Jellesnietes
MF veteraan
Folks,
Ik heb een Kawasaki ZZ-R250 uit '92 met 76xxx op de teller. Ik rij daarmee wekelijks minimaal 300 kilometer mee (Tilburg - Achterhoek en terug). Ik probeer de snelweg zoveel mogelijk te ontzien, aangezien 80 en 60 wegen leuk zijn, maar op de snelweg ben je een van de langzaamste en rechtdoor is ook maar rechtdoor. Van de 150 km naar huis rij ik maar 30 km snelweg. So far so good.
Een van de andere redenen om geen snelweg te rijden is het aantal toeren. Ik rij met 120 10.000 toeren. Toch wat veel. Ik vind het een fijne motor voor mijn 25 kw periode en ben er enorm blij mee. Echter vraag ik mij af hoe schadelijk is dit snelweg (hoge toeren) rijden voor mijn blok? Ik wil er nog twee jaar mee rijden, maar vraag mij af of hij dat gaat halen met snelwegstukken met 10.000 toeren. Anders zit er denk ik weinig anders op dan toch een andere motor te zoeken want kapot is kapot en dan krijg je er helemaal niets voor terug.
Ik rij altijd eerst een half uur voor ik de snelweg op ga, ik rij sowieso altijd warm en ja ik heb al geprobeerd door te schakelen , maar dan zit hij toch echt al in zijn 6
Alvast bedankt,
Ik heb een Kawasaki ZZ-R250 uit '92 met 76xxx op de teller. Ik rij daarmee wekelijks minimaal 300 kilometer mee (Tilburg - Achterhoek en terug). Ik probeer de snelweg zoveel mogelijk te ontzien, aangezien 80 en 60 wegen leuk zijn, maar op de snelweg ben je een van de langzaamste en rechtdoor is ook maar rechtdoor. Van de 150 km naar huis rij ik maar 30 km snelweg. So far so good.
Een van de andere redenen om geen snelweg te rijden is het aantal toeren. Ik rij met 120 10.000 toeren. Toch wat veel. Ik vind het een fijne motor voor mijn 25 kw periode en ben er enorm blij mee. Echter vraag ik mij af hoe schadelijk is dit snelweg (hoge toeren) rijden voor mijn blok? Ik wil er nog twee jaar mee rijden, maar vraag mij af of hij dat gaat halen met snelwegstukken met 10.000 toeren. Anders zit er denk ik weinig anders op dan toch een andere motor te zoeken want kapot is kapot en dan krijg je er helemaal niets voor terug.
Ik rij altijd eerst een half uur voor ik de snelweg op ga, ik rij sowieso altijd warm en ja ik heb al geprobeerd door te schakelen , maar dan zit hij toch echt al in zijn 6
Alvast bedankt,
Laatst bewerkt: