hoe velgen goed schoon te krijgen??

flyinglimbo

Rookie
30 nov 2006
10
0
Nederweert
ik heb een motor met witte velgen, deze zitten onder het vet van de ketting.
Hoe krijg ik deze het beste schoon??
Is er een product voor dit vet eraf te krijgen??

gr Ron
 
Wat is dat en waar kan je dat kopen?? en tast dat je velg niet aan?
Dasty is ontvetter (gele meuk in een doorzichtige spuitfles) Dat koop je bij de Wibra, het kost bijna niks (1,79 ofzo) en het ontvet super *D Volgens mij gebruikt het halve forum het en ik heb nog geen klachten gehoord?

~[Edit]
Plaatje:

dasty_04.jpg
 
Laatst bewerkt:
met dasty is het alleen wel zo dat je de boel meteen moet wassen.

als je wat wd-40 op een doekje spuit dan kan je je velgen afnemen en dan verwijder je ook alle kettingsmeer en troep.

het laat meteen een laagje achter zodat je de volgende keer het vuil er ook zo weer afveegt.
 
....met die wc-doekjes/'billedoekjes'...gaat't ook prima......................( heb'r alleen heulveul van nodig)
...zware teer en olie-vlekken, kun je zeer goed oplossen met bijv. zonnebloem-olie....

daarna een wash & shine sjampó'tje er over.... 8-)
 
Laatst bewerkt:
Lampenolie of Wasbenzine. Lampenolie is minder agressief dan Wasbenzine (ivm wet je witte lak op je velg). Wel gelijk netjes nog even met water afspoelen :) .
 
Velgenreiniger bij Halfords ofzo halen, of bij motordealer.
Dat is niet zo schadelijk voor je remschijven enzo, tenminste, als je het meteen schoonmaakt en eraf spuit met water ;)
 
Lampenolie. Werkt goed en kost (bijna) niks. wel uitkijken voor je rubber want er zitten weekmakers in. Ik maakte mijn banden altijd nat en de lamopenolie iets verdund. Met een tuinslang in de aanslag meteen de losgeweekte aanslag wegspoelen.

Succes.
 
Ik gebruik WD40 die ik bij de aktion haal voor een spot prijs, maar zoals je ziet heeft een ieder zijn eigen manier...

full
 
ik gebruik zelf ok altijd lampenolie op mn witte velgen.
let wel op! na het gebruik van lampenolie nog even met een sopje er overheen anders gaan er kleine stukjes van je velg af
 
Terug
Bovenaan Onderaan