Hoge raad eens met vernietiging boete onverzekerd voertuig

Is er ook een samenvatting voor juridische leken :?

Het arrest is vrij kort maar volgens mij dit:

Boete moet worden gegeven door bevoegd ambtenaar. Ambtenaar in kwestie had ' verbalisantcode 404040'. Deze code is een computer, niet te herleiden op een bevoegd persoon.

Geen bevoegd ambtenaar te vinden. Boete onterecht gegeven.
 
Laatst bewerkt:
En zo lijken ze het 'op te lossen'. Volgens mij gaat het nog werken ook, aangezien het merendeel van de mensen geen WOB verzoek zal indienen.
 
Het arrest is vrij kort maar volgens mij dit:

Boete moet worden gegeven door bevoegd ambtenaar. Ambtenaar in kwestie had ' verbalisantcode 404040'. Deze code is een computer, niet te herleiden op een bevoegd persoon.

Geen bevoegd ambtenaar te vinden. Boete onterecht gegeven

Klopt wellicht niet exact, maar is zo ongeveer de strekking.
 
Laatst bewerkt:
En zo lijken ze het 'op te lossen'. Volgens mij gaat het nog werken ook, aangezien het merendeel van de mensen geen WOB verzoek zal indienen.

Het hof neemt hier geen genoegen mee, mooi!
Kunnen ze al die trajectcontrolepoorten ook weer omhakken. 8-)
 
Het hof neemt hier geen genoegen mee, mooi!
Kunnen ze al die trajectcontrolepoorten ook weer omhakken. 8-)

Mochten we willen, maar gezien de enorme bedragen die deze controles opleveren wordt hier vast wel iets op bedacht. Proberen kun je altijd, maar ik geef je weinig kans helaas. Boetes van TC's worden ook niet door de RDW uitgedeeld, en daar gaat het geloof ik in deze uitspraak wel om, of het voor de rest gevolgen heeft waag ik te betwijfelen.
 
Da's het gerechtshof, niet de Hoge Raad. Oftewel hoger beroep, waarin de uitspraak van de kantonrechter wordt bevestigd.


Skuzie je hebt gelijk. Zal uiteindelijk een zaak voor de Hoge Raad gaan worden als ze in cassatie gaan, of de roverheid gaat van tevoren wel alvast e.e.a. "repareren"
 
Ze hebben het al gerepareerd door de 404040 code te vervangen voor die van de werknemers op die afdeling, incluis de schoonmaker en de systeembeheerder.....
 
Zulke dingen kan een overheid maar beperkt doen want uiteindelijk gaat dat leiden tot Griekse toestanden. Als de overheid schijt heeft aan de regels en enkel aan zichzelf en zijn eigen portemonnee denkt dan kan de burger niet anders dan daar een voorbeeld aan nemen. Doet ie dat niet dan zal deze permanent de gebeten hond zijn en zelf zeer weinig overhouden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan