Hoelang en hoeveel lessen heb ik nodig denk je?

inclusief 2 keer gevallen met de motor.
Maar beide keren een erg belangrijke les geleerd.
Nooit met achterrem remmen en vooral niet op gladde weg plus niet met volgas door losse steentje weg in bergen anders vlieg je letterlijk door de lucht en knal je tegen een boom aan met niet eens 1 schrammetje. _O-


da's onzin,


als jij die rem niet gebruikt, ga je sowieso niet slagen, immers kan de instructeur zien of je de achterrem gebruikt in een oefening of gewoon tijdens een remactie.
en in sommige [les]situaties is ie dan gewoon verplicht, en dien je die te gebruiken.

ik zou al die dingen die je jezelf hebt aangeleerd maar weer heel snel afleren,


en idd, de manier waarop je mensen hier te woord staat is niet al te kies, en daarom laat ik het hierbij. :W
 
da's onzin,


als jij die rem niet gebruikt, ga je sowieso niet slagen, immers kan de instructeur zien of je de achterrem gebruikt in een oefening of gewoon tijdens een remactie.
en in sommige [les]situaties is ie dan gewoon verplicht, en dien je die te gebruiken.

ik zou al die dingen die je jezelf hebt aangeleerd maar weer heel snel afleren,


en idd, de manier waarop je mensen hier te woord staat is niet al te kies, en daarom laat ik het hierbij. :W

Gewoon rechtuit remmen met achterrem erbij kan prima in de regen. Niet vol die rem intrappen want ja dan blokkeert hij natuurlijk maar dat leert TS bij het lessen ook nog wel :) En met langzame bochten kan je ook gewoon de achterrem gebruiken (doe ik zelf eigenlijk nooit maar met lessen wel geleerd)
 
Jochie van 18 jaar, paar duizend km over enkele jaartjes op een brakke 100cc in Turkije.

Ik schat in dat je direct voor het examen kan en in één keer slaagt. Gezien je ervaring en houding denk ik dat een R1 uit '98 of Busa wel voldoet als beginnersmotor.

Succes :)

Wat een niveau zeg, tjonge jonge.

|
|
v

Aan dat bericht en plaatje heb ik niks aan.
Lees mijn bericht opnieuw of ga weg.
365dagen duurt het.
Nee, per dag 10 knuppel slagen op je schedel.

:z :W
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Veel mensen denken het even te halen. Deze mensen met een grote mond redden het soms zelfs niet met 30 lessen.

Ik had heel wat rijervaring met mijn schakelbrommer en toch 20 lessen over gedaan.

En zon vraag hoef je eigenlijk niet te stellen want als je zelf niet kan inschatten hoeveel lessen je denkt nodig te hebben, waarom wij dan wel?
 
da's onzin,


als jij die rem niet gebruikt, ga je sowieso niet slagen, immers kan de instructeur zien of je de achterrem gebruikt in een oefening of gewoon tijdens een remactie.
en in sommige [les]situaties is ie dan gewoon verplicht, en dien je die te gebruiken.

Paarlen voor de zwijnen ... zinloos om hier een verhandeling over remmen op de motor te houden.
 
Jochie van 18 jaar, paar duizend km over enkele jaartjes op een brakke 100cc in Turkije.

Ik schat in dat je direct voor het examen kan en in één keer slaagt. Gezien je ervaring en houding denk ik dat een R1 uit '98 of Busa wel voldoet als beginnersmotor.

Dat laatste is zeker waar ... 90% van de motorrijdende jongeren is er toch vast van overtuigd dat ie rijdt als een jonge god, en al helemaal klaar is voor een R1 :+
 
Dat weet ik, maar kan je toch een schatting maken?


ga naar een rijschool voor een proefles/try the bike/ motorxperience.

of mail haar:

helderziende.jpg
 
Paarlen voor de zwijnen ... zinloos om hier een verhandeling over remmen op de motor te houden.


het is toch echt in de context van het motorlessen gegeven die comment,
dan moet je hem gebruiken die rem, anders zak je :+


en tevens was het een remark op TS zijn bijzondere communiceerwijze hier, :')
 
Je hebt er vrij weinig aan, maar hier mijn situatie:

B rijbewijs gehaald met 18 jaar - 35 uur (mede door vakantie CBR)
BE gehaald met 20 jaar - 1 dag
A gehaald met 24 jaar - 12 uur (voor beide examens 3 lessen ad 2 uur gehad, dus 6 uur per onderdeel)

Nogmaals je hebt er niets aan, je moet o.a. feeling hebben met voertuigen en wegervaring helpt zeker. Voor ik met A begon had ik al ruim 200.000 km op de weg gezeten met de auto en dus al wel wat zicht op verkeerssituaties. Als je net je B gehaald hebt, heb je werkelijk nog geen idee wat je moet doen zonder je instructeur, dat duurt gewoon km's lang. Ga je daarna gelijk voor A, zit je nog wel in stramien van netjes rijden, maar heb je nog steeds maar 0 ervaring.

MAW: succes :)
 
Hoeveel lessen jij nodig hebt? Aangezien je dat niet zelf kan inschatten en je dat hier moet vragen schat ik zo'n 45 duizend xd
 
Maar ff ontopic, gezien jouw ervaring en de skills verwacht ik wel dat je het binnen 12 lessen moet halen. Anders zou ik als ik jou was de examinator helemaal de tering in schelden
 
Bij de rijschool waar ik les schatten ze 30 lessen van 1 uur voor iemand die alleen verkeerservaring heeft met de fiets. Gezien je huidige ervaring en je feeling voor het motorrijden kun je daar dus wel een paar lessen vanafhalen :]

Zelfs als iemand die pas 6 lessen heeft gehad kan ik goed lachen om dit topic
 
Als je hem niet binnen 125 lessen hebt ben je de slechtste kandidaat ooit en de kip met gouden eieren en de melkkoe tegelijk voor de rijschool.
 
Terug
Bovenaan Onderaan