TeamHeronSuzuki
Two Stroke or No Stroke
- 2 okt 2006
- 38.351
- 20.009
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
en daarboven ook.
maar ik heb het ontdekt het probleem ligt aan de gierige nederlander...
als ik in google brembo master cilinder intyp krijg je foto's van de echte , foto's van bekende engelse motorzaken/webshops.
tik ik brembo hoofdremcilinder in dan krijg ik ALLEEN maar aliexpress foto's te zien
ik weet dat google bij iemand anders ook andere resultaten kan geven maar ik vond het HEEL opmerkelijk (los van het feit dat ik op aliexpress meestal op engelse termen zoek) dan zou je het andersom verwachten, de uitkomst.
ter info, leering ende vermaeck
Hoe zit het eigenlijk met Ferodo remblokken, is daar een officieel kanaal van ?
Dat was verkeerde montage / gebrek aan controle na montage.Die nieuwe peperdure MotoGP achtige remklauwen van Hans waren ook niet perfect hoor.
mr.X in "S1000RR Deel 5: laat de HP4 maar komen"
Bij een Chinees zou het gelijk"zie je wel" zijn.
Door plakkende rubbers omdat het nieuwe klauwen zijn.Dat was verkeerde montage / gebrek aan controle na montage.
Staat toch gewoon in de post?Door plakkende rubbers omdat het nieuwe klauwen zijn.
De verklarende post is wel wat verzachtend t.o.v. die van de gebruiker indertijd.
Niet perfect is wat anders dan fout trouwens.
Ik herhaal, bij een Chinees zou het gelijk"zie je wel" zijn.
Volgens mij mochten ze trouwens helemaal terug naar Italië. *
....dit is meteen te merken bij monteren en op druk brengen, even de remzuigers soepel maken, heen en weer bewegen is de oplossing.
Ik snap jou wel. *Staat toch gewoon in de post?
Ik snapte jou niet helemaal, denk ikIk snap jou wel. *
Door plakkende rubbers omdat het nieuwe klauwen zijn.
De verklarende post is wel wat verzachtend t.o.v. die van de gebruiker indertijd.
Niet perfect is wat anders dan fout trouwens.
Ik herhaal, bij een Chinees zou het gelijk"zie je wel" zijn.
Volgens mij mochten ze trouwens helemaal terug naar Italië. *
[afbeelding]
als je 700 euro gaat betalen voor een hendel van een leverancier die in de officiele product omschrijving al een 'typvout' maakt...
de rest zit allemaal onder de 170 euro.
de achterrem pompen zien er uit alsof ze van een brandweerauto van 30 jaar terug komen en door een kind van 5 geschilderd zijn.
Maar ik ga mijn vrienden met een apple uitlachen en een sjienese boegie monteren zodat ik ook achteruit kan rijden
Hoe kom je op het het DKP.
Sorry hoor ... maar deze berichten begrijp ik niet zo goedEigenlijk gek dat jij geen BW heet......
Ah ok ... nu wordt het me duidelijkerBeaterWorld.
En andere post aangepast.
Worldbeater in "Het grote GSX-F topic deel 10"
U ging daarna dus gelijk op Ebay kijken.
Bij een auto 50.000km. Als je met je motor net zo weinig toeren maakt als een auto gaan de bougies ook 50.000 km mee.Ik heb trouwens het idee dat bougies veel langer meegaan dan 10-20,000 km.
Alleen bij tweetakten moest ik die om de haverklap wisselen.. reserve mee soms.
Dus van mensen met een kortere interval kan je die makkelijk kuisen en hergebruiken.
Misschien modelspecifiek? De wegenwacht heeft ook een thermostaat van VW(Polo) bij zich omdat die vaak stuk gaan. (bij mijn vriendin ook twee keer in drie jaar)Bij een auto 50.000km. Als je met je motor net zo weinig toeren maakt als een auto gaan de bougies ook 50.000 km mee.
In de praktijk werkt het ecgter niet: mijn vrouw moest onderweg de wegenwacht bellen omdat haar auto op 3 cilinders liep. De wegenwacht constateerde een kapotte bobine als gevolg van vervuilde bougies. De wegenwacht had gewoon een passende bobine bij zich, zo vaak komt het voor.
Interessant topic ...
Heb onlangs bougies gekocht, 4 stuks, NGK CR9EK.
Bij RAD.
Heb ze bekeken, blijken echt te zijn, maar had van zulk een winkel ook niet anders verwacht.
12,32€/stuk, zij het aan 49,28€ voor de 4.
Bij motozoom meer dan 16€/stuk, tenzij je ze per 10 besteld, dan is het net iets minder dan 12€/stuk.
Nu vind ik ze hier, de tweede in de lijst, aan 34,93€, + verzending aan 5,16€, maakt net iets meer dan 40€, dus bijna 10€ goedkoper.
Iets lager staan ze zelfs maar 28€ ... mooi ... ware het niet dat de verzending 23€ bedraagt
Maar, bovenaan zie ik Iridium bougies staan, die volgens de verdere gegevens in de plaats van een CR9EK gebruikt kunnen worden.
Ik heb nog nooit met Iridium bougies gewerkt, maar heb eens ergens gehoord (of gelezen?) dat die twee maal zo lang mee kunnen als een standaard bougie. (ze kosten dan ook ongeveer het dubbele ...)
Maar die in deze lijst bovenaan, 18,10€ voor 2, is samen 36,20€ voor de vier, + verzending aan 4,52€ (ik veronderstel dat je die eenmalig betaald indien samen besteld?), is het net geen 41€ voor de vier, ongeveer hetzelfde als de stanaard bougies, maar ze zouden dan tweemaal zolang meegaan?
Gevalletje "te mooi om waar te zijn" ... of zou het zomaar kunnen?
Op zich stoort het me niet dat ik mijn bougies elke 10.000km moet vervangen, want bij deze motor moet je niet veel meer doen dan de tank weg nemen, en elke 10.000km kijk ik ook de klepspelingen na, dus bougies vervangen is het werk niet.
Maar die Iridium bougies in deze lijst halveren de prijs dan wel ...
Mogelijk liggen de door mij opgenoemde bedragen regelmatig lichtjes anders want het zal wel aangepast worden aan de wisselkoersen denk ik
Die bobines schijnen redelijk universeel te zijn, aldus de wegenwachter.Misschien modelspecifiek? De wegenwacht heeft ook een thermostaat van VW(Polo) bij zich omdat die vaak stuk gaan. (bij mijn vriendin ook twee keer in drie jaar)
Klopt wel enigszins....
Bij een auto 50.000km. Als je met je motor net zo weinig toeren maakt als een auto gaan de bougies ook 50.000 km mee.
...
Ook een mooie prijs. Ik houd het in mijn achterhoofd. Binnen iets meer dan 600km tijd voor onderhoud (50.000km), het volgende zal dan zijn binnen pakweg 5 maand, op 60.000km....
De CR9EK heb ik staan voor 9,39 euro.
Iridium, ja, wat zal ik er van zeggen, de een zweert erbij, en de ander vindt het maar niets. Ik ben er zelf jaaaren geleden ooit mee begonnen omdat mijn XT600 slecht startte en slecht stationair liep. Met een Iridium erin was het over. Sindsdien heb ik ze overal in. De prijs is meestal 1,5 tot 2 keer meer, maar ze gaan ook langer mee, dus per saldo even duur.
Ik heb eerlijk gezegd niet zo 1-2-3 een onafhankelijke test bij de hand, maar er zal ongetwijfeld wel onderzoek naar gedaan zijn.
Dus als jij niet harder dan 70 km/u in de hoogste versnelling rijdt haal je misschien ook 50.000 km met je bougies.Klopt wel enigszins.
Maar mijn motor doet bij 120km/u in 6de 5.500 rpm.
Een gemiddelde auto met benzinemotor doet het toch wel met redelijk wat minder dacht ik.
Denk dat een gemiddeld autoblok sowieso lager in toeren loopt (lange slag) dan een "motormotor" (korte(re) slag).
Daar zit hem nu net het probleem ... ik haal toch wel regelmatig de 90km/uDus als jij niet harder dan 70 km/u in de hoogste versnelling rijdt haal je misschien ook 50.000 km met je bougies.