Hoe zijn jullie aan het zijspan verslingerd geraakt?

Nadat ik van dienstwege mijn motorrijbewijs had gehaald, werd ik op een zijspan geschopt en 3 weken lang het land doorgejaagd. Hierbij heb ik het zijspanvirus opgelopen. Nooit meer genezen en ik probeer zoveel mogelijk anderen te besmetten :Y

dat is je dan in ieder geval bij mij uitstekend gelukt :} :} :}
 
Op mijn 18de had een vriend een BMW R50 met zijspan.
Hij verkocht zijn R27 aan mij, dat was de eerste stap.
Later een Dnepr met zijspan gekocht. Daar heb ik later een R60 blokje in gezet en in totaal 12 jaar gehad.

Nu alweer wat jaren solo gereden. Zijspan is wat onpraktisch in mijn geval.
Misschien dat ik dit jaar toch nog een zijspan (weer) aan mijn Dnepr uit 93 ga koppelen maar dat is nog niet zeker.
 
Nadat ik van dienstwege mijn motorrijbewijs had gehaald, werd ik op een zijspan geschopt en 3 weken lang het land doorgejaagd. Hierbij heb ik het zijspanvirus opgelopen. Nooit meer genezen en ik probeer zoveel mogelijk anderen te besmetten :Y


Heb je nog nooit ontmoet en ben toch besmet. })

Hmmm knap gevaarlijk virus....

})
 
Tien jaar geleden getrouwd in ons Jawaspan,..heb hem nog steeds. Mijn broertje maakt hem weer gangbaar na 2,5 jaar stilstand. (Dochterje is inmiddels 20 maanden oud dus binnenkort weer eens rijden) Is zo leuk,..solomotor is toch nodig voor tussen de files door!
 
ik had altijd een achterbuurman die zijspan rijd/ reed, vond dit altijd gaaf als 16 jarige.

heb uiteindelijk jaren later er 1 aan mijn gsx gelast en gaan rijden. :]
ben nu aan mijn 2de span bezig en ben verslaafd! geen solo meer voor mij :r
 
Ik kocht een oud spannetje, om er ook eens met de kinderen op uit te kunnen. Met in het achterhoofd dat ik het ding wel weer zou verkopen als ze het niet leuk zouden vinden.

Maar ze vinden het wel leuk, en zelfs als dat niet zo was dan ging het span toch niet weg, want ikzelf vind het leuker dan ik ooit gedacht had.
 
Mijn ex-vriendin (tegenwoordig mijn vrouw) en ik waren allebei fanatiek motorrijder. Wat er gebeurd is, weet ik niet, maar plotseling werd haar buik dikker en dat was mijn schuld, volgens haar :? Toen zei ze dat ik naar een zijspan moest gaan uitkijken.

Aanvankelijk wilde ik wat aan mijn toenmalig XS 650 bouwen, maar zij werd bij Wout Broer verliefd op een GL1000-EML combinatie :r :r
Na een proefritje moest ik toegeven dat zo'n ding toch best wel een beetje een aardige motor was voor een zijspan (JA, JA, IK WIL-EM, IK WIL-EM!!!!!!!)

En zo is ut gekomen.
full
 
Bij mij heel simpel

De hond paste niet geheel op de achterzit (sprong ie steeds van af en iedere keer er weer op zetten werd wat zwaar)

Dus spanneke

Sinds dien verslingerd aan span rijden :Y :Y
 
Na zo'n 15 jaar solo rijden , en de oudste zo'n 2 / 3 jaar was moest er toch iets bedacht worden om zondags de toerritten en dergelijke te kunnen blijven rijden.
En werd toen de huidige Kawa GTR 1000 ingeruild voor een Honda GL 1200 en voorzien van een EML GT 3 bak en na 5 jaar de hele combinatie ingeruild voor een Honda GL 1500 en deze werd voorzien van een EML GT 2000 bak in 1996. Foto van de GL 1500 is van 1996 met onze vier kinderen. Toen de oudste ongeveer 8 jaar was ging deze bij m'n vrouw achter op de moter, en hoefden er nog maar 2 inplaats van 3 in de bak.
Tegen woordig gaan de 2 jongsten bij ons beide achterop en word er minder met de zijspan gereden. Zijspan rijden blijft leuk vooral in deze tijd van het jaar, beetje glijden / driften enz.
moosrit1994di7.jpg

toerrit1996qn3.png
 
jemig zeg daar vraag je wat..

het begon eigenlijk net als een sprookje....er was eens...

en dan via. oerlelijke motor...kusje...mooie prins ging het verder..

Hoezo oerlelijk?

Mijn eerste spannetje was helemaal niet oerlelijk! :(

full


Toch?

 
Toonbeeld van klasse en stijl, een Prins waardig! :Y






p.s. Ralfie, heb jij die foto's uit Harderwijk nog? _O-
 
Laatst bewerkt:
Toonbeeld van klasse en stijl, een Prins waardig! :Y






p.s. Ralfie, heb jij die foto's uit Harderwijk nog? _O-

Zal eens zoeken, volgens mij niet?

Die stuntfoto's bedoel je toch? Was dat niet in Noord-Holland ergens :?
 
Laatst bewerkt:
Gerepareerde sensor zit trouwens intussen op z'n stekkie in de 2e Jawa sindsdien. Doet het dus nog steeds, alleen wil het verrekte ding niet lopen omdat-ie geen vonk krijgt. :?
 
Laatst bewerkt:
Velen zullen me hier niet kennen, heb ook geen zijspan maar wil er wel ooit eentje eigenlijk.

Bij ons hier in de binnenstad was een echtpaar die allebei op een zijspan reden, hij is op den duur overgestapt op een solo-fiets (geloof matchless). Hij was het type; klompen aan, minimaal potje op, sjekkie in de hangsnor en scheuren maar. Vaker op twee wielen de bocht door als op drie.
Dat vond ik altijd machtig mooi *O* , dat wilde ik ook wel.

Kennisen van schoonouders hebben een BMW spannetje staan, hattie zelf nog nieuw gekocht in de jaren '70. Toen wij zouden gaan trouwen kwamen we op het idee om fotoos te maken op dat spannetje, en zodoende heb ik er een dag mee op het eiland rond aan het scheuren geweest. Top *O*
Maar 1 keer de bossen ingereden.

Afijn, met de tijd wil ik ook een spannetje dus.



P.S. een bakje aan een CB400T hangen gaat zeker niet?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan