Hoe was je eerste rit op een supersport

Ik laat het je woensdag weten, ik heb geloof ik een 93'er zxr750r gekocht zaterdag...:D

Is dat nou heel anders als een intruder? :P
 
Mijn eerste ervaring op een SS gaat een tijdje terug (voor mij dan). Ik was denk 16 toen ik bij een Kawa 750 (type geen id) achterop zat. De plaatselijke motorclub reed een rondje voor nieuwelingen. We reden maar een klein rondje en uiterst rustig. Op het moment dat ik denk dat ik niet meer die gozer hoef te omarmen (we reden immers rustig) geeft ie een dot gas. Voor me gevoel ging ik er bijna af. Sindsdien aan de power verkocht. Op mijn 20ste mijn rbw gehaald.

Vervolgens af en toe bij Dennizz achterop de (25kw) ZX-6R. Toen ik bij een R1 achterop zat kwam het eerste gevoel wat ik had weer terug. Bij 180 km/u het gas open en je schiet er nog vandoor.
Sinds die tijd enorm gaan sparen en de R6 is er gekomen.

Ehm dit is dus een up, maar ik vond het wel een aardig topic, omdat ik over een paar maandjes (minder dan 3 hopelijk :P ) Zelf mag gaan proefrijden. En ik wil meteen op een GSX-R600, CBR600RR of R6. Maar ik moet zeggen dat ik um toch wel een beetje knijp, gezien het verschil met mijn suzuki GS500 lesmotor =D

Als ik het goed doorheb moet je gewoon rustig aan doen en vooral boven de 8000 toeren niet aan het gas te jengelen als je het rijden op die motor (bv tijdens je testrit) nog niet gewend bent en verder "valt het wel mee" ?
Na 21 maanden niet gereden te hebben heb ik een nieuwe R6 aangeschaft. Ik moest nog maar 3 maandjes wachten totdat ik erop mocht rijden. Het forum had ik helemaal doorgespit naar ervaringen.
Voor mij was die dag 18 december. Volgens mij geloofde ik het bijna niet dat die van mij was. Aan de ene kant wel een beetje zenuwachtig omdat ik zo'n tijd niet gereden had en op een SS stapte. Maar ik vond het reuze meevallen (omdat ik ook niet meer als 7000 touren mag maken). Gisteren echter het gas is goed open getrokken en dan merk je pas echt hoeveel power erin zit. Geweldig! Maar ik ga hem eerst maar verder inrijden en ervaring opdoen.

:]
 
ik rij zelf zoals te zien is een fazer 600 en die heeft toch al 100pk

maar bij motorport ff op een zx636R gereden. WAT een verschil bij het 1ste stoplicht sprintje in zn 1,2 en 3 op zn achterwiel. GAAF :9~

en daarna op de motorRAI ook maar ff ingeschreven voor een ritje.
ik was de 1ste dus ik had compleet vrije keus

999 natuurlijk ff geprobeerd ik heb de hele weg in zn 1 en 2 gereden gewoon heerlijk. niet zo wild eagerend als de ZX636 maar toch wel een leuke ervaring.

ps mocht niet eens ff blazen met zo'n begeleider erbij. beetje jammer. '( '( '( '( '(
 
Ik laat het je woensdag weten, ik heb geloof ik een 93'er zxr750r gekocht zaterdag...:D

Is dat nou heel anders als een intruder? :P

Is wel te hopen, je leek niet meer zo gelukkig met je intruder gisteren.

Hoewel een ZXR750R met zwart kontje echt beroerd schijnt te rijden. :+
 
eerste keer op een dike bike VTR1000F net 1/2 jaar mijn papiertje. Iedere keer op de rechte stukken :9~ en door de bochten heel voorzichtig in z'n eertse versnelling :) :)
Nu met m'n TLR-etje gaat het al een stuk beter 8-) En is het op de rechten stukken schrikken.... Je kent het wel eventjes voor de af-rit die twee vracht auto's in halen... kijk je op je teller :? :? oeps 240 |( |( B|
 
Intruder of ZXR...

Nou een shopper heb ik ook gehad,daar had ik dus altijd last van mn rug omdat ik daar volgens mij veel te groot voor ben,en dan het sturen,verschrikkelijk vooral die korte bochtjes,dat is pas werken...respect heb ik dan ook zeker voor die mensen met een goldwing en met die hele zware shoppers.

Toen mn sport/tour VF1000,dat was al stukke beter,maar nog niet alles wat ik wilde.
Dus heb ik eindelijk mijn ZXR gekocht nee niet die met die zwarte kont...pfff wat een verschil,inderdaad lekker direct in de bochten,lekker fel,ennuuhh 100km is net alsof je 50 rijdt zo snel heb je dat erop staan.

Je moet wel van het schreeuwerige blok houden,vooral met zo'n sport demper,nouwja demper???,Ja ik vind dat geweldig hoe harder hoe mooier,Ducati :}

Succes met je keuze 8-)
 
Is wel te hopen, je leek niet meer zo gelukkig met je intruder gisteren.

Hoewel een ZXR750R met zwart kontje echt beroerd schijnt te rijden. :+

Ja hoe zit dat nou? Groene Kawa's zijn sneller :P , maar als ze een zwarte ass hebben, maakt dat nog uit? :D
 
Mijn ervaring was eerst met een gsx-r400rr, import uit Japan had net één dag rijbewijs, gelest op een shadow 500.
Een vriend kwam langs en vroeg of ik ff wou rijden, tja tuurlijk ff een rondje in de omgeving gereden en kwam met knikkende knieën ervan af. Poeh dat wil wel.
Toen een zxr 750 gekocht, bhaaaaaaaaaa wat een kanon dacht ik toen. 2 jaar geleden een fireblade gekocht,whoeha nog sneller en meer vermogen . Deze fiets in Nieuw Amsterdam gekocht en binnen het uur stond ik weer thuis (160 km)
Nu alweer aan het vermogen gewend en geniet er nog steeds van :)
 
Ik weet het nog heel goed })

Ik had nog 25Kw...
Ik moest voor mijn broer toen iets halen ergens.
Hij zei: Neem anders de ZX6R maar ff mee :P

Damnz, wat was ik onder de indruk van die fiets!
Wat een koppel, en wat een giga vermogen had dat ding toen.

Nu ben ik verwend, met veel koppel en veel vermogen.
Maar dat moment, zal ik echt nooit vergeten :}
 
MEGA GAAF KICKEN COOL!!!
Ik kwam van een ZZR600 af en ging proefrijden op een R6..... :} er kwam geen eind aan de acceleratie :}
Gewoon dag en nacht verschil en het werdt nog erger toen ik van de R6 naar
de R1 ging, dichter bij vliegen komt het niet denk ik.
 
Niet bepaald een supersport..maar mijn eerste ritje op de zx-10 zat ik bij 80 al in zijn 5 :+ dat krijg je he als je van een Vulcan750 afkomt :)
 
1e keer op een supersport.....dag nadat ik mn rijbewijs heb gehaald ben ik op mn gixxer 600 gestapt, enige tip die ik heb, neem ff de tijd om de motor te leren kennen, niet direct vol aan dat gas hangen...na een uurtje rijden is vroeg genoeg ;)
 
Op m'n NCtje gaat t al lekker met vol vermogen.
Tot ik in Frankrijk een aantal 1000s ging rijden.... :X
Ik dacht zoals velen ook dat de motoren er met mij ervandoor zouden gaan, valt echt heeel erg mee!! :P
Maar dat vermogen......Rij je 250 voel jem nog trekken! :}
 
Mijn eerste rit was een proefrit op een nieuwe gele 600 rr.
Ja dat was wel heftig voor een eerste rit 8-)
 
Ik reed op een Yamaha Fazer 600 en heb toen een proefrit gemaakt op de nieuwe Honda cbr600rr. Kort daarvoor had ik nog een autoongeluk gehad en had daardoor nog last van mijn nek.

Ik vond het een klote fiets. Zenuwachtig sturen, veel te veel op de polsen en een enorme pijn in rug en nek gehad. Hij was behoorlijk fel voor mijn gevoel. Deze cbr was overigens niet standaard. Ander luchtfilter, demper en een PC.

Na de fazer heb ik een Aprilia Falco gekocht en na 3/4e jaar een proefrit gemaakt op een nieuwe cbr1000rr. Daar was niets raars meer aan. Geen pijn, geen zenuwachtig gedrag. Alleen die remmen :} Helemaal roXor. In vergelijking met mijn Falco had ik het idee op een turbine te rijden oid. Zo weinig gevoel uit het blok en met die power was dat wel ff wennen. De blade gaf echter wel heel veel vertrouwen vanaf het eerste moment.

Je referentiepunt bepaald dus volledig je mening.
 
ik heb nog nooit zelf op een echte ss gereden(naja, wel GPZ/GPX/ZXR maar dat was allemaal 25kw). heb bij de Megameeting van mei bij ZXNEGENTJUh achterop gezeten, en wat gaat zo'n ZX9R ontiegelijk snel *D

ik moet nog een jaartje 25kw, maar dan komt er zeker weten ook een sportmotor *D
 
Terug
Bovenaan Onderaan