Hoe strak moet de voorrem afgesteld zijn?

R6Rene

MF'er
15 jun 2004
158
0
Den Haag
Als ik mijn R6 2003 een stukje voor of achteruit rij hoor ik een schurend geluid - de voorrem loopt kennelijk aan op de velg. Volgens de dealer is dat normaal omdat ie strak (dicht op de velg) afgesteld moet zijn maar bij andere motoren is het me nooit opgevallen.

Is dit een typisch R6 probleempje, is het normaal bij gewooon rollen van je motor als je dit hoort en verdwijnt dat tijdens het rijden of staat ie echt te strak afgesteld. Lijkt me niet goed als ie aanloopt.
 
Als ik mijn R6 2003 een stukje voor of achteruit rij hoor ik een schurend geluid - de voorrem loopt kennelijk aan op de velg. Volgens de dealer is dat normaal omdat ie strak (dicht op de velg) afgesteld moet zijn maar bij andere motoren is het me nooit opgevallen.

Is dit een typisch R6 probleempje, is het normaal bij gewooon rollen van je motor als je dit hoort en verdwijnt dat tijdens het rijden of staat ie echt te strak afgesteld. Lijkt me niet goed als ie aanloopt.


Geluid is normaal,

dat je rem aanloopt op je VELG echter niet, dan moet ie wel heeeeel errug in mekaar zitten. :+



Bij mij zitten me remblokken gewoon op me remschijf of heb je een trapfiets??
 
:^

Idd. Dat een schijfrem sleept is normaal.
Als de schijfrem niet wordt bediend, worden de blokken nl niet van de remschijf af getrokken o.i.d., maar kunnen ze krachtloos tegen de remschijf blijven aanleunen.

;)
 
schijfremmen worden niet afgeregeld !
doordat er oliedruk ( is wel geen olie )komem de zuigertjes naar
buiten die tegen de remschijf komen en zo afremmen
valt de druk weg dan trekken de rubberen dichtingen rond de zuiger
de zuiger een beetje terug en remt men niet meer .
blijven ze echter slepen ( remchijf mag zeer warm hebben maar niet gloeiendheet
tijdens het rijden )
oplossing tegen het slepen : remmen goed kuisen met remclainer ( vooral
de zuigertjes
het zijn enkel trommelremmen die afgeregeld worden ( en mechanisch beveelde
schijfremmen mar die kom je niet tegen op motoren )
 
Best gevaarlijke uitspraken jongens :) Je zal maar een gekko hebben die het geloofd en gewoon doet :X

Mijn geweten spreekt dus: DAT BOUTJE/NIPPELTJE OP DE REMKLAUW IS VOOR HET ONTLUCHTEN VAN JE REMSYSTEEM, DRAAI HEM LOS EN JE HEBT GEEN REMDRUK MEER!!!! NIET DOEN DUS!

Zo ik kan vannacht weer rustig slapen :+ *D
 
Als ie nou geen verstand van hebt, blijf er dan vanaf of vraag aan iemand die je kent of kan vertrouwen en er wel verstand van heeft of hij het even voordoet. Vooral met dit soort belangrijke delen van de motor. Je zet je leven op spel, maar dat hebben sommigen nog niet helemaal door geloof ik... |(

Er zijn hier zat figuren die net op de motor stappen en denken alles te weten, geven van 'tips' waar je niet blij van kan worden.

En aan de topicstarter, aanlopen doen alle remschijven. Rij maar eens een klein stukje zonder helm met een vaartje van 15km/h, dan kan je ze goed horen. Of je moet er zo'n ongelooflijke bruluitlaat erop hebben zitten :9
 
Best gevaarlijke uitspraken jongens :) Je zal maar een gekko hebben die het geloofd en gewoon doet :X

Ik zat te twijfelen of ik het clowntje erbij zou zetten.

Je kent dat wel. Zo'n duiveltje in je ene oor, die allemaal slechte dingen zegt, Maar het engeltje in mijn andere oor verplichte me tot een clowntje :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan