Honda 4-takt replica, Grote en kleine wielen topic, deel 2

Zo, gisteren een spacer van 3mm tussen de achternaaf en het tandwiel geplaatst. De ketting liep eerst soms tegen de velg aan haha. Meteen een 16 tands gemonteerd (zat 17 op, met 8" wielen). Even stukje proefgereden en volgens mij is het blokje gezond! Standaard 125cc Skyteam blok, topsnelheid op de GPS 96 km/h!
 
Netjes.
Ga je haar zo laten dan?
Oftewel: ben jij dik tevreden nu?
Haha, ik bedacht mij straks dat hij nu 'af' is, voorlopig.. :') Hij stuurt nu een stuk beter met die 10" wielen, maakt wat minder lawaai met die dikke uitlaat (dB-killers zijn onderweg van Aliexpress :P dus dan is hij nog stiller) en hij looptnu best hard.
Nouja, misschien een setje moderne knipperlichten (en deze op mijn Yamaha FS1), en een ander stuur. Of een grotere remschijf.
Het was wel de bedoeling om er een dik blok onder te gooien, YX160 ofzo, maar aan de andere kant, zo heel veel rij ik er ook niet op. Of ik moet tegen een goedkope aanlopen (compleet, dus met carburateur.
 
Vandaag weer met de Monkey bezig, bij de bouwmarkt 22mm pijpenbuiger gehuurd, wilde het stuur bij buigen, niet gelukt, dus op naar plan B

Dan maar de nieuwe schakelaar monteren. Ik snap echt nix van stroom!
Oude schakelaars er 1 voor 1 af, alle kleurtjes genoteerdmet functie.

Nieuwe schakelaar, stekkervorm (dat witteblok) eraf, pinnetjes laten zitten extra lange kabels, want oude en nieuwwe schakelaar draad

Begonnen met claxon en knippers, werkt, dus netjes gesoldeerd, kabels ingekort, testen, werkt, krimpkous vast.
Lamp stap voor stap aangesloten, stadslicht werkt, dim licht werkt, vroot licht werkt.
Ik heb kabels over, want eerst 2 schakelaars, 1 om licht aan te zetten, 1 voor stads, dim, groot

Alles netjes ingekort en gesoldeerd, draadje vdoor draadje

Terug gemonteerd, .........
Shit, stads licht werkt niet, bij dimlicht brand stads en dimlicht, groot licht wel.

Dus alles weer los gehaald, nu kom ik er dus niet meer uit.
Lastige is, dat ik nu korte kabels heb, veel combi's geprobeerd, maar kom er ff niet uit, dus de boel in een hoek geflikkerd, andere keer verder -O--O-

Er staat me wat bij dat ik 1 kabel bij de proef wel had, en ergens tochniet gesoldeerd heb, maar snap het echt niet meer, alles stap voor stap en het werkt, dan 1 voor 1 solderen, en werkt niet meer.

Bij laatste check deed alleen de claxon het nog, ook de knipxprs niet meer.
Ben er ff klaar mee kut stroom

Tips welkom, maar kom niet vragen om schema's, kan ik niet lezen, kom ik echt niet verder mee, wordt trail and error
 
Was vandaag bij 4taktwinkel Zwolle, had m'n teller kabel gesloopt en wilde ff stuurtje en risers kijken (en eventueel kopen) helaas niet op voorraad.

Stond binnen een 2 jaar oude "nieuwe"Monkey, voor het eerst dat ik hem live zie.

Sorry, maar wat is die GROOT!!!! wat een gedrocht, vind het persoonlijk helemaal nix, als ik hem vergelijk met "mijn" oer Monkey (imi)
Vind ik de Grom of Benelli beter geslaagd, zelfs de Gomax Dragon ziet er veel beter uit,helaas is die er,zo ver ik weet, enkel als brommer.

Buiten een Mash 400 Force in beige, wat een gaaf ding zeg.
 
Ja, die hebben standaard al 10" wielen. Dan wordt zo'n Monkey ineens een stuk groter (en volwassener). Dat zie ik ook bij mijn eigen Gorilla.
DIe Gomax Dragon is een tof ding, jammer dat je die niet zo veel ziet in Nederland (al helemaal niet op motorplaat). In Amerika zijn ze heel populair, net zoals die bami GROM's/MSX'en.
Die Mash Force is wel geinig, maar voor dat geld kan je volgens mij ook een Indiase Enfield o.i.d. kopen. Ik vind die X-ride wel tof. Ik hoop dat je die over een jaar of 2 voor 4000 kan oppikken
 
Die Gomax Dragon is idd echt vet.

7361F6F0-EECD-43C2-A553-214076DEE5AA.jpeg
 
Ik heb m'n Gorilla te koop staan:

Koop snel snel :P
 
Niet nieuw hier maar wel lang weggeweest 😜ben met een DAX project bezig👍
5.5 wide achtbrug kit en 45mm voorvork reeds geplaatst. 140cc blok ligt klaar 😍 rest nog een hoop kleine dingen om de boel goed compleet te maken
 

Bijlagen

  • 70141DE8-2510-4F7F-B353-8D9C2A6A5927.jpeg
    70141DE8-2510-4F7F-B353-8D9C2A6A5927.jpeg
    429,3 KB · Weergaven: 7
Ik ben zo langzaam op zoek naar een " mini"

Dit mede in leven gehouden dit deel 2 gestart, alles gereden , de meest dikke fietsen, maar de motoren met kleine cilinder inhoud vind ik toch echt het leukste rijden. Inmiddels al weer in 2016 helemaal gestopt met motor rijden.
De jaren ervoor reed ik bar weinig.
Ik zeil nu met name.

Inmiddels wel weer rustig aan het rond kijken.
ik werk in mijn woonplaats. Een leuke mini voor woon werk en plezier ritjes lijkt me erg leuk

Als iemand een gestrand project heeft of nog een leuke motor heeft laat het me weten.
 
Laatst bewerkt:
Wat leuk om te zien dat hier nog activiteit is! Ik ben de starter van deel 1! Inmiddels al heel lang geen kleine wielen meer onder mijn kont gehad.. Jarenlang gedroomd over een goede C90 maar uiteindelijk toch voor gekozen om mijn NTV650 Revere te houden..


'Als ik later oud ben' wil ik toch nog eens kijken of er een C90-achtig model is het een immense tankinhoud om eens een flinke reis mee te maken. Tot die tijd blijf ik het hier een beetje in de gaten houden :)
Hier ook iemand die het topic in leven heeft gehouden ver terug haha.
Als jij nog eens een "partner in crime" zoekt voor die grote rit dan hou ik me aanbevolen.
C90 is een zeer goede optie!!!
Kijk al een maandje beetje rond maar zie ze maar weinig.
Nieuwe c125 van honda voor 4.2k is wat te veel van het goede?
 
Gerdien leest ook nog steeds mee????
Laatst dat ik je heb gesproken reed je een cbr125? Hoe gaat het ermee?
 
Ja, ik lees ook nog mee. Is alweer lang geleden dat ik die Chinese Dax had. Ik rijd nu op een Yamaha NMax 155. Als ik ruimte had kocht ik er een Honda Monkey bij.
 
140cc blokje er maar eens onder gehangen👍 Nog genoeg klein pruts werk te doen😎 wachten is nog steeds op brede zwarte voorwiel 😩
 

Bijlagen

  • D1BD3575-CDFB-493F-B43A-868D7895DA75.jpeg
    D1BD3575-CDFB-493F-B43A-868D7895DA75.jpeg
    232,6 KB · Weergaven: 7
  • 6C94713E-71F8-4244-955F-709B60E021D8.jpeg
    6C94713E-71F8-4244-955F-709B60E021D8.jpeg
    207,1 KB · Weergaven: 9
Voortandwiel moet nog in lijn komen met achtertandwiel, heb daar een kitje voor gekocht maar moet dan wel deksel van voortandwiel ff iets verbouwen 👍
 

Bijlagen

  • FE77AAE5-0BA2-4EA6-A7B1-94AE4EE0EEFF.jpeg
    FE77AAE5-0BA2-4EA6-A7B1-94AE4EE0EEFF.jpeg
    350,4 KB · Weergaven: 8
Had voor een mooi prijsje een nieuw 140cc blok omdat deze een scheurtje in buiten deksel had vanwege transport. Maar ff nieuw carterdeksel gekocht via het net 👍kost ook geen drol😂(kan hem er niet voor lassen)
 

Bijlagen

  • D8E16288-08C6-4DBF-85E5-2126BD2F6933.jpeg
    D8E16288-08C6-4DBF-85E5-2126BD2F6933.jpeg
    304,6 KB · Weergaven: 14
Heb nog een berg onderdelen over.
Monkey voorvork type schijfrem, heb remschijf, klauw en rempomp er ook bij.
Vorkpoten dax 26mm
Set 10 inch wielen compleet met naven en assen.
En tal van los spul.
Mocht iemand nog wat zoeken laat het maar weten
 
Terug
Bovenaan Onderaan