A
... Ik ben niet tegen de EV hoor, maar ik ben bang dat de EV fans alles zien door een roze bril en niet open staan voor de nadelen.
Dat bedoel ik dus, precies dezelfde vraag heb je eerder gesteld, of eigenlijk heb je toen een bewering gedaan, die is weerlegd en nu vraag je het opnieuw.... Klik op de link......En hoe zit het met het elektriciteitsnet, moet dat niet enorm worden uitgebreid? En het laden, hoe doe je dat met een hoogbouw met 54 verdiepingen?
Tja, dat had best een heel stuk eerder gekund als al die bestaande fabrikanten niet zo stijfkoppig geweest waren.Dan gaan de ontwikkelingen te langzaam. We MOETEN in een paar jaar overschakelen naar elektrisch rijden, en we MOETEN over een paar jaar gasloos zijn. DEZE KOSTEN ZIJN NIET OP TE BRENGEN VOOR JAN MET DE PET!!!!
Ja dat klopt allemaal, maar politiek is altijd corrupt geweest, maar nooit zo erg als in deze tijd. We hebben het de afgelopen 2 decennia al duidelijk gezien dat ze de meerderheid onmiddelijk aanslaan als melkkoe, hier in B duidelijk te zien geweest, de taxatie is nooit zo scherp en wispelturig geweest als de laatste 15 jaar, van benzine over naar diesel en weer terug, en dan weer naar diesel, of nee, toch maar weer naar benzine, o nee, diesel is slecht, en dan recent, schreeuwen ze plots uit, "de nieuwe diesels zijn veel beter dan benzine", en maanden iedereen zelfs letterlijk aan een diesel te kopen, nee, ik verzin hier niets hoor, dat deden ze eht! Van 70% plotsklaps naar 97% dieselrijders, en dan "we gaan lage emissie zone's invoeren want deze zeer ingezonde diesels en blablabla", ... "of nee, we gaan diesels gewoon verbieden, nu, en tegen 2021 ook de nieuwste, euro6, en gewoon alle diesels", iedereen koopt benzine, wat gebeurt er? Het jaar erop taksen op benzines ongeveer verdubbeld.Het probleem met deze discussie is dat de meerderheid van de mensen niet instaat is om verder te kijken dan het hier en nu.
Dezelfde discussie herhalen zich keer op keer in de geschiedenis:
Kooi Constructies in auto's. Er werd toen geroepen waarop mogen alleen de rijken veilig zitten?
Rembekrachting . Er werd toen geroepen waarom alleen in de dure auto's?
Stuurbekrachtiging. Er werd toen geroepen waarom alleen in de dure auto's?
Airco's in auto's. Er werd toen geroepen waarom alleen in de dure auto's?
Zo zijn er nog wel veel meer voorbeelden te noemen.
Nu zien we hetzelfde bij de transitie van een ICE naar een EV.
Wanneer je echter de berichtgeving enigszins volgt dan zie je een trend:
Volkswagen versnelt plannen met e-auto's
De energietransitie zet Volkswagen in een paar jaar op zijn kop
The ‘Tesla Effect’ hits Germany as VW, Daimler, and BMW fully commit to EVs
How VW, Daimler, BMW, others are transforming into tech companies
Dat is een terechte constatering.
Ondernemingen zijn er uitsluitend om geld te verdienen.
Dat deze zien dat ICE geen toekomst heeft en een EV wel zou toch wat duidelijk moeten maken.
Oh jee toch, wie herinnert zich nog het VW dieselschandaal?
Laten we het ff over VW hebben, die gaan elektrisch en dat heeft maar één heel simpele reden:
Poen, money, pegels, munten etc....
Natuurlijk moeten ze geld verdienen, maar ze springen handig in het gat dat overheden voor ze creëren, overheden die zelden goed geïnformeerd zijn.
Wij straks allemaal in zo'n lelijk elektrisch barrel en de vrachtscheepvaart en de gigantische toename van de luchtvaart wordt nauwelijks gehinderd.
Natuurlijk mogen we het klimaatprobleem niet bagatelliseren, maar overdrijven kunnen ze als geen ander. Ik heb een merkwaardige hobbie: het restaureren van klassieke auto's en motoren en een EV is wel het laatste dat ik ambieer.
Oh jee toch, wie herinnert zich nog het VW dieselschandaal?
Laten we het ff over VW hebben, die gaan elektrisch en dat heeft maar één heel simpele reden:
Poen, money, pegels, munten etc.
Het milieu interesseert ze geen ene kut.
......Wij straks allemaal in zo'n lelijk elektrisch barrel....
Idd! Pak knapper dan een "gewoon" uitziende Tesla. Maar de prijs zal er ook wel naar zijn.
Is voor mij ook een beetje het geval, en liever in een sport/touring uiterlijk dan een agresief supersport uiterlijk.Voor een ev motor moet t , hok dan wel helemaal verpakt worden met kuipen ,anders ziet t er niet uit
Is voor mij ook een beetje het geval, en liever in een sport/touring uiterlijk dan een agresief supersport uiterlijk.
Maar voor iemand die een naked bike graag ziet is een Zero op zich toch ook al mooi. Ik vind ze in het geel wel mooi, en zou, als ik het me kon permitteren best eentje willen voor woon werk, maar als diezelfde ook in gekuipte versie zou uitkomen, weet ik het wel idd