/motor) nog nooit geflitst geweest. Niet slecht na 30 000km :) En vandaag ben ik ook niet geflitst geweest
 
Die platen zijn er met lomp geweld afgesloopt, dat zie je zo. Hoe krijg je dat anders in godsnaam voor elkaar? (Trialrijden tegen een steile rotsformatie misschien?)
Toch jammere actie van de flikken overigens.. Succes met de herstelwerkzaamheden.
 
Ik geloof er ook geen bal van, zeker gewoon onder je boete uit willen komen, bah pubers :( , nee, als ik agent was had ik je nog een prent gegeven voor rijden zonder kenteken, AAN DE SCHANDPAAL! :P /edit
 
Laatst bewerkt:
Ik geloof er ook geen bal van, zeker gewoon onder je boete uit willen komen, bah pubers :( , nee, als ik agent was had ik je nog een prent gegeven voor rijden zonder kenteken, AAN DE SCHANDPAAL!

John, ik mis die :P smilie ;)
 
Wel toevallig dat ze op exact dezelfde dag scheuren... volgens mij heeft toch iemand zitten spelen met die dingen... moet het toch maar eens zijn met Mahna Mahna :P
 
Wel toevallig dat ze op exact dezelfde dag scheuren... volgens mij heeft toch iemand zitten spelen met die dingen... moet het toch maar eens zijn met Mahna Mahna :P

De nummerplaten zijn niet Chevy454 en co proof gebleken. Misschien moet men toch maar eens naar de kwaliteit van de nummerplaten kijken ;)

Nee, de nummerplaten hebben ongeveer dezelfde kilometers meegemaakt. Misschien een 500km verschil. Als ze uit dezelfde plaat komen en gezien de ophanging kan het wel gebeuren maar op dezelfde dag is idd uitzonderlijk te noemen '(
 
Die platen zijn er met lomp geweld afgesloopt, dat zie je zo. Hoe krijg je dat anders in godsnaam voor elkaar? (Trialrijden tegen een steile rotsformatie misschien?)

Misschien kan jij het mij vertellen? Ik kan alleen zeggen dat we er niks mee hebben gedaan. Ja, wel opgehangen met boutjes aan de motorfiets ;) Maar voor de rest, nada, rien,....
 
Misschien kan jij het mij vertellen? Ik kan alleen zeggen dat we er niks mee hebben gedaan. Ja, wel opgehangen met boutjes aan de motorfiets ;) Maar voor de rest, nada, rien,....
Boutjes te hard aangespannen en dus teveel spanning op de plaat :?
Kan altijd gebeuren hé, als je ze te weinig aanspant dan trillen ze los of je moet van die speciale ringetjes ertussen steken ipv gewone "vloten" ;)
 
HAHAHA mooi verhaal en wat een eikels die woute, betweters H&*$'s.
Ken het euvel wel alleen dan niet helemaal eraf op mijn SZR660 eenpitter.

Geluk met het bedenken van een antitrilbevestiging!! ;)
 
collega van mij. Gaat ook nooit meer naar de politie.
Zijn fiets was gestolen, aangifte gedaan.
En nu wordt hij verdacht van inbraak. Hij zat in het cafe, Werd zijn fiets gestolen. En met die fiets een inbraak gepleegd. Die agent "als jou naam boven komt heb je een groot probleem". volgende keer toch maar gewoon 1 terug stelen.

Lekker dan!!
 
Als ze eraf getrokken zouden zijn, zouden de randen meer opgekruld zijn. Ook zou de breuklijn anders moeten lopen.
Ziet er imho uit als een vermoeings breuk die (meschien) veroorzaakt werdt door een te starre ophanging van de plaat. Meschien de volgende keer rubberen ringetjes onder je boutkop en moer leggen en dan niet al te snoeihard aandraaien???
 
Maar als je de kentekens er af hebt gehaald om onder een boete uittekomen, omdat je al geflitst bent? Ik begrijp beredeneringen van ambtenaren af en toe niet helemaal... :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan