Hoeveel geluid maak jij ?

Hoe denk jij zelf over je open pijp ?

  • wahblief ?

    Stemmen: 5 8,3%
  • schijt aan

    Stemmen: 33 55,0%
  • de mijne valt wel mee

    Stemmen: 7 11,7%
  • de mijne is keurig legaal

    Stemmen: 8 13,3%
  • misschien doe ik er nog wel eens iets aan

    Stemmen: 7 11,7%

  • Totaal aantal stemmers
    60

Folie

Die hard MF'er
25 mei 2004
505
0
Dukestad
Ik wil eens een discussie aanzwengelen over geluid, ofwel herrie zoals het door andere mensen ook wel eens genoemd wordt.
Zelf vind ik motoren een stuk minder leuk als ze geen lawaai maken, en mijn eigen fiets is ook LUID.
Paul heeft me er wel eens op aangesproken bij het trainen op de Landsard. De keer erop had ik ‘m ietsiepietsie stiller gemaakt en viel ik niet meer zo op bij de anderen.
Die anderen reden trouwens ook bijna allemaal met open pijpen, en die dag werden we met z’n allen afgevlagd en gewaarschuwd door de baanbeheerder.
Inmiddels mogen we niet meer trainen op de Landsard, en in Lelystad is schijnbaar hetzelfde voorgevallen. Eigen schuld dikke bult.
Waarschijnlijk is het slechts een kwestie van tijd voordat het op Emmen ook afgelopen is. Circuits krijgen namelijk van de gemeente een aantal ‘herriedagen’ waarop overschrijdingen worden toegestaan ivm met wedstrijden. Beheerders van circuits komen uit de kartwereld en zijn daarom geneigd om die dagen eerder te besteden aan karten.
Nou wil ik vaker op circuit gaan rijden, zo graag dat ik het er voor over zou hebben om mijn motor stiller te maken. Ik ben benieuwd hoe de anderen daarover denken. We zouden die stap zelf moeten nemen om nog vervelender maatregelen te voorkomen.
Ik zie echter niet iedereen dat vrijwillig doen.
Misschien is het iets voor de vereniging ? (supermotard.nl ?)
Volgens mij zou het een goed idee zijn om van het intreegeld een geluidsmeter te kopen en tijdens trainingen steekproeven te nemen en herriemakers af te vlaggen.
Ja ik vind het ook vervelend, en ik heb er eigenlijk ook liever schijt aan, maar dan wordt er dus blijkbaar gewoon ingegrepen. In veel raceklassen is het allemaal al geregeld en moet iedereen investeren in een peperdure (gekeurde) demper. Iemand het met mij eens ?
 
Op zich kan ik begrijpen dat er problemen ontstaan als iedereen met die herrie a-klap-ovic pijpen gaat rijden maar het probleem is wel dat de meeste 1 cylinders er stukken beter mee lopen. Een 4 cylinder is ook een stuk beter te dempen zonder concessies aan het vermogen.
 
``Schijt aan`` domweg omdat ik denk ik eerste paar jaar niet op een circuit kom.
Zou ik daar wel komen, zou ik zeker geluid enigzins aanpassen, rijden is belangrijker dan geluid en helemaal op een circuit *D
 
Hier een aso met een open Akra op zijn moto. Ik val niet uit de toon met het "lawaai" dat ik produceer.
Heb nog nooit commentaar gehad van de mensen op en rond de baan. Tenzij je geen milieumat bij je hebt, dan gaan ze door het lint.
Als er wel geklaagd zou worden, dan zou dat hier zeker weten in de kranten staan.
Er ligt een crossbaan naast waar meer herrie wordt gemaakt en ook daar zijn geen klachten over.

Het ligt hier "in the middle of nowhere" en mensen zeiken hier niet zo snel.
 
ik denk dat ik me zelfs ga schamen voor het geluid wat uit mn xr kom...als ik door het dorp moet enzo...mensen zeurden al over mn brommertje...en de xr is factor x erger..

maargoed...schijt aan :)
 
Als je mijn demper ziet & hoort begrijp je dat ik "schijt aan" heb gestemd...maar ik rij geen wedstrijden of wat ook, gewoon op de openbare weg, lijkt me trouwens meer overlast geven :?
Wat een gezeur...dan krijg je herriedagen en dan nog het geluid omlaag brengen :? ik zie guzzi's (dikke liggende 1pitter) door woonwijken knallen met het hardste (en cker een v/d mooiste) geluid....CRT kix ass 8-) .
 
Laatst bewerkt:
Ik schaam me voor mn kutherrie.
Behalve als ik mn oordoppen in heb.
En die heb ik altijd in.

maar hij maakt een hoerige kutherrie
 
ik zat in italie op een camping..beetje boek te lezen enzo...

opeens echt een super enorm gebulder....was een CRF 450 in SM trim ofzo die langskwam gescheurd...

wahahah was zo stom...stond zelf helemaal strak van de adrenaline....heel vaag :X ...vet hoge hartslag enzo
 
Toen ik mijn KLR650 had gekocht zat er de originele pijp op zonder voordemper.

Het ding klonk als een tweetakt met het volume van een opstijgende F16. In het begin vond ik dat prachtig, maar toen ik meerdere keren erop aangesproken ben door volmaakt vreemden die me een aantal dagen eerder voorbij hebben horen komen ging ik me toch wel schamen.

Nu maar een laser produro sport er op gezet. Het zelfde volume alleen minder schel. Sindsdien geen klachten meer gekregen.
 
schijt aan, ging eerst met me cr500 zonder demper ook wel es rondje door et dorp O-)
demper was eraf geknalt namelijk (uit elkaar) :P
 
Ik heb alleen een keer iemand op een snorfiets gehad die zei dat ie bijna dr vanaf viel toen ik er voorbij kwam.
Maar verder nog niet echt iets, niks meer dan het standaard "kindje doet handjes voor de oren enzo".
 
Ik heb alleen een keer iemand op een snorfiets gehad die zei dat ie bijna dr vanaf viel toen ik er voorbij kwam.
Maar verder nog niet echt iets, niks meer dan het standaard "kindje doet handjes voor de oren enzo".
:^ ...
en dan komen die vage kinderen wel naar de weg toe gelopen met hun handjes over hun oren :X
 
Afgelopen zondag me enduro demper eraf gehaald en me open Laser erop geschroefd.
1 maal raden hoe dat klinkt })

Maar als er gereden kan worden op De Lansard met de verplichting van gebruik van een enduro-demper, geen probleem, schroef ik die erop.

In de Engelse SM bladen lees ik niet anders.
 
Laatst bewerkt:
Twee woorden:







Akrapovic,

Buurman????? |( |( |( |( |( |(



Maar wat zeggen ze ook alweer bij het harleycluppie: "loud pipes save lives"
En daar ben ik het roerend mee eens ;) ;)
 
Mijn 'pijp' maakt maar liefst 89dBa aan herrie.
Maar ik begin weer jong te worden, dus ik laat die pijp lekker doorrotten totdat er minstens het dubbele uit komt :+
Maar mijn luchtfilters maken minstens evenzoveel geluid als de uitlaat, zo niet meer... dat 'ademen' van de carbs is nog veel mooier dan welke blehrpijp dan ook.
 
Mijn 'pijp' maakt maar liefst 89dBa aan herrie.
Maar ik begin weer jong te worden, dus ik laat die pijp lekker doorrotten totdat er minstens het dubbele uit komt :+
Maar mijn luchtfilters maken minstens evenzoveel geluid als de uitlaat, zo niet meer... dat 'ademen' van de carbs is nog veel mooier dan welke blehrpijp dan ook.

Vergeleken met 1-pitters met open uitlaten, is die racer van jou stil hoor ;)
 
bij circuits ed vind ik het geen slechte zaak dat er een beetje aan het geluid wordt gedacht, maar op de openbare weg vind ik een brulpijpje wel lekker, niets leuker dan even het gas erop in een smal straatje met hoge huizen :)
 
Brulpijp waarbij de bocht los hangt in tunneltjes is ook leuk.

(eoa 25KW meeting ergens halverwege dit jaar :P ).
 
0

Dit is mijn speelbeestje en maakt een hoop herrie !!!!
 
Laatst bewerkt:
Hmmmm weet niet hoeveel geluid ik maak .....

Maar ik word er zelf onpasselijk van en als ik het gas dichtgooi dan is er iemand een riot-gun aan het afschieten vanaf m'n duozitje :?

Maar wel heftig als je het gas er vol ophoud en het blokje echt begint te werken. 8-)

T is alleen geen 1 pitter :X maar rijd wel :]
 
Ik heb een heel seizoen tussen de open pijpen gereden met mijn originele pijp. Dat is gewoon een marteling. Je moet op je toerenteller kijken, want je hoort je eigen motor niet. Alleen als je hem heel ver doortrekt. Heb nu een open Scorpion aangeschaft. Laat de lente maar komen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan