Hoe mijn banden oppompen?

Ronster S4

MF veteraan
13 mei 2003
1.289
0
Born
Wellicht een domme vraag, maar na 3 winkels te hebben gehad en niks op Google kunnen vinden begin ik lichtelijk groen aan te lopen van ergernis...
Dus, indien nodig, forgive me my stupidity, maar hopelijk kan iemand hier me helpen.

Op mijn fiets met spaakwielen zitten deze ventielen:

E9_B15340_6540_4_F61_9_C91_4_DA97_EE8_B7_BE.jpg


Bij het tankstation krijg ik de achterband niet opgepompt omdat de schijfrem in de weg zit.
Dus na 3 ‘speciaalzaken’ te hebben bezocht (op de motor) uiteindelijk thuis gekomen met dit ding:

6_A952_E53_C833_4992_8_E73_4_C4645125_ECC.jpg


Nu heb ik geen idee wat te doen. Want om dit te bevestigen moet je het bovenste gedeelte van de ventiel af schroeven. Dan loopt de band dus leeg.
Ik heb een goede fietspomp, maar hiervoor geldt hetzelfde. Het werkt wanneer ik het bovenste gedeelte eraf schroef, maar voordat je het er weer op hebt is dus een hoop lucht ontsnapt.

Iemand?
 
[afbeelding]

Froegah, toen ik nog legaal alleen op een bromfiets mocht rijden, heb ik dat een keer gehad.
Sta je dan je het schompes te zoeken naar dat kleine kutdingetje, terwijl je haast hebt om naar je vriendin te gaan. -O-
Zat inderdaad zo'n dopje op als op de tweede foto van TS, maar met een uitsparing (soort gleuf) er op om het binnenventiel er weer in te draaien.
Hahaha als je net wil gaan brommers kiekn kun je dit soort grapjes al helemaal niet gebruiken.
 
Zelf pomp ik al jaren thuis mijn banden op met een voetpomp met dubbele cilinders. Gaat perfekt en de slang is flexibel en daar pomp je elke band mee op. Na het oppompen kijk ik even met een metertje of de bandendruk goed is. Hoef je nooit naar een benzinepomp en spaar je steeds minimaal 50 cent. Want zelfs de lucht is op veel plaatsen niet meer gratis. Zo'n voetpomp kost net 10 euro... Doe je jaren en jaren mee. :W :]



Ik doe met een fietspomp met 2 aansluitingen en met zo n meter erop. Iets te hard oppompen, digitale handmeter erop en leeg laten lopen tot de gewenste druk.
 
Laatst bewerkt:
Ik dacht ergens anders van. :$

Wel stoer trouwens, rijden zonder ventiel. 8-)

Maar ik rij met Action olie, dus de motor kan ook elk moment vastlopen.
We dare devils!
 
Laatst bewerkt:
Zelf pomp ik al jaren thuis mijn banden op met een voetpomp met dubbele cilinders. Gaat perfekt en de slang is flexibel en daar pomp je elke band mee op. Na het oppompen kijk ik even met een metertje of de bandendruk goed is. Hoef je nooit naar een benzinepomp en spaar je steeds minimaal 50 cent. Want zelfs de lucht is op veel plaatsen niet meer gratis. Zo'n voetpomp kost net 10 euro... Doe je jaren en jaren mee. :W :]

Tijdje geleden een Michelin voetpomp met dubbele cilinder en drukmeter gehaald. Dat gekloot met die haakse verloopdingen bij een tankstation was ik echt helemaal zat. Heb zo'n verloopje wel altijd bij me trouwens. Je weet maar nooit :)

Nu is het in ieder geval een kleine moeite om even de druk te checken en er evt. wat lucht bij te pompen. Werkt ook prima op de bandjes van het koekblik, dus win-win.
 
Laatst bewerkt:
Zo te lezen zijn er meer MF ers die zo'n pomp met dubbele cilinders hebben... :t Gaat echt supermakkelijk en inderdaad dan even met een nauwkeurig metertje de spanning precies zetten. DWZ eerst iets te hard oppompen en dan met metertje lucht aflaten tot juiste waarde.
 
Zo te lezen zijn er meer MF ers die zo'n pomp met dubbele cilinders hebben... :t Gaat echt supermakkelijk en inderdaad dan even met een nauwkeurig metertje de spanning precies zetten. DWZ eerst iets te hard oppompen en dan met metertje lucht aflaten tot juiste waarde.
:N ,slechte ervaringen mee (gammele zooi),gewoon een handpompje van de action.
Pomp er al een jaar mijn circuit bandjes mee op :t
 
Tja . Dat kan ook natuurlijk. Heb de mijne destijds bij Heuts automaterialen gekocht en deze werkt nog steeds perfekt . Prijs was toen net iets van 10 euro. Dan heb ik een goed exemplaar wellicht. Ben er in ieder geval content mee. :Y :W
 
Ik associeer Action altijd eerder met gammel :+

Maar goed, ik heb deze: Michelin Voetpomp 92421 3.4 bar 2 cilinders, Digitaal display | Conrad.nl

Prima ding met ingebouwde drukmeter, dus je hoeft ook niet eerst je bandjes te hard op te pompen en daarna nog eens met een losse meter gaan klooien.
Ik ben aan mijn derde Action pomp in acht jaar bezig, die ze nu verkopen werkt net even sneller.
Alleen wel het ventiel overgezet van de oude pomp, de nieuwe paste lastig en lekte enigszins. Nu een perfect ding.

Die voetpomp is niet universeel genoeg, we fietsen ook 7.000 km per jaar en de fietsen moeten op vijf bar.
De Michelin pomp gaat helaas maar tot 3.4 bar. En de motor komt minder vaak voor.
( Alleen als ik naar het circuit geweest ben en ze weer op straatspanning moet )
Hier is nog een benzinepomp met gratis bandenapparaat.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan