Hoeveel bekeuringen is "normaal"?

hmmm bijna 9 jaar mijn rijbewijs in totaal 2 bekeuringenen en iets van 80.000km gereden.
1ste jaar op terugweg van italie in zwitserland met 25dm voor te snel rijden(ik had niet meer geld bij me op dat moment)
2 jaar later in litouwen bijna... ik reed netjes en zag een agent staan en ben nog wat netter gaan rijden ong 90km/u die agent stopt op het laatste moment met kletsen tegen een andere weggebruiker laat mij stoppen en laat zijn laserpistooltje zijn met 110km/u er op en zeggen dat je maar 50 mocht... Ik balen, maar dit ging mij iets te ver dus ik zeg die 50km/u kun je vergeten die stond voor de vorige grote kruizing en die is al minimaal 10km terug. 2 als je gezegd had dat ik 100 had gereden had ik je mischien geloofd maar nu ga je te ver. Hij vragen hoeveel geld ik bij me had, daarop heb ik geantwoord geen dat ging nog een tijdje zo door met verschillende valuta's en uiteindelijk heeft ie me laten gaan.
nog weer een paar jaar later in italie op de kleine weg naast de snelweg naar brennerpass ik zit al een tijdje achter een groep auto's vrachtwagens en een caravan(neem de snelweg lul) op het eerste stukje dat ik voorbij de rij kon kijken en er een klein stukje rechte weg is haal ik in... ben ik naast de caravan staat de politie op de kruizing(uitrit van een bedrijf en het was zondag) en jawel ze laten mij stoppen. er was dus een bijna niet zichtbare doorgetrokken streep.
dus het valt eigenlijk nog wel mee ben allen in delft een keertje aangehouden dat ik wel erg snel reed en dat ik maar beter een motorbroek kon aantrekken.
 
al afkloppende aan de onderkant van de tafel kan ik melden: ik heb met mijn motor nog geen bonnetje gescoord... zit nu ongeveer 9 maanden op de motor.

Klop maar lekker verder af... de eerste jaren heb ik geen enkele bon gescoord (reed op een CB500F uit '76...misschien scheelt dat :) ) maar de laatste jaren is het alleen maar erger geworden.

Kortom...koop vooral geen motor met veel potentie (zoals een CBR1000) want dat gaat financieel dan een stuk minder :P
 
Klop maar lekker verder af... de eerste jaren heb ik geen enkele bon gescoord (reed op een CB500F uit '76...misschien scheelt dat :) ) maar de laatste jaren is het alleen maar erger geworden.

Kortom...koop vooral geen motor met veel potentie (zoals een CBR1000) want dat gaat financieel dan een stuk minder :P

ik heb maar een R6 dus zo hard zal het niet gaan ;)
 
ik hou in een map altijd leuk mijn bekeuringen bij, ben ooit eens beginnen tellen kwam op een 9000€ op 11 jaar rijden

Allemachtig, wat een bedrag, daar kun je een leuke motor van kopen.

Ik heb zelf in 3 jaar tijd en zo'n 25.000km nog nooit een boete gehad. Zal vandaag of morgen wel eens fout gaan en ik ben bang dat het dan niet bij 28 euro blijft.
 
Ik ben na meer dan 50.000 Km nog bonloos.. En ik rijdt ook niet als een ouwe L*L..

- Ik kijk iedere dag de aangekondigde controles.
- Ik rijdt rustig op plekken waarvan ik wéét dat ze regelmatig staan..
- Ik rijdt altijd netjes de max.-snelheid langs flitspalen.
- Ik heb één oog op de rechter-berm en één oog op de linker-berm gericht (of dat veilig is m.b.t. tot het overige verkeer laat ik hier even buiten beschouwing).
- Ik heb dat progsel van flitsservice.nl waarmee ik een aantal controles van te voren te horen (=zien) krijg..
- Ik rijdt (enigzins) rustig op plekken waar mijn "6-de zintuig-alarm" afgaat.. Meestal loos alarm ;) Maar soms toch ook niet..

Allemaal niet "fool-proof", maar het werkt voor mij tot nu toe best goed.. nog 0 bekeuringen.. Maar echt relaxed rijdt het natuurlijk niet.. Daarvoor ga ik dan naar Duitsland.. :)
 
Is dit het heilige deel van het MF? :?

Ik heb de laatste tijd ongeveer een prentje per maand (auto en motor samen), waarbij ik wel zo eerlijk moet zijn om te vermelden dat het aantal prentjes met de motor minder is, terwijl ik daarmee wel wat sneller rij. Ik let dus ook wel wat beter op met de motor, want om nu nog meer aan Leeuwarden te doneren vind ik niet nodig.
Laat Den Haag zelf het kastekort maar aanvullen....
De meeste prentjes zijn gelukkig wel 28 euri prentjes, maar er zitten ook wel uitschietertjes bij... :(
 
Wonderbaarlijk genoeg met het blik regelmatig een bon en met de motor nog nooit :)
En dat houden we zo, want anders wordt het echt duur.
Ik let op de motor blijkbaar beter op O-)
 
Met mijn vorige motor( Fireblade ) 1 boete voor te snel rijden op 3 jaar tijd !
Met mijn huidige motor ( SP2 ) 5(!!!) op 6 maanden tijd !! ;(
Ik kan dus beamen dat een twin dus wel degelijk een " valse trage " is :(
De lichtste overtreding is zo'n 27 km/u te snel , de zwaarste is zo'n 49 km/u te snel !
 
IK heb mijn rbw nu 4 mnd, en mijn eerste ook al gekregen 42km te hard, ik moet hem nog binnen krijgen zal wel een duuuuuuuure worden :( :(
 
nog een vraagje..
Als je met meer dan 50 te hard wordt geflitst zonder staande te worden gehouden, ben je dan je rbw kwijt?
 
Met de motor 0!!

Met het koekblik minstens 30 elke keer rond de 5 km te hard... '(
Is dus minstens 30 x 28 euro.. '(
Is dus 840 euro.. '(

Tering... das nog meer dan waarvoor ik dat ding had gekocht... '(
 
Zijn er hier trouwens mensen met radar/laser verklikker op motor?
Zit erover te denken eentje aan te schaffen, kosten geen drol sinds ze verboden zijn, goed weg te werken ergens en dan een lampje in mn dahsboard die aan gaat oid :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan