Een soort flexibel parkeerzone systeem.Maar ik vrees eerder voor wijdverbrijde km heffing, prijs afhankelijk van voertuig, tijd en plaats, dus ja, overdag in een stad zal het hoogste tarief worden.
Mevrouw Dijksma is wethouder, die verkoopt het alleen maar. Ambtenaren maken de plannen. De technische onderbouwing kopen ze van deskundigen.Het zal technisch niet mogelijk zijn. In 020 zijn 400.000 auto's. Als ze daar verstand hebben moeten ze zorgen dat het binnen de stad dermate goed geregeld is met het OV (gratis?) dat de auto zo goed als niet meer nodig is.
De binnenstad autovrij is een nobel streven, maar dan moet er heel wat gebeuren en ik zie dat niet gebeuren zolang sufkutten als Sharon Dijksma de plannen mogen maken.
Ik snap dat ook niet.Ten eerste snap ik niet wie er in hemelsnaam binnen de ring A10 wil komen. Om te wonen is al een hel, dat doet niemand met zijn volle verstand. Gemiddeld 1x per jaar moet ik met de motor de stad in. Dat is me nog nooit gelukt zonder overtredingen te maken. Eenrichting, versmallingen, fietspaden, om over de opbrekingen maar te zwijgen.. Je hebt er gewoon niets te zoeken.
Van mij mogen ze alles binnen de grachtengordel compleet autovrij maken. Dat zal een hoop lucht en ruimte geven.
Let maar op, Amsterdam is het begin, Rotterdam en Utrecht zullen snel volgen.
Mevrouw Dijksma is wethouder, die verkoopt het alleen maar. Ambtenaren maken de plannen. De technische onderbouwing kopen ze van deskundigen.
Mevrouw Dijksma is eindverantwoordelijk voor een landelijke rel over een onderwerp dat om meerdere redenen niet uitvoerbaar zal zijn en veel geld gaat kosten.
De vraag is wie het mag betalen.
Ze kunnen besluiten wat ze willen. FEIT is dat het elektriciteits netwerk in Amsterdam gruwelijk ouderwets en krakkemikkig is in de huidige staat.
Geloof me, dit is mijn vakgebied, er kan geen laadpaaltje bij. Dus zolang men niet dit EERST aan gaat pakken zal er geen auto elektrisch rijden / laden in Amsterdam. Het wordt slechts erg donker.
Dit punt wordt al zolang volledig genegeerd in de discussie dat ik nu zover ben dat ik vind dat het maar eens een keer moet klappen. Dan maar 2 dagen zonder stroom eens kijken hoe de discussie dan gevoerd gaat worden.
Alleen al de upgrade naar voldoende capaciteit (nog los van de discussie groene stroom) zal veel meer dan 10 jaar nodig hebben. Denk alleen maar even aan de tijd die nodig is voor alle vergunningen.....
Ambtenaren maken de plannen. De technische onderbouwing kopen ze van deskundigen.
Mevrouw Dijksma is wethouder, die verkoopt het alleen maar. Ambtenaren maken de plannen. De technische onderbouwing kopen ze van deskundigen.
Hier in West Europa zijn we er nog lang niet klaar voor, te weinig elektriciteit voor handen... Het gaat om de lange termijn visie, de ontwikkeling van het elektriciteitsnet zal snel genoeg volgen.
...
Zoiets idd.Goed punt @DKP
Het zal me niet verbazen als er straks een situatie komt dat er extra heffingen komen op elektriciteit die voor elektrische voertuigen worden gebruikt. Net zoals je tegenwoordig rode diesel hebt met een lagere heffing en een verbod om die in een voertuig te gebruiken dat op de openbare weg komt.
Theoretisch, maar niet praktisch.Het kan. De kosten voor daling van de elektriciteitskosten kan je betalen door een heffing op fossiele brandstoffen. Waar een wil is is een weg.
Goed punt @DKP
Het zal me niet verbazen als er straks een situatie komt dat er extra heffingen komen op elektriciteit die voor elektrische voertuigen worden gebruikt. Net zoals je tegenwoordig rode diesel hebt met een lagere heffing en een verbod om die in een voertuig te gebruiken dat op de openbare weg komt.
In België zijn ze al aardig die weg aan het opdraaien ...De meeste mensen denken dat ze de opbrengst van hun zonnepanelen mogen houden. Dat zal in de toekomst anders worden want dat kwartje van kok gaan ze echt niet minder uitgeven. Er komt dan gewoon een zonnepaneel taks, laadpaal taks of wat dan ook.