Waar moeten die luchtbellen komen? In de slang van de Rodac of in het reservoir. Ik probeerde het net te doen, maar het lijkt eerder alsof er grote luchtbellen in me remreservoir ontstaan... Ziet eruit als kokend water zeg maar, wat doe ik verkeerd?
En op welke druk zet je de manometer van de compressor? Voluit, of juist lager op 2,5 bar ofzo?
Die van mij werk v.a. 6 bar, in de praktijk zorg ik dat hij de compressor tussen de 5 en 8 bar blijft hangen.
Wat IK doe, maarja.. iedereen doet 't anders:
- Remmen goed op druk pompen
- Reservoir leegzuigen
- Vullen met nieuwe vloeistof
- Van onderaf (aan 1 remklauw) zuigen met pomp tot ik schone vloeistof zie
- Reservoir bijvullen, dan de andere kant leegzuigen tot ik schone vloeistof zie
- Tussendoor een paar keer pompen + bijvullen
- Hierna hang ik de slang v/d pomp aan een nippel, en pomp ik met de remhendel een aantal slagen (gebruik hierbij niet de vacuumpomp, is enkel aangesloten)
In het doorzichtige slangetje kun je nu perfect zien of er nog lucht in zit.
- Als er geen lucht meer te zien is vul ik evt. weer bij, en doe ik de andere klauw ook op deze manier
- Tussendoor pomp ik de rem regelmatig even goed op druk + goed opletten dat het reservoir gevuld blijft anders kun je weer opnieuw beginnen!
Heb bovenstaande manier bij een motorzaak gezien, werkt perfect. Altijd keiharde remmen en 't is in een paar minuten bekeken (ook als de leidingen helemaal leeg zijn geweest bij bijv. een klauw-revisie).
Succes!