Daar is in België in geen geval sprake van! De regering is motorrijders goed gezind! Tal van voordelen* en de overheid moedigd zelfs aan tot motorrijden.Ik denk dat motoren eerder verdwijnen als vervoersmiddel doordat de overheid verkeersdoden wil uitbannen. Niet door een overgang naar een ander type aandrijving.
In Nederland is daar ook geen sprake van.Daar is in België in geen geval sprake van! De regering is motorrijders goed gezind! Tal van voordelen* en de overheid moedigd zelfs aan tot motorrijden.
* belastingvoordelen en vrijstelling van rekeningrijden zullen uiteraard ook (deels) wegvallen als er "te veel" mensen overstappen naar motorrijden ...
Ons OV is zo gek nog niet, ook al zeiken we er graag over. Het is alleen best prijzig en dan mag je op sommige trajecten de hele tijd staan. Maar er zijn (alweer) nieuwe treinen besteld (Fyra 2.0) en de afgelopen jaren zijn een paar grote stations en knelpunten al flink verbouwd en uitgebreid. Als er meer mensen met de trein gaan kan de prijs van een kaartje ook eens een keer wat omlaag. Zo beloond de NS momenteel reizigers die de spits mijden dmv korting.
De jaarlijkse economische schade door files is momenteel al 1.3 miljard, en dan is de verwachting dat de verkeersdrukte de komende jaren flink toeneemt. Dat zou best een motivatie kunnen zijn om het OV nog wat aantrekkelijker te maken.
Hahahaha...oh je meent dit serieus?
Als ik met OV van mijn huis naar mijn werk ga kost dit ongeveer 20€ per dag. Daarbij mag ik de halve rit staan, en duurt mijn reis in totaal bijna 1.5 uur.
Daarbij gebeuren er om de haverklap dingen waardoor er vertraging is (dagelijks met OV en het wordt duidelijk hoe schrikbarend vaak er iets aan de hand is).
Met eigen vervoer duurt mijn rit 45 minuten en kost retour ongeveer 9€ aan benzine.
En kaartjes goedkoper met meer reizigers? Dat is zeker waarom het traject amsterdam-schiphol goedkoper is geworden de laatste jaren dankzij alle toeristen die in de overvolle treinen reizen...oh wacht nee, dat traject is ook gewoon ieder jaar duurder geworden.. hoe vreemd.
Ja in China lopen ze voorop, maar daar hebben ze geen boodschap aan het milieu of de bevolking.
Gewoon even een miljoen accu's produceren ondanks dat de bevolking omkomt in de smog is daar geen enkel probleem.
Zouden wij een voorbeeld aan moeten nemen
En jou ervaring is uiteraard representatief voor de situatie in heel NL. Ik heb geruime tijd bijna dagelijks van uiterst oost naar west gereisd met relatief weinig problemen (en ook weer terugHahahaha...oh je meent dit serieus?
Als ik met OV van mijn huis naar mijn werk ga kost dit ongeveer 20€ per dag. Daarbij mag ik de halve rit staan, en duurt mijn reis in totaal bijna 1.5 uur.
Daarbij gebeuren er om de haverklap dingen waardoor er vertraging is (dagelijks met OV en het wordt duidelijk hoe schrikbarend vaak er iets aan de hand is).
Met eigen vervoer duurt mijn rit 45 minuten en kost retour ongeveer 9€ aan benzine.
En kaartjes goedkoper met meer reizigers? Dat is zeker waarom het traject amsterdam-schiphol goedkoper is geworden de laatste jaren dankzij alle toeristen die in de overvolle treinen reizen...oh wacht nee, dat traject is ook gewoon ieder jaar duurder geworden.. hoe vreemd.
Nog wel. Maar als er eoa zelfrijdend systeem is met nul verkeersdoden dan is de doelgroep ineens relatief veel groter.In Nederland is daar ook geen sprake van.
Het aantal ongevallen daalt nog steeds elk jaar en de doelgroep is veels te klein om daar echt resultaat mee te boeken.
Ja het openbaar vervoer is HET alternatief in Nederland.
Mijn dochter moest met de bus naar groningen voor haar HBO studie. 2,5 uur reistijd enkele reis voor een afstand van 70km.
Vervolgens moest ze stage lopen in Wijster. 3,5u reistijd enkele reis voor een afstand van 45km .Tenminste als ze de belbus haalde die 4x per dag reed.
Dus reed pa of ma maar elke dag 2x op en neer.
Ik zou zeggen tegen iedereen die het openbaar vervoer zo geweldig vindt. Kom in noord oost drenthe of noord oost groningen wonen. Kijken of je het dan nog zo geweldig vindt.
Voordat iedereen een voorbeeld gaat noemen waarbij je 10x zolang onderweg bent tegen 100x de kosten. Ik kan net zoveel voorbeelden noemen waarbij je binnen een half uur van het ene naar het andere cetrum gaat. Het ligt er maar net aan waar je moet zijn heh.
Oh in het kostenplaatje zul je dan ook 100% alle kosten mee moeten rekenen van belasting tot onderhoud en verzekering en enz..
Als achterhoeker kan ik ook voorbeelden noemen waarbij je 2 uur doet over pak en beet 40 km oid.
En klagende bejaardenOok comfort e.d zoals stinkende,appende en onbeschofte mede reizigers?
En klagende bejaarden
En jou ervaring is uiteraard representatief voor de situatie in heel NL. Ik heb geruime tijd bijna dagelijks van uiterst oost naar west gereisd met relatief weinig problemen (en ook weer terug).
Hahaha, probleemloos met de auto die kant op meen je dat nou serieus? Een paar regeldruppels en wij staan al vast voordat we de A1 überhaupt op kunnen. Ik sta als oosterling eerder in menig stadscentrum met de trein dan geparkeerd en wel met eigen vervoer. In sommige gevallen ben je zelfs goedkoper uit, zeker als je de parkeerkosten mee rekent. Wie gaat er binnenkort weer naar de motorbeurs met de trein?
Altijd lachen, die mensen die op voorhand het OV niet als serieus alternatief zien
Met name in de buitengebieden is het idd beroerd geregeld.
Dat laatste was een reactie op de post onder je.Zoals je aan de andere reacties kunt zien, lijkt dat inderdaad wel zo te zijn en ben jij eerder de uitzondering.
Ik zeg niet dat de auto ideaal is, maar daarom rij ik motor
Op voorhand? Ik heb jaren regelmatig met het OV gereisd. Ik pak alsnog af en toe de trein als het zo uitkomt, maar een waardig alternatief op eigen vervoer is het mijn inziens absoluut niet.
Dankje, maak er inmiddels nauwelijks tot geen gebruik meer vanSucces met dat schijt ov.
Weet je hoelang ik moet wachten op een taxi hier in de achterhoek, en wat me dat kost.. man manZullen we het anders even over elektrische fietsen hebben? Of taxi's?
Goed idee: elektrische fietsen zijn stiekeme vervuilers als ze een gewone fiets vervangen.Zullen we het anders even over elektrische fietsen hebben? Of taxi's?
Ik denk dat er dan meer files en ongelukken komen dan nu.Gewoon allemaal op en met degaan, wat een ruimte zullen we dan krijgen
Denk je? Al eens rond gereden op een motor in zuid-oost Azië? (oke, misschien niet meteen een correcte vergelijking)Gewoon allemaal op en met degaan, wat een ruimte zullen we dan krijgen