Te weinig ingaande demping
*Te snel en diep duiken bij remmen
* Doorslaan
Te veel ingaande demping
*onrustig bij oneffenheden
*voorwiel stapt opzij in hobbelige bochten
*traag insturen door hoogblijvende voorzijde
Te weinig uitgaande demping
*voorzijde is deinerig.
*onnauwkeurig insturen
*stuiteren tijdens hard remmen
Te weinig veervoorspanning
*vork zakt te ver in
*kans op doorslaan
*stuiteren tiijdens hard remmen
*verminderde rechtuit stabiliteit
Te veel voorspanning
*verlies van wegcontact (bij acceleratie - kuilen - hobbels)
*veert te weinig uit
*voorzijde staat te hoog
*voelt stug aan
Te zachte veren
*veert te ver in
*te diep duiken/doorslaan bij remmen
*te grote veerbeweging bij lastwisselingen.
Te harde veren
*stug en springerig.
*absorbeert oneffenheden slecht
*geen gebruik volledige veerweg
Te weinig ingaande demping
*veert te snel in bij acceleratie
*doorslaan
Te veel ingaande demping
*stuitert aan de achterzijde
*slecht wegcontact bij hobbelig wegdek
Te weinig uitgaande demping
*deinerige achterzijde
*komt achter te sterk omhoog bij remmen
*achterkant wipt op bij hobbels
Te veel uitgaande demping
*stugge achterzijde
*"omlaag pompen"achterzijde bij opeenvolgende hobbels
*stuurt traag door lage achterzijde
Te weinig veervoorspanning
*achter zakt te diep in
*doorslaan
*traag sturen
Te veel voorspanning
*verliest wegcontact bij hobbelig wegdek
*Nerveus door hoge achterzijde
Te zachte veer
*achterzijde zakt te ver in
*doorslaan + deinerig
Te harde veer
*stugge achterkant
*springerig gedrag
*weinig grip op de weg
als je de voorvork snel induwt en hij kom weer net zo snel omhoog danHallo,
Ik zit alsmaar te denken dat er iets is met m'n vering van m'n cbr 600 f3. Ik heb het gevoel dat ik nogal veel schokken krijg vooraan en m'n bocht durf ik ook niet zo vlug meer te nemen.
Als ik een bocht inga heb ik het gevoel dat m'n achterste zou wegstuiteren...Ik heb wel gezien dat m'n band in het midden bijna versleten is... De zijkanten hebben wel nog genoeg grip normaal...
Hoe kan ik weten of er iets scheelt met de vering (afstelling)?
Te weinig ingaande demping
*Te snel en diep duiken bij remmen
* Doorslaan
Te veel ingaande demping
*onrustig bij oneffenheden
*voorwiel stapt opzij in hobbelige bochten
*traag insturen door hoogblijvende voorzijde
Te weinig uitgaande demping
*voorzijde is deinerig.
*onnauwkeurig insturen
*stuiteren tijdens hard remmen
Te weinig veervoorspanning
*vork zakt te ver in
*kans op doorslaan
*stuiteren tijdens hard remmen
*verminderde rechtuit stabiliteit
Te veel voorspanning
*verlies van wegcontact (bij acceleratie - kuilen - hobbels)
*veert te weinig uit
*voorzijde staat te hoog
*voelt stug aan
Te zachte veren
*veert te ver in
*te diep duiken/doorslaan bij remmen
*te grote veerbeweging bij lastwisselingen.
Te harde veren
*stug en springerig.
*absorbeert oneffenheden slecht
*geen gebruik volledige veerweg
als je de voorvork snel induwt en hij kom weer net zo snel omhoog dan
is de demping van de voorvork kapot.
de demping zal hem als hij werkt de veer n beetje tegen houden
de demping zal hem als hij werkt de veer n beetje tegen houden
met het terug veren van de voorvork.
Ik heb wel gezien dat m'n band in het midden bijna versleten is... De zijkanten hebben wel nog genoeg grip normaal...
jij zit te denken aan proggresieve vering...
als je de voorvork snel induwt en hij kom weer net zo snel omhoog dan
is de demping van de voorvork kapot.
ik ben afgelopen donderdag naar HK suspension in uden gereden,vragen of hun een keertje naar mn vering wilden kijken.
20 minuten wachten,5 minuten schroeven,aan alle instellingen en klaar.
5 euri gegeven voor een biertje en ik lekker.
kortom,als je het zelf niet zeker weet,of twijfelt,laat dan een expert er eens naar kijken,kost je weinig tot niets en levert een boel op.
succes
je weet toevallig geen specialisten in belgïe zitten?
tuurlijk ken je de uitgaande demping instellenNiet waar. Je kunt je uitgaande demping ook afstellen.
Je ingaande demping kun je eigenlijk laten voor wat het is, dat effect is niet zo groot.
Draai voor en achter de uitgaande demping helemaal in en tel de slagen. Schrijf die op en draai dan weer wat slagen uit. Duw op je kont (v/d motor) en op de kroonplaat en bekijk of hij niet te snel omhoog komt. Ga dan een stukje rijden en probeer te het verschil te voelen.Als je na heel wat verstellen de draad helemaal kwijt ben kijk dan op je notitie en draai alles zoals het was.
Suc6
kloptis het misschien ook niet zo dat je achterband vierkant is geworden, dat geeft ook wat vreemd bochtengedrag.
de demping zal hem als hij werkt de veer n beetje tegen houden
met het terug veren van de voorvork.
beetje late reactie van mij, maar ik bedoelde dus een beetje wat verderop verteld wordt, ga eerst ff je instellingen na om te kijken wat het probleem is, dat scheelt een hoop, het is een beetje kort door de bocht om zonder die motor gevoeld te hebben te zeggen dat de boel kapot is.
4kante banden komen overigens je rijgenot ook niet ten goede.