Hoe was je eerste rit op een supersport

Maniac Rider

MF'er
10 jan 2004
164
0
antwerpen
Ja , het topic zegt genoeg denk ik.
Ik heb dit geopend omdat ik in de komende weken een testrit of 2 ga doen met zo een ding, wel een 600 maar ben wel wat zenuwachtig.Zijn er enkele dingen waar ik op moet letten die verschillend zijn van bv een touring motorfiets?
PS het is wel 3 maanden geleden sinds ik laatst met een motorfiets gereden heb.
 
Eerste die mag reageren! :) (maarja iedereen slaapt nu ook |( )

De eerste keer was vorig jaar. Een kleine testrit midden in de winter, zonder helm en zonder handschoenen! Brrrr

Het was een Yam R6. Nou.. fantaaaaaaaaaaaaaaastsch! :}

Heb hem niet kunnen doortrekken. Maar toen ik op een klinkerweg ineens iets gas gaf brak hij meteen al uit! Wat een vermogen!

Deze R6 gaat er zekerz eens komen! :9~
 
en angstaanjagend... zei MrNoFear *D

Ik weet dat ik het heerlijk vond dat ik zo goed met mijn voeten aan de grond kon (ging ook proefrijden na 3 maanden niet gereden te hebben), maar dat ik steeds zo schrok hoe fel hij bij het stoplicht weg was... reed steeds per ongeluk al 80 in de stad. Maar je hoeft niet speciaal ergens op te letten hoor, ja alleen dat je helm niet breekt van de enorme brede lach op je gezicht!
 
Nou, ik vond het super!!! m'n eerste motor, helemaal zelf betaald, er is toch niets beter dan dat. Voor het eerst op je eigen (voor jouw nieuwe) motor stappen. Ik reed nog als een mietje, ik had m'n rijbewijs dan ook nog maar 10 dagen. Maar het was toppie!!! :]
 
Was op de motor van mijn zwager, een ZXR750 :9

Weet nog goed dat ik net mijn rijbewijs had en eigenlijk nog geen week later op dat ding zat. Die power die onder je reet zit is echt :9~ Vooral als je boven de 8000 toeren blijft is het echt SUPER!

Eigenlijk was het in een woord "geweldig"!
 
Wat mij opviel is de handelbaarheid.
Ik had verwacht dat hij r met mij vandoor zou gaan ipv andersom.
Viel heel erg mee.
Alleen toen ik ging invoegen op de snelweg en over mijn schouder keek tijdens het accelerenen en daarna weer voor me uit en ff op de teller. Toen schrok ik wel ff. Zat namelijk al over de 200.

Heb de Yammie R6 toen meteen besteld en heb er tot nu toe geen seconde spijt van gehad.

Succes
 
ben van een XJ600 naar een Thundercat gegaan...

Had zoiets van "hoe kun je nu zoveel extra vermogen uit 600cc halen?"

Een vrachtwagen met 120 inhalen met de XJ is het stuur goed vasthouden, met de Cat merk je er niks van. De remmen van een XJ blijken gevaarlijk slecht. Daardoor ga je dus gewoon harder rijden. :P
 
Ik ging voor de gein toen kijken hoe snel ik reed, kon de teller niet bijhouden! (op de r1)

1e keer op een Fireblade (de 1e) was beneden de 16jaar, damn kriebels in mijn buik en meteen verkocht........................... IK MOCHT NOG NIET EENS BROMMER RIJDEN
 
ben van een XJ600 naar een Thundercat gegaan...


Is dat nog een supersport tegenwoordig? Ik beschouw mijn fiets als een erg sportieve toerfiets

Op zaterdag 10 januari 2004 09:43 schreef SamiR6 het volgende:
Wat mij opviel is de handelbaarheid.
Ik had verwacht dat hij r met mij vandoor zou gaan ipv andersom.
Viel heel erg mee.

:^ De R6 heeft een sterkere eindsprint da's wel kicken, maar vooral het gemak waarmee je scherpe bochten stuurt en de stabiliteit. Met de R6 ga je zoveel relaxter hard de bocht door dan bv. de Cat. Dus ik zou me geen zorgen maken want het rijdt zo gemakkelijk. Wel even op de snelheidsmeter kijken want het gaat snel te gemakkelijk ;)
 
Suuuuuuuuuuuuuuuuuper

Eerste keer op supersport was op een VTR SP1 van een vriend van mij.

was gewend om op mijn vtr250 te rijden,en dacht het maar eens rustig aan te doen.
trok op schakelde voor mijn gevoel ongeveer net zo als op mijn eigen fietsje en
reed voor mijn gevoel ongeveer 100/120
tot dat ik op de teller keek en toen wel erg schrok want ik reed al 220, hmm
wel gaaf maar nog niet helemaal de bedoeling... maar,power rules

ik zou zeggen geniet van je ontmaagding :]
 
Zelf heb ik eerst wat verschillende 600 super sports gehuurd (cbr 600,
R6, suzuki), en daar eens een hele dag op gereden. Gek, maar ik vond dat eigenlijk pas na een hele dag rijden de verschillen (hoe klein dan ook)
gingen opvallen.
De ene schakelt wat 'moeilijker', de ander, de ene stuurt iets anders,
de zithoogte, demping etc. Wel heb ik voordat ik er echt mee ging rijden
op de openbare weg eerst rustig het eea bekeken en uitgeprobeerd op
een rustig industrie terreintje. Misschien is dat nog een tip.
Maar uuh verder tot op de dag van vandaag geen seconde spijt gehad, ondanks
de vele negatieve adviezen mbt een 'beginners' 600 motor :( Blijf van
mening dat dit afhangt van de bestuurder.
Zo en vroooooah ikke ben stukkie :]
Veel plezier toegewenst,
 
Toen ik nog met mijn NC30 reed mocht ik eens op de R6 van een kennis rijden.

Was leuk en ging goed, wel minder sportieve houding als op de mijne.
Maar het vermogen was precies toch iets anders :+

Toen wou ik op een baan 2 wagens voorbij, toch maar genoeg gas geven, toen ik er voorbij was reed ik 167 ofzo en dat was op DIE baan echt niet de bedoeling.

Zoals je hier dus overal leest, opletten als je enkele sec niet naar de speedo kijkt, voor de rest :] :] :]

Jochen
 
mijn eerste keer op een supersport moet nog komen :)
Denk dat de volgende motor wel een supersport wordt.
Zit nog te twijfelen of dat dan een 600 of 1000 moet worden.
600 lijkt me leuker, meer spelen met het gas, meer schakelen, hogere toeren ...
En snelheid genoeg :)

Nu heb ik dus een hornet 600 als eerste motor, en ik rijdt erop alsof het een supersport is :)
Ook erg snel, maar ja, mn eerste motor he, dus dan heb je niks te vergelijken.
 
In één woord: GEWELDIG :9~

Rijbewijs gehaalt en daarna met vier man rijden. Twee hadden hun eigen motoren.
De andere twee(waaronder ik) een motor gehuurd: een R6 en een zx-6r.

Gelijk bij IJsselstein de A12 op...was lastig. Maar de rest van de dag met een grote *D op m'n gezicht gereden. Na afloop de belofte gemaakt om binnen een jaar zo'n ding in de garage te hebben staan....en tis gelukt O-)
 
Ja , het topic zegt genoeg denk ik.
Ik heb dit geopend omdat ik in de komende weken een testrit of 2 ga doen met zo een ding, wel een 600 maar ben wel wat zenuwachtig.Zijn er enkele dingen waar ik op moet letten die verschillend zijn van bv een touring motorfiets?
PS het is wel 3 maanden geleden sinds ik laatst met een motorfiets gereden heb.

Zo'n 600 valt qua vermogen heel erg mee, zolang je maar onder de 8000 toeren blijft. dan rijdt 'ie bijna als een brommertje. kom je daarboven (zeker even proberen!) dan moet je je goed vasthouden en gaat ie er echt vandoor. lijkt wel alsof ie opeens 3x zo hard trekt. erg verslavend. dan zit je ook spontaan met een brede grijns op de motor.

wat wel even wennen is, is de zithouding. op een toerfiets zit je mooi rechtop, maar op zo'n supersport lijkt het wel of je met je hoofd voor het voorwiel zit. heel vreemd de eerste paar kilometers.

verder is er in de eerste instantie weinig verschil te merken. (tot je zo'n supersport echt flink hard de bocht door gaat sleuren, want dan sta je weer versteld hoe hard dat kan. bij elke bocht denk je: shit dat hard nog zeker 2x sneller gekunt)

Eerste keer op supersport was op een VTR SP1 van een vriend van mij.
is ook erg gaaf, maar zo verschillend met een 600. die VTR 1000 SP1 is zo plankhard geveerd, lijkt wel of er geen vering op zit. stuurt ook als een idioot de bocht door (bijna als een 600) ongelovelijk lang stabiel. maar wat het meest opvalt is de snelheids beleving. een vier cylinder (600cc supersport) gaat op een gegeven moment echt 'gillen' bij veel toeren en dan weet je dat je verschrikkelijk hard gaat, maar zo'n dikke twin doet dat nooit, dus als je dat niet gewend bent moet je echt de snelheid in de gaten houden. ook heb ik een heel stuk hard over een dijk gereden met zo'n VTR 1000 SP1. ik heb die hele dijk in zijn 3e versnelling gereden (snelheid varieerde van 30-160, het was gewoon niet nodig om te schakelen)
 
Laatst bewerkt:
Waar moet je op letten:

kosten
uitstraling (wat wil je hebben koop je een nieuwe of gebruikt)
hoe zit de fiets en hoe stuurt deze, het belangrijkste is het gevoel als je op verschillende merken gereden hebt dan is er duidelijk 1 bij die het beste bij jouw past.
 
Op zondag 11 januari 2004 09:54 schreef FragDaddy het volgende:Zo'n 600 valt qua vermogen heel erg mee, zolang je maar onder de 8000 toeren blijft. dan rijdt 'ie bijna als een brommertje. kom je daarboven (zeker even proberen!) dan moet je je goed vasthouden en gaat ie er echt vandoor. lijkt wel alsof ie opeens 3x zo hard trekt. erg verslavend. dan zit je ook spontaan met een brede grijns op de motor.

Dit vind ik het nadeel van een 600 het voelt als een brommer, steeds naar de 14000 toe. met een 900 of 1000 heb je meer power onderin rijd rustiger

wat wel even wennen is, is de zithouding. op een toerfiets zit je mooi rechtop, maar op zo'n supersport lijkt het wel of je met je hoofd voor het voorwiel zit. heel vreemd de eerste paar kilometers.

verder is er in de eerste instantie weinig verschil te merken. (tot je zo'n supersport echt flink hard de bocht door gaat sleuren, want dan sta je weer versteld hoe hard dat kan. bij elke bocht denk je: shit dat hard nog zeker 2x sneller gekunt)
 
1e keer op SS was geweldig!

De 1e keer dat ik een flinke sprint wilde trekken vanaf de kruising, kwam op een gegeven moment het voorwiel spontaan omhoog. En dat terwijl ik een GSX f gewend was. Geweldig. Brullen met die handel.
 
mijn eerste motor was (en is nog steeds |( ) een SRAD600...is echt
super! Hiervoor had ik vaak een fazer600 gehuurd. Daar zit je
veel meer rechtopperderder op. Hierdoor trekt de motor naar mijn
beleving harder aan je armen. Toen ik voor een proefritje ging
rijden op die SRAD(waar je dus veel meer voorover zit), dacht ik
van : nounou, is dit het nou. Toen keek ik ff op mn metertjes,
WOEPS 150, tering }) en toen zat ik pas bij de 8000 toeren!!!!!!!!

Echt, leer zo'n SRADje (of een andere 600 ofzo) kennen en je hebt
er verschrikkelijk veel plezier van :P en gaan echt hardzat. Ik
heb hem de mijne nu een half jaar en als ik hem weer uns lekker
doortrek denk ik, sjees wat trekt dat ding bovenin hard !!!!! })

oja,ik ben giseren met mn broer wezen kijken naar een S650s met
een open carbon (BOS geloof ik)demper. TERING wat een sound !!!! :)
Toen ik ff mocht rijden trok ik hem perongeluk meteen in zn begrenzer O-)
k'ben een viercylinder gewent dus ik kon dr ook nix aan doen tog :?
Nu weet ik dus wat ze altijd bedoelen met het rijden op een tweecylinder :}




(P.S. Hij heeft hem gistren gekocht.........mag hem over één weekje ophalen,
en NIET over twee weken, he michiel :? :? :? )
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan