ik moet binnen (heel-) kort ook weer opzoek naar een paar crosslaarzen,
toevallig nog iemand die een adres weet niet al te ver uit de buurt van eindhoven,
waar ze ook crosslaarzen op voorraad hebben zodat ik kan passen?
de meeste zaken kunnen ze wel bestellen, maargoed, ik bestel ze liever niet zonder dat ik gepast heb.
In Breda hebben ze er idd wel iets meer dan 1 paar. Maar ook niet echt uitbundig veel. Ik heb er zelf een paar 'Ricky Carmichael' replica's van Berik op de kop getikt. Die dingen vallen blijkbaar heel erg klein, want ik pakte een maat 48 en die past mij gewoon. Ik heb normaal 45/46, maar in deze '48' heb ik iets van een cm voor mijn grote teen over en de rest zit gewoon strak genoeg. Italiaanse voetjes is ie voor gemaakt.Ik krijg zelf net de tip om bij de motoroutlet in breda te gaan kijken.
De outlet in Eindhoven heeft 1 paar crosslaarzen!!!!!!!!!!!
LC4 is daar wel voor geschikt. De 690 heeft elke 5000km nieuwe olie nodig. Als je veel off-road gaat en de motor dus zwaarder belast zou ik het wat vaker doen. EXC modellen zijn veel meer prestatiegericht en hebben meer onderhoud nodig.Ik ben aan het kijken om mijn cbr 600RR in te ruilen voor een enduro motor.
zelf dacht ik aan een LC400 of een 450exc. voor een beetje offroad en voor naar het werk (30km)
is een ktm daar geschikt voor of kan ik beter een ander model pakken
ik wil wel een motor waar zeer weinig aan gesleuteld hoeft te worden.
Ik krijg zelf net de tip om bij de motoroutlet in breda te gaan kijken.
De outlet in Eindhoven heeft 1 paar crosslaarzen!!!!!!!!!!!
Hij heeft daar wel een punt, maar daar ben je toch ook naar op zoek. Echte off-road/enduro motoren houden niet van de snelweg, met een 690 gaat het prima. Voor off-road is lichter vrijwel altijd beter en makkelijker, dus vraag jezelf vooral af hoeveel tijd je waar gaat besteden.Ik kreeg van de motorman trouwens de reactie dat de KTM 690 enduro en BMW Xchallenge niet geschikt zouden zijn voor mij, als beginnende offroad-rijder met 60kg/1m72. Sowieso vond hij deze motoren meer "reismotoren" dan echte offroadmachines. Is dat overdreven?
Dank voor de tips!
Ik probeer realistisch te zijn over het gebruik:
* Snelweg (als 't moet): <5%
* Offroadritjes (voornemen): 5%
* Zandpaadjes, bouwplaatsen, overal waar je kan spelen zonder de boel te slopen of mensen van de sokken te rijden: 35%
* Binnenwegen en stad: 55%
Ik kom van een trickertje en wil richting georganiseerde ritten om (legaal en veilig) meer ervaring op te doen en mijn (beperkte!) vaardigheden te verbeteren, maar de praktijk moet het voornemen nog volgen.
Ik dacht aan een WR250R als iets comfortabeler alternatief voor de DRZ400, verwacht het vermogen niet te missen (felle discussie over DRZ vs WRR op http/www.advrider.com/forums/showthread.php?t=431753). Denk ik in de juiste richting? Correcties welkom, dank alvast.