Hoelang kunnen we nog motorrijden?

Als tevreden berijder van een elektrische motorfiets, moet ik me natuurlijk even melden hier. Ik rijd deze e-bike niet uit milieu-overwegingen, want ik ben niet zo naïef dat mijn druppel iets uithaalt op de gloeiende plaat. Laatst nog dat stukje gezien van Lubach, over kerncentrales, waaruit blijkt dat al onze inspanningen op het gebied van windmolens, zonnepanelen en waterturbines, volkomen zinloos zijn. Dus die 1000 liter benzine die ik nu niet meer verbrand, haalt echt niets uit.

Dus het enige wat ik even wil toevoegen is: doe eens een proefritje op een elektische motorfiets, want het rijdt echt vreselijk leuk :) En nooit meer tanken is ook leuk, tenminste, ik vind dat toch een van de domste bezigheden die we moeten doen.
 
Alleen vraag ik me af wat ik als individu nog kan bijdragen aan een andere (betere) wereld...overal druk om maken heeft geen zin.

En in principe wordt je vooral nu overspoeld met alle info dat het slecht gaat met van alles en nog wat....Ps waarom denk je dat zoveel mensen zelfmoord plegen omdat ze het niet zien zitten. Kortom, je zelf beschermen met ‘mijn tijd zal duren’ is ook wat voor te zeggen.

Verder, ik denk als ik naar mezelf kijk al behoorlijk bewust ben met energie ed...zit onder het gemiddelde kWh, kubieke meters gas, rij nog geen 7k met de to p er jaar....en heb 10k ofzo hobbie kilometers....

Ohja, ik maak meer km’s met mijn e-bike dan met de auto.....

En om eerlijk te zijn, ze zoeken het maar uit...betalen moeten we toch met allerlei belastingen ed....

En belangrijkste is: ik maak me nergens zorgen over en ben tevreden.

Fijne dagen.
Ja, jij praat je er gemakkelijk van af, zoals zoveel mensen })

Mensen maken zichzelf niet, bij volle verstand, van kant om die reden, maar omdat ze laf en egoïstisch zijn en de weg van de minste weerstand kiezen als het tegenzit, of het allemaal toch niet zo verliep als ze zelf gewild hadden.

Bij mensen die ongeneeslijk ziek of ernstige psychische problemen hebben en zich buiten geplaatst en niet geholpen voelen, is suïcide heel triest maar begrijpelijk.
 
Ja, jij praat je er gemakkelijk van af, zoals zoveel mensen })

Mensen maken zichzelf niet, bij volle verstand, van kant om die reden, maar omdat ze laf en egoïstisch zijn en de weg van de minste weerstand kiezen als het tegenzit, of het allemaal toch niet zo verliep als ze zelf gewild hadden.

Bij mensen die ongeneeslijk ziek of ernstige psychische problemen hebben en zich buiten geplaatst en niet geholpen voelen, is suïcide heel triest maar begrijpelijk.
Ik geloof echt dat de meeste NLers niet veel meer kunnen doen (en dat het nog steeds druppels op een gloeiende plaat zijn). Overal dubbelglas, hoogrendementsketels, LED lampen, spaarkoppen en zonnepanelen. Mijn beloning dit jaar: 100 per maand op de energierekening, dat zal me leren! :X
 
Ik geloof echt dat de meeste NLers niet veel meer kunnen doen (en dat het nog steeds druppels op een gloeiende plaat zijn). Overal dubbelglas, hoogrendementsketels, LED lampen, spaarkoppen en zonnepanelen. Mijn beloning dit jaar: 100 per maand op de energierekening, dat zal me leren! :X


En als beloning voor dit gedrag, ga je volgend jaar ruim 300 euro meer betalen aan energie belastingen.

* edit, oh shit, dat zij je al ;p * dacht dat je 100 euro had bespaard dit jaar ...
 
En daar gaat tie weer _O-
Ja hoor, daar gaat tie, 'k zie 'm gaan :]

b3sk5c.jpg
 
Laatst bewerkt:
ik heb net de Klr weer een slokje olie gegeven en de banden op druk gezet ,gauw nog ff een rondje doen morgen ,als ik t hier zo lees is t zo over -O-
dus ik pak m nog ff ,t is er goed weer voor iig:t
 
de reden volgens mij dat veel meer mensen zich van kant maken is omdat er een generatie is die is opgegroeid met het idee dat ze geweldig zijn en alles vanzelf komt.
eenmaal uit huis komen ze erachter dat niets gratis is en dat niemand op ze zit te wachten....
dat, en het wegsaneren van hulp aan daklozen en labieltjes.....

persoonlijk zal het mij boeien allemaal.....
ik heb geen isolatie of zonnepanelen of andere rotzooi....
gewoon enkel glas boven en als het me te koud is knal ik de cv hoger...
al dat gelul...als dank wordt je gepakt met een millieu toeslag...._O-_O-

ik heb het al eens geroepen en nu weer...gewoon schijt hebben aan alles en iedereen en je eigen ding doen....
ik gooi echt geen motorolie in het gemeente putje maar daar houdt mijn groen besef zo n beetje op...
al dat gelul wordt je toch niet goed van ofwel dan....kiloklappers en plofkippen hebben ze ook al weg gesaneerd....
peuken op straat mag niet meer blijkbaar .....wat een wonder dat de labieltjes van deze maatschappij er een eind aan maken....
nogmaals, ze zoeken het maar uit....ik heb net 2 kilo kogelbiefstuk gescoord voor de hond (zelf vreet ik dat niet, doe mij maar een gehaktbal)
iemand moet de slager toch wat klandizie bezorgen......de groene brigade vreet alleen nog maar sla...-O-
 
de reden volgens mij dat veel meer mensen zich van kant maken is omdat er een generatie is die is opgegroeid met het idee dat ze geweldig zijn en alles vanzelf komt.
eenmaal uit huis komen ze erachter dat niets gratis is en dat niemand op ze zit te wachten....
dat, en het wegsaneren van hulp aan daklozen en labieltjes.....

persoonlijk zal het mij boeien allemaal.....
ik heb geen isolatie of zonnepanelen of andere rotzooi....
gewoon enkel glas boven en als het me te koud is knal ik de cv hoger...
al dat gelul...als dank wordt je gepakt met een millieu toeslag...._O-_O-

ik heb het al eens geroepen en nu weer...gewoon schijt hebben aan alles en iedereen en je eigen ding doen....
ik gooi echt geen motorolie in het gemeente putje maar daar houdt mijn groen besef zo n beetje op...
al dat gelul wordt je toch niet goed van ofwel dan....kiloklappers en plofkippen hebben ze ook al weg gesaneerd....
peuken op straat mag niet meer blijkbaar .....wat een wonder dat de labieltjes van deze maatschappij er een eind aan maken....
nogmaals, ze zoeken het maar uit....ik heb net 2 kilo kogelbiefstuk gescoord voor de hond (zelf vreet ik dat niet, doe mij maar een gehaktbal)
iemand moet de slager toch wat klandizie bezorgen......de groene brigade vreet alleen nog maar sla...-O-


_O-_O-:t
 
Gelukkig heb ik de tijden allemaal meegemaakt tweetakten dat geluid ervan is al een gemis helaas . Eerste CB `s etc naar heden . Hele mooie tijden .
2030 gos dan ben ik 71 en misschien tijd voor een elektrische rollator. :+. Voorlopig geniet ik nog volop van de 2 cilinder SL1000 met rake klappen uit mn bosdempers . Wat daarna komt ik zie het wel ……………… weet wel dat die hele klimaat hysterie van Nederland weinig to niks opbrengt zolang ze bv in Polen gewoon nog kolencentrales bouwen en als de wind "gunstig "staat wij de rotzooi kunnen ontvangen. Alles draait om POEN. De opwarming van de aarde is allang een onomkeerbaar proces .
 
Naar mijn mening zijn we allemaal gedoemd zolang "we" het excuus gebruiken dat het elders erger is, of dat "wij" maar een beperkte impact hebben op het millieu. Dat is niets anders dan een excuus of slappe smoes om zelf niets te veranderen.....
 
Klopt, bijna iedereen kan (nog) veel meer doen voor een beter milieu.

Heel je tuin en dak vol plempen met zonnepanelen,
4 windmolentjes op je dak/balkon.
Auto en motor de deur uit en alles op de trapfiets en het OV.
Alleen nog meer milieuvriendelijk gekweekte zeewier eten.
Je CV wat lager zetten en onder een deken gaan zitten.
kleren wassen met de hand en douchen (max. 1x per week) met een emmer koud water.
Je tv, mobiel en al de, niet levens-behoevende, elektrische meuk de deur uit.
enz, enz, enz....

Maar als je het niet erg vind, voel ik me niet verantwoordelijk om het goede voorbeeld voor de rest van de wereld te geven.
En mijn "excuus" (lees: reden) daarvoor is duidelijk:
Zolang de landen er onderling niet uit komen om fatsoenlijke afspraken te maken om het milieu te redden, houd ik vooral rekening met het milieu, zolang het mij niet meer geld kost.
Kan mijn geld maar 1x uitgeven en milieu heeft daarbij niet de hoogste prioriteit.
Net zoals bij de meeste overheden, bedrijven en burgers.
 
Kosten zijn niet belangrijk. Jan Modaal krijgt de rekening! Iedereen MOET maximaal aan het milieu denken.
Middels belastingen en CO2-boetes wordt ons deze transitie door de strot geduwd.
De directeur rijdt straks een gesubsidieerde elektrische Tesla, alles gejat bij de arbeider die met z'n oude bakkie nog op benzine rijdt.

Vliegen blijft volledig buiten schot. Voor 1x vliegen kan je jaren met je brommer rijden.
Schiphol MOET blijven groeien, en nu is Lelystad dus aan de beurt. Valse milieu-onderzoeken worden daarvoor niet geschuwd.
Straks heeft half Overijssel en ook Gelderland last van milieu-vervuiling, maar ook last van herrie.

Grote zeeschepen stoken ook alles wat maar een klein beetje wil branden.
Ik heb zelf 2 jaar gevaren. Weet nog dat het schip moest opstarten met diesel-olie.
Als de motor warm was en we waren buitengaats ging ander spul naar de motor. Neem van mij aan dat het de aller-ergste bagger was.
(en wie zal zeggen dat er ook mss wel chemisch afval werd bij geplempt)

Milieu?? Ik haak effe af!!
 
Niet te druk maken, je kunt nog heel lang op benzine rijden. Tot en met 2030, als het al überhaupt doorgaat mogen er brandstof auto's worden verkocht, dat betekent dat deze mensen die een auto in 2029 kopen gewoon nog kunnen tanken tot ver na 2030 alleen zal het financieel niet aantrekkelijk zijn. Op waterstof gebied zijn er ook veel ontwikkelingen. Waterstof elektrisch aangedreven maar ook waterstof verbrandingsmotoren en dat klinkt gewoon zoals wij het gewend zijn, kijk maar eens op youtube.
 
Laatst bewerkt:
Kosten zijn niet belangrijk. Jan Modaal krijgt de rekening! Iedereen MOET maximaal aan het milieu denken.
Middels belastingen en CO2-boetes wordt ons deze transitie door de strot geduwd.
De directeur rijdt straks een gesubsidieerde elektrische Tesla, alles gejat bij de arbeider die met z'n oude bakkie nog op benzine rijdt.

Vliegen blijft volledig buiten schot. Voor 1x vliegen kan je jaren met je brommer rijden.
Schiphol MOET blijven groeien, en nu is Lelystad dus aan de beurt. Valse milieu-onderzoeken worden daarvoor niet geschuwd.
Straks heeft half Overijssel en ook Gelderland last van milieu-vervuiling, maar ook last van herrie.

Grote zeeschepen stoken ook alles wat maar een klein beetje wil branden.
Ik heb zelf 2 jaar gevaren. Weet nog dat het schip moest opstarten met diesel-olie.
Als de motor warm was en we waren buitengaats ging ander spul naar de motor. Neem van mij aan dat het de aller-ergste bagger was.
(en wie zal zeggen dat er ook mss wel chemisch afval werd bij geplempt)

Milieu?? Ik haak effe af!!

De politiek loopt als een blind paard achter de milieu maffia aan, niet gehinderd door enige relevante kennis. Het lijkt wel alsof het enige doel is om nog meer geld uit de zak van Jan Doedel te jatten.

Zo lees ik vanmorgen in de krant dat er op meerdere plaatsen bomen worden gerooid omdat de zonnepanelen te weinig rendement zouden hebben door die bomen. En dan moet je weten dat de boom het ultieme CO2 filter is, welke CO2 omzet in zuurstof en suikers.

Van de ratten besnuffeld.
 
Niet druk maken, je kunt nog heel lang op benzine rijden. Tot en met 2030, als het al überhaupt doorgaat mogen er brandstof auto's worden verkocht, dat betekent dat deze mensen die een auto in 2029 kopen gewoon nog kunnen tanken tot ver na 2030 alleen zal het financieel niet aantrekkelijk zijn. Op waterstof gebied zijn er ook veel ontwikkelingen. Waterstof elektrisch aangedreven maar ook waterstof verbrandingsmotoren en dat klinkt gewoon zoals wij het gewend zijn, kijk maar eens op youtube.

Beetje jammer dat de ontwikkelingen in de jaren 90 werden tegengehouden door de grote olie bedrijven. Die zagen hun winsten in rook op gaan.
 
Ik lees de laatste tijd juist meer kritische berichten t.a.v. waterstof. Vooral de productie ervan kost enorm veel energie, het is immers niet te winnen (op te boren etc.) zoals aardgas en olie. Als de hele keten wordt gebeschouwd, dus incl. productie en transport en dergelijke van waterstof, is het qua CO2 niet zo'n beste optie.
 
Ik lees de laatste tijd juist meer kritische berichten t.a.v. waterstof. Vooral de productie ervan kost enorm veel energie, het is immers niet te winnen (op te boren etc.) zoals aardgas en olie. Als de hele keten wordt gebeschouwd, dus incl. productie en transport en dergelijke van waterstof, is het qua CO2 niet zo'n beste optie.

Hoe maak je waterstof en hoeveel kost het?
 
Tientallen experts laken indoctrinatie door verdedigers van klimaatplannen

Wetenschap in plaats van emotie
— Van een van de meest welvarende landen ter wereld naar een land waar armoede en kou de keiharde realiteit zijn. Het is een scenario waar niemand zich iets bij kan voorstellen, maar dat bij uitvoering van de huidige klimaatplannen het donkere toekomstbeeld van ons land kan worden.


Door MARCEL VINK

Vandaag, 07:09 in BINNENLAND

In een manifest – ondertekend door 24 professoren, ingenieurs en andere experts – wordt gesteld dat de voorgestelde klimaatwet regelrecht naar een ramp leidt. ’De doelstellingen zijn onhaalbaar’, valt te lezen. ’Handhaving ervan veroorzaakt een catastrofe van armoede, kou en honger. Economisch maakt het Nederland tot een derdewereldland’.


Ⓒ SIMON WEEDA
Het epistel, inmiddels verstuurd naar 380 gemeenten en 21 waterschappen, stelt dat de investeringen van mogelijk honderden miljarden euro’s kapitaalvernietiging zijn. Die moeten door de burger worden opgebracht en kunnen niet worden besteed aan bijvoorbeeld zorg, onderwijs en huisvesting.

Energie is juist van levensbelang, wordt geschreven, en de plannen kunnen absoluut niet voldoen aan onze behoefte. Na de ’gasuitstap’ kunnen windmolens, zonnestroom en bio-energie de huidige energievoorziening nauwelijks vervangen. Energie is onmisbaar bij bijna alles: voedselvoorziening, huizen, transport, verwarming, verlichting, wegen, alle industrie, landbouw, veeteelt en visserij. We tuimelen, zo staat te lezen, als een troep lemmingen de afgrond in.

Guus Berkhout, een van de ondersteuners van het alarmmanifest, stelt dat de groep experts al heel lang een discussie op gang wil brengen die inhoudelijker is dan nu het geval is. „En dat valt niet mee”, erkent Berkhout, die onder meer als hoogleraar geofysica aan de TU Delft was verbonden, en aan de Koninklijke Nederlandse Akademie van Wetenschappen.

"Nederland verandert in derdewereldland"
„Mensen wordt volop verteld dat CO2 de oorzaak van alle problemen is, wat gewoon niet klopt. Ik hoop dat de bevolking betere informatie krijgt, goede voorlichting. Zodat ze weten dat er ook een ander verhaal bestaat. Maar hoe kom je daar nu nog tussen? Vrijwel alle media willen er niets van weten. Als je twijfelt aan het CO2-verhaal, gaan alle deuren dicht. Terwijl het geen gifgas is, maar een fundamentele bouwsteen voor al het leven op aarde. Hoe meer CO2, hoe groener de aarde. Dat harde feit mag niemand horen.”

In de bestuurslaag, meldt het epistel, is de technische kennis nagenoeg nul. Er zijn bovendien nogal wat mensen die belang hebben bij het huidige ’klimaat’. Dat zegt ook ingenieur Peter Oosterling, expert op het gebied van energievoorziening. Hij legt uit dat het klimaatdebat een strijd is tussen ’alfa en bèta’, tussen emotie en wetenschap. „Veel politici laten zich bijstaan door experts die hen naar de mond praten en schrijven, en in de ’geldverdienmode’ willen blijven meedraaien.”

Volgens hem is het klimaat ’een supertechnisch en superfysisch moeilijk onderwerp’, dat bovendien helemaal niet nieuw is. „Het ’probleem’ bestaat al tientallen jaren. Alleen is het door mensen als Al Gore op de politieke wereldagenda gekomen, en door alarmisten als Ed Nijpels en Diederik Samsom op de Nederlandse agenda.”

Oosterling heeft met vele onafhankelijke mede-wetenschappers ernstige twijfels bij hun verhaal. „Er is geen enkel bewijs dat er een gewenst effect zal zijn bij de huidige klimaatplannen op het zogenaamde CO2-probleem, laat staan dat we dit wereldomvattende proces zouden kunnen beïnvloeden. Wij wetenschappers hebben een glashard verhaal, waarbij we alle beschikbare data kunnen aanleveren. Het klimaatsysteem zit zo complex in elkaar, en heeft zulke lange tijd nodig om op een door de mens veranderde input te reageren, dat het zottenwerk is om zulke beweringen erover te doen en te menen dat we in de komende tientallen jaren een afvlakking of vermindering kunnen waarnemen.”

Berkhout geeft veel lezingen over het onderwerp. „Elke keer zijn mensen weer volledig verrast. De indoctrinatie is zó ernstig. Het is ook onbegrijpelijk dat de milieuclubs zich voor het karretje laten spannen van de klimaatlobby. Klimaat en milieu zijn twee totaal verschillende zaken.”

Ook waar het geld naartoe gaat, zorgt voor zorg. Oosterling: „Dat gaat ongetwijfeld naar de clubs en aanhangers van klimaatpaus Nijpels, die van Samsom, en naar andere belanghebbenden in de klimaatindustrie.”

In tegenstelling tot mensen die hieraan verdienen, zijn de opstellers van het manifest naar eigen zeggen voornamelijk onafhankelijk. Oosterling: „Ik heb geen belang, geen politieke binding. Maar ik vind het krankzinnig dat we zoveel onnodig kapitaal willen vernietigen en dat de burger een angstaanjagend verhaal op de mouw wordt gespeld.”

Hij legt de link met de onrust in Frankrijk. „Daar is de beweging van de Gele Hesjes ontstaan nadat de prijzen voor benzine en diesel omhoog gingen. Maar waarom gebeurde dat? Omdat president Macron geld nodig had voor zijn klimaatdoelen, om mee te gaan in het verhaal van CO2-reductie. Terwijl Frankrijk het minst CO2-uitstotende land in Europa is. Je ziet het ook in Nederland. Het referendum is niet voor niets afgeschaft. Als mensen meer kennis hebben, komen ze ook hier meer in opstand.”
 
Terug
Bovenaan Onderaan