Hoe hard rijden we eigenlijk?

In de bebouwde kom hou ik gewoon 60 op de teller aan, daarbuiten (afhankelijk van de drukte) op rechte wegen rond de 90 a 100. Zijn er echter bochtjes in de buurt let ik niet meer op de snelheid, dan gaat het gas na de bocht vol open tot de volgende. :]
 

:) De vraag in combinatie met dit antwoord doet me denken aan de Hitchhikers guide to the galaxy, waar de volgende niet nader gespecificeerde vraag gesteld wordt: "We would like the ultimate answer to Life, the Universe and Everything". Daar kwam dus het getal 42 uit. Daar ga ik dan maar voor. :Y
 
Laatst bewerkt:
als het nat en glad weer is rij ik meestal 310 lekker glijden in de bocht.

en bij droog weer doe ik gewoon normaal is ook niet leuk geen risico *O* :W


hahah
 
Ik rijdt eigenlijk alleen maar binnen de bebouwde kom (Honda XL500R) of off the road.

De snelheid binnen de bebouwde kom verschilt nogal. Soms heb je van die stukjes waar het gewoon overzichtelijk is en weinig gevaarlijke obstakels en dus ook een vrij grote beschikbare ruimte. In zo'n geval betrap ik me nog wel eens met 100km/h...

Maar meestal probeer ik gewoon 60 te rijden.
 
binnen bebouwde kom tussen 30 en 80KM/h (ligt er aan of er kinderen met ballen langs de weg spelen etc), buiten bebouwde kom zo hard als het op dat moment kan (+/- 100~160KM/h) op snelweg rij ik +/- 140, omdat het met 25kw wat meer werken is om hard te gaan en ik meestal iemand achterop heb. Maar als ik alleen rij op de snelweg gaat het gas wel eens regelmatig open (maar harder dan 190KM/h op het tellertje gaat ie niet met 25kw...).

Hangt dus erg af van de situatie, maar wel altijd te hard opzich, maar dat ligt aan de situatie.

Zolang je maar fatsoenlijk afstand houd, en alles goed inschat kan je toch redelijk veilig hard door het verkeer rijden.

22 september mag ik dan eindelijk onbegrenst, heb er zin in! :)
Alhoewel ik nu al zoeen uhm... 20 maanden 25kw rijd, en +/- zoeen 35000KM heb afgelegd, moet ik toch eerlijk bekennen dat ik mij nog altijd super vermaak op mijn 25kw zxr 750 uit 1995.

Vooral omdat ik me juist focus op de bochten (vind ik meer kick dan alleen optrekken en lange rechte stukken hard rijden), en als ik dan zie ik dat ik zelfs de snelste supersports soms nog voorbij ga in de bochten denk ik van, wtf doen die gasten op een supersport met 180+PK terwijl ik ze met 34PK nog wegrijd hahaha. Maar eerlijk is eerlijk, niet iedere supersport kom ik voorbij duh :P Maar heb het al vaker meegemaakt. Meestal ben ik ze in no time kwijt op een recht stuk, zie ik nog maar een achterlichtje in de verte :(
 
In pricipe rij ik zo hard als ik wil, dus zo hard als ik op dat moment vind dat kan. Soms is dat 90 binnen de bebwoude kom en soms 40 of langzamer. Ik zorg er echter wel voor dat ik niet het risico loop mijn rijbewijs kwijt te raken dus blijf ik onder de max+50. Er zit dan nog rek genoeg ik want kijk op op mijn gps dan rij ik dan echt wel 10% langzamer hoor.

Af en toe gaat'ie natuurlijk wel een stuk verder open. Je kunt niet altijd volwassen zijn. Ik ben dan wel verschrikkelijk alert op dingen langs de rijbaan (flitsers) en volgend overige verkeer. Ook auto's die ik passeer altijd goed beoordelen.
 
Met ons geplande dachttochtje dacht ik ongeveer 185 gemiddeld :+

dachttochtje?? Jullie gaan lekker een stukje denken? :} :+ :} Dan ga ik een stuk harder. Ik heb wel eens gedacht dat ik gemiddeld iets van 1,5 lichtjaar/uur reed. Denken is heel cool, beetje zoals een Matrix wereld.
 
dachttochtje?? Jullie gaan lekker een stukje denken? :} :+ :} Dan ga ik een stuk harder. Ik heb wel eens gedacht dat ik gemiddeld iets van 1,5 lichtjaar/uur reed. Denken is heel cool, beetje zoals een Matrix wereld.
Oh, wat een blunder :o , ik moet nodig weer ff naar de basisschool |(

Hoe krijg ik het verzonnen, ik zat denk ik in gedagte met iets :+
 
Laatst bewerkt:
BuitenBK ----------------> 80
BinnenBK ----------------> 50
Snelweg -----------------> 120
30 KM zone --------------> 30

Als het harder kan harder. In de buurt en binnen de bebouwde kom wil ik de kinderen graag laten leven. bye the way als je de moeders van nu met hun kind angstig maakt. Hoe kunnen er dan ook motorrijders in de toekomst blijven bestaan?

Ik geef wel toe het is erg moeilijk om niet harder te gaan. Ga dan ook voor de bochten buiten de bebouwde kom voor kei hard! Buiten de bebouwde kom moet ik toch harder blijven gaan dan de rest (lees: koek blikkers), zolang ik mijn papiertje maar niet verlies
 
km/h? waar zit ie teller?

die van mij praat alleen maar is RPM, en die zweeft meestal tussen de 4000 en 5000 (Honda CX) O-)
 
Sterk afhankelijk van de verkeersituatie.

Ik zie vaak van die ronde borden met rode rand en een getal. Dat is een code.
Die code vertaal ik dan naar een bepaalde snelheid.

Dit staat in mijn codeboekje:

30 = 40
50 = 60
70 = 80
80 = 95
100 = 115
120 = 140

Als ik dus op een bordje 80 zie, dan kijk ik in het codeboekje wat voor snelheid daar bij hoord. 95 dus.

Na verloop van tijd heb je het boekje niet meer nodig en krijg je het door. Maar dat duurt nog wel even.
 
Binnen bebouwde kom, 30 of zachter. Ligt aan het overige verkeer.
Buiten bebouwde kom, 80+ ligt ff aan het overige verkeer / drukte / overzichtelijkheid.

Owhja, ik rijd nog brommer |(
 
Ik heb racewielen eropzitten en mijn snelheidsmeter doet het niet.

Hoe hard ik rij staat meestal in de brief van cijb .

Jammer dat die info zo tering duur moet zijn '(
 
Terug
Bovenaan Onderaan