Dat was ook niet het onbevredigende, maar ik doelde meer op het feit dat je zo vaak geconfronteerd wordt met de beperkingen van de weg. Grind en troep in de bochten en bochten waarvan je het einde niet kan zien en je daar dus slechts de snelheid aan kunt houden waarbij je nog redelijk kan vertragen binnen het deel van de bocht dat je wel kunt overzien. Tevens heb je ook nog de snelheidsbeperkingen. Ik neem als voorbeeld een 80 weg in de buurt van Best. Dat zijn prachtige bochten, maar in de langzaamste bocht rij je al over de 100 en je wil ook flink de bochten inremmen en vol uitaccelereren. Dan rij je om een kick ervan te krijgen al meteen richting, maar vaker over de tweehonderd. Het moet meteen zo hard om het leuk te hebben.Overigens ervaar ik het niet als onbevredigend dat de motor zoveel meer kan als ik.
Daarom tuf ik nog een jaartje (en misschien wel langer) op de 250. Geeft sneller voldoening en daarmee bouw ik een beetje extra veiligheid in voor mezelf.Dat was ook niet het onbevredigende, maar ik doelde meer op het feit dat je zo vaak geconfronteerd wordt met de beperkingen van de weg. Grind en troep in de bochten en bochten waarvan je het einde niet kan zien en je daar dus slechts de snelheid aan kunt houden waarbij je nog redelijk kan vertragen binnen het deel van de bocht dat je wel kunt overzien. Tevens heb je ook nog de snelheidsbeperkingen. Ik neem als voorbeeld een 80 weg in de buurt van Best. Dat zijn prachtige bochten, maar in de langzaamste bocht rij je al over de 100 en je wil ook flink de bochten inremmen en vol uitaccelereren. Dan rij je om een kick ervan te krijgen al meteen richting, maar vaker over de tweehonderd. Het moet meteen zo hard om het leuk te hebben.
En dan is een standaard CBR600 niet eens een echte supersport
Ehhh....Op donderdag 15 januari 2004 16:41 schreef Smitherz from V-town het volgende:
Rijbewijs gehaald, naar Haarlem gereden en de testrit gaan maken. De RS250, voor velen hier geen supersport, maar kwa zithouding, gewicht en handelbaar als mijn oude brommertjes. Wat de RS erg heeft en wat een maat van me, tevens supersportrijder, de schrik in joeg was het agressieve vermogen dat bij 8500 rpm ineens erin hakt. Daardoor was ik meteen verkocht. Beter dan (reguliere) sex. Tweetakt...
Die kick miste ik op 4-takt supersports die overigens wel weer blijven "sleuren", tot ver boven de 200 en dat heeft ook wel watMaar dat is rechte stukken plezier, geef mij maar bochies.
Op donderdag 15 januari 2004 16:14 schreef Valkyrie het volgende:En dan is een standaard CBR600 niet eens een echte supersport
Hee stoer ik woon ook in dordrecht, volgens mij heb je weleens zien rijden met je rood/witte R1!In één woord: GEWELDIG
Rijbewijs gehaalt en daarna met vier man rijden. Twee hadden hun eigen motoren.
De andere twee(waaronder ik) een motor gehuurd: een R6 en een zx-6r.
Gelijk bij IJsselstein de A12 op...was lastig. Maar de rest van de dag met een groteop m'n gezicht gereden. Na afloop de belofte gemaakt om binnen een jaar zo'n ding in de garage te hebben staan....en tis gelukt
Dat moet dus op je FZR zijn? Mag je al onbegrensd dan (>25kW)mijn eerste ervaring op een supersport was met 25KW, ging iets sneller dan mijn vorige GS500. Maar ik heb gisdter even onbegrensd gereden, en tering wat een power boven de 9000 rpm niet normaal meer. Echt gweldig
mijn eerste keer op een supersport moet nog komen
Denk dat de volgende motor wel een supersport wordt.
Zit nog te twijfelen of dat dan een 600 of 1000 moet worden.
600 lijkt me leuker, meer spelen met het gas, meer schakelen, hogere toeren ...
En snelheid genoeg
Nu heb ik dus een hornet 600 als eerste motor, en ik rijdt erop alsof het een supersport is
Ook erg snel, maar ja, mn eerste motor he, dus dan heb je niks te vergelijken.
Weet je nog..je eerste X sexZoiets! Beetje onwennig, wel lekker en een achteraf een enorme kick En je hoofd erbij houden Vergeet 't maar, je wordt meegesleurd op een ijzingwekkende manier, op een golf van euforie en een zalig gevoel van bevrediging achterlatend En 't is verslavend..
't lijkt net motorrijden..