He ... leuk topic ...
@MangoZaad , verbruik is van veel meer afhankelijk dan merk/model alleen.
In de eerste plaats is je pols veel bepalend. En ook je schakelgedrag.
Maar ook de routes die je rijd, de wegen, de staat van de motor, je eigen gewicht en grootte, de belading, hoe je alles laadt, en nog wat meer ...
Nou, ik kom dan maar met mijn gegevens:
Suzuki GSX 750 F 2004
Meestal tussen 3,65l/100km en 4,00L/100km
In NL zou dat dus 1:27,4 tot 1:25,0 zijn.
De meesten zullen eerder tussen 1:20 en 1:23 zitten met deze motor.
Maar om onder de 1:20 te gaan, moet je toch écht rbw-intrek-risico rijgedrag gaan vertonen.
De GSX F is overal bekend als veruit de zuinigste in zijn klasse/segment, en bullet proof.
Budgetvriendelijker ga je niet vinden in deze klasse. Er is zelden meer dan onderhoud aan te doen, en eraan werken is poepsimpel. Ze hebben wel "maar" 93PK, en gaan niet sneller dan 235km/u (reëel, op teller 242/243, en ja, die scheelt echt beangstigend weinig, 50 op teller is 47/48 reëel).
De looks ... tja, je moet ervan houden ...
Btw: bang dat iemand ze steelt moet je niet zijn ...
O ja, en om nog een leuk detail te geven, mijn verbruik bereik ik door E10 te tanken, je weet wel, die brandstof die je motorblok en al de rest nu plots compleet vernield, en het verbruik minstens verdubbeld. (Wie hier commentaar op wil geven, copy/paste je quote en plaats het in een van de driemiljien E10 topics! NIET HIER AUB!!!). Op '98 verbruikt mijn motor meer. In de ruim 70.000 probleemvrije E10 kilometers 2 keer '98 getankt, nooit meer! De E10 is met zijn 1,260€/L immers al veel te duur
Bij deze motor is dus niet alleen het verbruik budget vriendelijk, ook het onderhoud is dat.
Edit: ook ik houd alles, maar dan ook álles bij in excell files, van de eerste tot de laatste cent, alles ivm verbruik, alles wat ik eraan werk, zowel onderhoud als onnodige prulletjes, letterlijk alles.
Omdat het moet? Nee, echt niet. Gewoon omdat ik dat leuk vind om te doen