Hoeveel zuipt jouw motor? AKA Onderzoek naar het brandstofverbruik van motoren.

De invloed van knee-downs op het verbruik lijkt me wel leuk om uit zoeken. Carbs of injectie? Kunnen carburateurs overlopen bij extreme hellingshoeken? Loopt benzine via de ontluchting van de tank weg? Kun je dus niet knee-downen met een volle tank? Ik heb geen idee; ik ben knee-down gehandicapt. Een knee-down-nie!
 
Kunnen carburateurs overlopen bij extreme hellingshoeken? Loopt benzine via de ontluchting van de tank weg? Kun je dus niet knee-downen met een volle tank?

Natuurkunde dislikes this post.

Vloeistof beweegt mee met de G krachten, net als jij en je motor. Net als dat jij niet van je motor valt blijft de benzine ook netjes op de plekken waar het hoort te zitten
 
De invloed van knee-downs op het verbruik lijkt me wel leuk om uit zoeken. Carbs of injectie? Kunnen carburateurs overlopen bij extreme hellingshoeken? Loopt benzine via de ontluchting van de tank weg? Kun je dus niet knee-downen met een volle tank? Ik heb geen idee; ik ben knee-down gehandicapt. Een knee-down-nie!

Ik zou er geen scriptie van maken.
De conclusie is namelijk retesimpel te bewijzen door een jaren 70-80 race te bekijken.

Natuurlijk loopt je brandstofverbruik op bij kneedowns. Er is extra wrijvingsweerstand. Daarom kan je beter houten kneesliders nemen dan plastic. Nadeel is, dat deze weer in de fik vliegen als je elke bocht kneedownt. Dilemma's...





:+
 
Merk : yamaha
Model : : Diversion xj 600
BJ :1998
Verbruik. 1.26..l
Bij rustig toeren op binnen wegen .
 
Toen ik in een ver verleden nog Zac en iedereen de moeder reed, deed ik de Haarbocht gewoon vol in 6. Met 255 km/h. Rechterknie aan de grond, uiteraard.
En dat alles op een bejaarde R6.

Zo, nu jullie weer! 8-) :+

Owja mijn KTM 1090R doet 1:20 bij woon werk en 1:17 bij sportief toeren.
 
Laatst bewerkt:
Op een moderne R6 red je dat makkelijk met 300+ tegenwoordig :P

op een r6 met carbs gaat het niet lukken , komt door het vliegend spaghetti monster heb ik ergens gelezen
 
Terug
Bovenaan Onderaan