Hoeveel geluid maak jij ?

Hoe denk jij zelf over je open pijp ?

  • wahblief ?

    Stemmen: 5 8,3%
  • schijt aan

    Stemmen: 33 55,0%
  • de mijne valt wel mee

    Stemmen: 7 11,7%
  • de mijne is keurig legaal

    Stemmen: 8 13,3%
  • misschien doe ik er nog wel eens iets aan

    Stemmen: 7 11,7%

  • Totaal aantal stemmers
    60
full
 
Kijk, met deze pijp rijd ik het liefst. Het vermogen is perfect, met springen raakt de demper de band net niet en het geluid is bwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

En zoals je op de volgende foto kunt zien, de originele demper gewoon heel ver weg in een schap stoppen.
 
Mijn Leo-Vince open pijp.Met RDW keuring een dB kiler gemonteerd gehad,en nog uitschieters naar 100 dB.Nu rijd ik zonder....
brommer1rj.jpg
 
Heb ook wel eens een paar daagjes met m'n brulpijp ( open "demper") rondgecrosst, ik vond het écht een schitterend geluid.... }) maar daar was niet iedereen het over eens... Senior zei dat hij het een beetje asociaal vond (en dat zegt ie écht niet zo vlug....), moeders vond het ook nogal veel van het goede (en die is ook nogal wat gewend). Heb toen eens gemeten, wat voor kabaal ie nog maakte, dB meter op mijn telefoon kwam niet verder dan 114 dB, zal wel niet verder kunnen, want dat was al bij halfgas. Heb die dagen nog nooit zoveel schapen door de wei zien rennen, en zoveel vogels verschrikt op zien vliegen. Sindsdien ben ik nog steeds een beetje aan die pijp aan het knoeien, de originele fluisterpijp hangt er voorlopig weer terug aan. '(
 
Heb geloof ik 96dB uit een pijp die tussen standaard en open zit (Leovince X3 F.I.M.). Mag van mij nog wel iets harder, maar als je 's morgens vroeg de buurt wakker maakt, krijg je daar ook geen prettige gezichten van.
Vind 'm dus verder prima zo, maar hoe harder, hoe mooier. Zeker bij 1 pitters !
 
Op de een of andere manier zit er veel verschil in de beleving van geluid voor buitenstaanders (niet motorrijders). Het geluid van mijn CR500 tweetakt vinden de meeste mensen verschrikkelijk ( een paar uitgezonderd, die het prachtig vinden, ikke ook). En de KTM620 vinden de meeste geweldig, terwijl die eigenlijk net zoveel herrie maakt. Volgens mij komt dat door de snelheidsbeleving. Voorbeeld: bij de superbikes lijken de viercilinders veel harder te gaan (door het geluid), terwijl er tweecilinders voorop rijden, die dus vanzelfsprekend harder rijden. Maar wat circuit betreft zal ik het met je eens moeten zijn, het is niet anders, liever circuit rijden zonder herrie dan helemaal niet rijden.
 
Mijn 1990-er Duc 851 mag legaal 98 dB maken, als ik me niet vergis. Ik heb vorig jaar mei een K&N luchtfilter gemonteerd, en de airbox opengemaakt. December vorig jaar zijn daar open BOS-dempers bijgekomen (dempers, wat een woord), en de buren zijn blij dat ik zo dicht bij m'n werk woon(minder dan 3 km). Woon-werk gaat bijna altijd op de fiets(met trappers), maar als ik 's morgens denk, mooi weer, straks na 't werk ff BRULLEN, zijn de meesten niet echt blij. Ik begin in de vroege ploeg om 7 uur, dus da's dan rond half 7 starten 8-) . 't is dan wel geen off/allroad, maar toch....
 
98Db, op mn volgende motor 2 Yoshimura's steken (of andere blèrepijpen).
Met mn oordopjes in hoor ik nl. niet zoveel.
 
..........sebring race op m'n zzr1100 '90.......zááááááááálig.....
terugschakelen in tunnels is kick...... :)
vooral mooi in de tunnelbakken van de nieuwe omleidingsweg tussen afslag Leidschendam en Den Haag.

Ja...lekker ik ga nóg een keer......
 
..........sebring race op m'n zzr1100 '90.......zááááááááálig.....
terugschakelen in tunnels is kick...... :)
vooral mooi in de tunnelbakken van de nieuwe omleidingsweg tussen afslag Leidschendam en Den Haag.

Ja...lekker ik ga nóg een keer......

Dat zeg ik zo'n goude sebring met heel klein race eronder die heb ik ook op m'n zx10 .........HERRIE (ik had geloof ik liever street-legal erop of een losse db-killer erin O-) )
 
En ik maar denken dat het topic over supermotards gaat, die op het circuit veel lawaai maken......

Tjongejonge nou. Die vandalen op die dikke kawa's kunnen me eigenlijk niks schelen en horen volgens mij hier niet eens thuis.
Maar ja, er was al vastgesteld dat ze behoefte hebben om zich te laten horen.
OK jonges bij deze: thnx !

PeeJay: De landsard ligt eveneens naast een crossterrein, ook nog eens onder de rook van Eindhoven Airport. Ver van de bewoonde wereld. Erachter ligt een plas waar met jetski's wordt gevaren en eromheen spelen 4x4's. En de mensen hier zijn dacht ik ook zeker niet moeilijker dan ergens anders. Maar er hoeft blijkbaar maar 1 zeikerd te zijn. In een straal van 5 km staan welgeteld 2 boerderijen. Zouden die geklaagd hebben ? Is niet eens zeker. Misschien wel gewoon iemand die zich liep te ergeren. Valt ook niet mee, andere mensen.. O-)
 
Ook ik maak behoorlijk wat herrie met de standaard demper, ik kocht de xr en toen was het gehele binnenwerk van de demper al niet meer aanwezig (geen demperwol vonkenvanger alles eruit)vooral toen ik er net mee reed stoorde het mij wel, en heb toen zitten klussen om er wat aan te doen. Ik heb er een hele geperforeerde pijp ingezet met verse demper wol eromheen, ook heb ik geexperimenteerd met zo'n netje erin dat scheelde iets maar hield de losse stukjes demperwol vast zodat hij dicht slipte en laatst nog een laser duo nagemaakt met een bocht in de achterste kamer van de demper hierop viel hij "dood" bij plotseling gas volledig open en ik had geen zin om met sproeiers o.i.d te gaan klooien,want hij loopt goed. Nu weer met open geperforeerde pijp erin. Geeft behoorlijke klappen bij gas los, vlammen weet ik niet ik heb er nog niet achter gereden. In ieder geval als je normaal rijdt is het redelijk.
full
 
PeeJay: De landsard ligt eveneens naast een crossterrein, ook nog eens onder de rook van Eindhoven Airport. Ver van de bewoonde wereld. Erachter ligt een plas waar met jetski's wordt gevaren en eromheen spelen 4x4's. En de mensen hier zijn dacht ik ook zeker niet moeilijker dan ergens anders. Maar er hoeft blijkbaar maar 1 zeikerd te zijn. In een straal van 5 km staan welgeteld 2 boerderijen. Zouden die geklaagd hebben ? Is niet eens zeker. Misschien wel gewoon iemand die zich liep te ergeren. Valt ook niet mee, andere mensen.. O-)

Tsja Nederlanders zijn nu eenmaal zeikerds, maar worden die SM's dan niet voor de wedstrijd/training gemeten :? Een SM wedstrijdmotor moet toch ook aan de geluidslimiet voldoen lijkt mij. En ja als er geklaagd wordt, zou de vergunning wel eens ingetrokken kunnen worden, leuk is anders maar als je wilt blijven rijden lijkt mij zorgen dat je aan de limiet voldoet een stuk minder erg dan het andere alternatief. ;(
 
Tsja, als we niet weten wat de echte reden is dat we niet meer welkom zijn op de Landsard, kan je er ook niets aan doen.
Gaat het wel om het geluid.
We waren enkel s'morgens welkom voordat de karters kwamen, en in het verleden kreeg je commentaar als je viel op de Landsard, dus of het nu om het geluid ging???
 
Tsja, als we niet weten wat de echte reden is dat we niet meer welkom zijn op de Landsard, kan je er ook niets aan doen.
Gaat het wel om het geluid.
We waren enkel s'morgens welkom voordat de karters kwamen, en in het verleden kreeg je commentaar als je viel op de Landsard, dus of het nu om het geluid ging???

Misschien is er nog wel een andere reden, bijvoorbeeld dat de karters de baan liever voor zichzelf houden. Dat is echter geen goed argument om ons te weigeren. Herrie wel, dus daar maken we het ze heel makkelijk om ons af te schepen.
En het blijft natuurlijk een kartbaan. Wij mogen blij zijn als de beheerder wat extra inkomsten wil pakken door ons er een paar uurtjes tussendoor te laten als de baan niet volzit.
Helaas maar dat is nou eenmaal niet anders. Misschien verandert dat nog wel ooit als onze sport groeit. Ik hoop het. Aan de andere kant is SM juist zo leuk omdat het nog min of meer in de 'kinderschoenen' staat.
 
Tjongejonge nou. Die vandalen op die dikke kawa's kunnen me eigenlijk niks schelen en horen volgens mij hier niet eens thuis.
Maar ja, er was al vastgesteld dat ze behoefte hebben om zich te laten horen.
OK jonges bij deze: thnx !

PeeJay: De landsard ligt eveneens naast een crossterrein, ook nog eens onder de rook van Eindhoven Airport. Ver van de bewoonde wereld. Erachter ligt een plas waar met jetski's wordt gevaren en eromheen spelen 4x4's. En de mensen hier zijn dacht ik ook zeker niet moeilijker dan ergens anders. Maar er hoeft blijkbaar maar 1 zeikerd te zijn. In een straal van 5 km staan welgeteld 2 boerderijen. Zouden die geklaagd hebben ? Is niet eens zeker. Misschien wel gewoon iemand die zich liep te ergeren. Valt ook niet mee, andere mensen.. O-)

Hmmmm, ik ben geen vandaal en wat jij denk intresseerd mij geen reet :( .
Bovendien ging het volgens mij over hoeveel geluid je maakt en stond er nergens iets over supermotards.
Wij liggen toch ook niet te zeiken als iemand met noppenbanden iets vraagt in een ander deel van dit forum.

En wat heeft de Landsard er dan wel mee te maken :?

Bovendien heb ik ook nog een motor met noppenbandjes dus heb ik hier wel wat te zoeken :z

Word echt moe van mensen zoals jij ...maak je zelf nooit iets mee dat je zonodig op andere moet zeiken :X
 
Hmmmm, ik ben geen vandaal en wat jij denk intresseerd mij geen reet :( .
Bovendien ging het volgens mij over hoeveel geluid je maakt en stond er nergens iets over supermotards.
Wij liggen toch ook niet te zeiken als iemand met noppenbanden iets vraagt in een ander deel van dit forum.

En wat heeft de Landsard er dan wel mee te maken :?

Bovendien heb ik ook nog een motor met noppenbandjes dus heb ik hier wel wat te zoeken :z

Ik zal dan maar even zo vrij zijn om te reageren.
Ten eerste staat dit topic in het forum voor off/allroad en supermotards. Daar moet al een belletje gaan rinkelen dacht ik zo.
Ten tweede is de Landsard een circuit waar het mogelijk is om met supermotards te trainen. Dit mag helaas niet meer omdat er teveel lawaai geproduceerd werd door de dikke 1-pitters.
Folie wil op deze wijze peilen of mensen het geluid zouden dempen als dat zou betekenen dat er weer op deze baan getraind kan worden. Of dat als deze trend zich voortzet, dat er straks op geen enkele baan in Nederland meer getraind mag en kan worden.
 
Alsof je voor de fun op je muil gaat :X |(



hehe, ga het maar leuk vinden Sig, anders kan je hem wel weer weg doen.
Op een gemiddeld ochtendje gaan de meeste er wel een keer vanaf, of 2 keer, hahaha

Voordeel: opstaan, recht schoppen en gas, of in jouw geval, opstaan, recht schoppen, 30 keer proberen het ding aan te trappen en gaan. :)

Je gaat nog wel een keertje aan me denken met me elec.starter })
 
Terug
Bovenaan Onderaan