Hoe voorkom je diefstal van je motor

suzuki gsx600f

Die hard MF'er
25 feb 2003
913
0
Capelle aan den IJssel
Hoe voorkom je diefstal van je motor.

Wat is een effectieve manier om diefstal te voorkomen.
Mijn fiets kan niet binnen staan en staat dus altijd buiten.
Geen garagebox of kelder.

Welke sloten zijn echt niet te kraken.
En zo ja wel te kraken hoe lang duurt het dan.
En welk alarm is goed en wat kost het.

Voor scooters en auto's zijn er elektronische snufjes zodat de verzekering met GPS je gestolen scooteren auto kan opsporen.

Maar is dat er ook voor motors, zo ja wat kost het.

Kortom ik wil niet nog een motor kwijt.
Wie weet een effectieve oplossing.
380 V mag helaas niet.
 
Cryptonite schijfremmen zijn perfecte anti-diefstal sloten.
Bij die van mij hebben ze ooit geprobeerd 'em door te zagen, wat gelukkig niet gelukt is.

Daarnaast zou ik er gewoon altijd een motor-hoes omheen doen.
Dat is een drempel.. mensen weten niet wat eronder zit.

Verder, altijd aan een lantarenpaal vastzetten. Dan heb je gedaan wat je kon.
Dan heb je 3 sloten: Ketting aan paal, schijfrem, en niet te vergeten je stuurslot waarvan sommige mensen de effectieve werking nogal eens willen onderschatten.

Zorg ervoor dat je sloten ART- gecertificeerd zijn.
Is verplicht bij sommige verzekeringen.
 
Als ze 'm echt mee willen nemen, dan is er geen ontkomen aan. Je kan het ze wel zo moeilijk mogelijk maken.

[me]Tensive is best onder de indruk van de schijfremsloten met alarm van Xenalock, maar kan ze nog nergens vinden :( [/me]
 
Er is trouwens voor auto's een alarm welke gekoppeld kan worden aan je GSM'tje.
Dan kan je via je telefoon roepen dat ze op moeten zouten via een intercommetje in de auto.

effe Wodan laten blaffen :)
 
Vertragen is het enige dat helpt: hoe meer tijd dat tuig nodig heeft om je motor te jatten, hoe minder aantrekkelijk dat voor hen is.. Stond laatst overigens in een onderzoekje (dacht consumentenbond of anwb) dat kettingen het zwakst zijn, met wat geweld door profi's binnen 10 seconden te kraken, terwijl ze met een goed beugelslot al gauw een paar minuten bezig zijn!
Verder alarm en startonderbreker schrikt ook af: spyball is een goed systeem (crt-gecertificeerd; nodig voor een aantal verzekeraars).
Laat hem niet stelen en veel plezier met :] !

edit: gps-zendertjes weet ik niet, wel een systeem waarbij ze een chip in je frame verstoppen, zodat je altijd kunt aantonen dat het jouw motor is: datatool (datatag dus) heet dat geloof ik.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
de mijne stond nagelvast met twee sloten + stuurslot + datatagg + spyball en ............ maakt dus geen fuck uit.
tegenwoordig knippen ze niet meer, maar snijbranden.
gelukkig was ik net op tijd wakker en kon diefstal voorkomen.
de eerste keer was ik te laat en was ie wel weg. zelfde als hierboven maar dan met één slot en inclusief hoes opgepakt en weg was ie.

kortom niet te voorkomen :(
 
stond geloof ik tijdje geleden een artikel op motorgestolen.com over een test van sloten... was zeker interessant... oa met hoe lang het duurt voor welk slot voordat ze het open krijgen... mischien verstandig om dat eens te lezen...
 
Wow, de ultieme gadget. 8-) En nou maar hopen dat je 'm ergens uit het zicht kan monteren.

Jammer alleen dat het alleen voor noord-amerika werkt. ;(

Misschien als we met een paar honderd MF-ers zo'n ding bestellen, willen ze misschien wel korting geven en geschikt maken voor Europa!
... Wie is hier een handige zakenman??
 
er is maar een oplossing, hiermee hou ik tegenwoordig m`n motor in de gaten:
f-117a-2gbu.jpg
 
Op donderdag 27 maart 2003 11:55 schreef CK het volgende:
er is maar een oplossing, hiermee hou ik tegenwoordig m`n motor in de gaten: (Afbeelding)


dan zien ze jou niet aankomen... :+ ! enne, over dat datatag: ik wil mijn motor niet meer terug als ie gejat is, ze zullen hem vast niet netjes onderhouden en oppoetsen enz
 
Ik weet, als insider, dat Siemens een systeem heeft waar men via sateliet je motor op 2 meter nauwkeurig kan localiceren.
Ook is het mogelijk dat z eop afstand je band leeg kan laten lopen en / of de bezineleiding kunnen onderbreken.

Zo'n systeem bestaat echt is is nog te betalen ook.
Alleen een meldkamer abonnement kan prijzig zijn.

Ik weet iemand die die op zijn goldwin gheeft geplaatst.
Dit bankstel is ook een keer gejat. en ze hebben de motor weer teruggevonden.

Big brother is watching you !!!!!
 
Zo'n systeem bestaat echt is is nog te betalen ook.
Alleen een meldkamer abonnement kan prijzig zijn.
Ik weet iemand die die op zijn goldwin gheeft geplaatst.
Dit bankstel is ook een keer gejat. en ze hebben de motor weer teruggevonden.
Big brother is watching you !!!!!
Dit trackingsysteem wordt veel op vrachtwagens en (bestel)bussen toegepast; vriend van me heeft een 24uurs transportservice voor europa en heeft dat op al hun bestelbussen zitten.
Kun je zien hoe hard-ie op elk moment gaat,waar-ie rijdt, hoe laat gestart etc.
Zal is vragen welk merk + kosten, wel ong. 600 euro geloof ik.
 
Helaas is iedere motor te jatten, al heeft 'ie 20 sloten, 6 alarmsystemen en een roedel hongerige pitbulls eromheen...
Vertragen is de enige mogelijkheid. Dus: stuurslot, alarm met startonderbreking en ergens aan vast zetten een een hoes wil idd ook nog wel eens helpen.
 
Is dit misschien iets: GPS + GSM tracking systeem
Is een bedrijf in Leidschendam. Geen idee of het op een motor te gebruiken is.


Ik heb gebeld en er is een waterdichte uitvoering van.
Ook een geintergreerd systeem, die is niet waterdicht maar gezien de afmeting is daar best en oplossing voor.

Compleet komt het op nog geen 600 euro.
Een spyball alarm is net zo duur ingebouwd en is geen garantie.
Dit systeem spoort je motor op binnen een straal van 10 meter.

Gezien het feit dat ik elke dag rijd merk je snel genoeg dat ie gejat is.
Via de PC zie je dan waar die staat.

Het probleem voor sommige met een mistresse.
Vrouwtje thuis kan zien waar je rijd, of juist op dat moment waar je NIET rijd.
Thuis is dus te volgen waar je rijd.

Zoals Cruijff zegt: elk voordeel heeft zijn nadeel.

Maar deze is toegevoegd aan mijn favorieten.

Prima tip.
 
hey medecapellenaar!

Je kan natuurlijk ook effe woningpartners bellen of ze nog een box hebben in de hovenbuurt
 
Terug
Bovenaan Onderaan