Ik rij wel met zachte lenzen en een hogere cilindersterkte (2.75) zonder problemen. Een cilindersterkte in je brilvoorschrift van max. 3.50 moet te doen zijn. Wel is het type lens heel belangrijk om droogslaan en verschuiven te voorkomen. Vraag bij je locale (zelfstandige) optiek naar een setje air-optix of biofinity lenzen. De laatste zijn mijn favoriet, maar de duurste van de 2. Harde lenzen zijn geen optie! daar kwam ik al tijdens de eerste rijlessen achter. Lukt het met je sterkte toch niet, is er altijd nog een goed ventilerende bril een optie, maar dat is wel lastiger. Ben zelf circuitrijdende opticien/contactlensspecialist, kon het niet laten even hier op in te haken.
Bedankt voor je reactie!
Helaas was de cilindersterkte niet het grootste probleem, maar kreeg ik met zachte lenzen last van ontstoken ogen. Ik heb diverse zachte lenzen en verschillende soorten vloeistoffen geprobeerd, maar het probleem bleef. Met harde lenzen had ik geen last van ontstoken ogen, maar hier kon ik niet mee rijden. Waarschijnlijk hadden de ontstoken ogen te maken met de grotere diameter van de lens en zijn mijn ogen hier gevoelig voor. Toen ik voor zo’n 1000 euro had geëxperimenteerd met lenzen, was ik er wel klaar mee…. en heb ik de bril maar weer op gezet