Honda 4-takt replica, Grote en kleine wielen topic, deel 2

Maar eens wat nieuw leven inblazen hier, na een paar projecten met de 4takten kwam er weer een Ducati op me pad die wat aandacht nodig had👍vervolgens kwam er een oude Heinkel motor scooter bij. Dus lekker beetje aan het klussen geweest 😎en binnenkort staat er weer een Monkey in de garage die we gaan strippen en opnieuw opbouwen 👍zoek straks voor de Monkey nog een 125 of 140cc blok😎
 
Maar eens wat nieuw leven inblazen hier, na een paar projecten met de 4takten kwam er weer een Ducati op me pad die wat aandacht nodig had👍vervolgens kwam er een oude Heinkel motor scooter bij. Dus lekker beetje aan het klussen geweest 😎en binnenkort staat er weer een Monkey in de garage die we gaan strippen en opnieuw opbouwen 👍zoek straks voor de Monkey nog een 125 of 140cc blok😎
Heb ik beide
125 is origineel skyteam blok
140 is yx (semi automaat)
 
Maar eens wat nieuw leven inblazen hier, na een paar projecten met de 4takten kwam er weer een Ducati op me pad die wat aandacht nodig had👍vervolgens kwam er een oude Heinkel motor scooter bij. Dus lekker beetje aan het klussen geweest 😎en binnenkort staat er weer een Monkey in de garage die we gaan strippen en opnieuw opbouwen 👍zoek straks voor de Monkey nog een 125 of 140cc blok😎
Klinkt tof. Wil wel volgen, maar http://luckyducyperformance.nl/ doet het niet?
 
Hier staat ook een Chineesje op de bureau dat ik vanaf nul opgebouwd heb.
Heb er ooit 125km/h mee gereden (Daytona 150 blok) en toen vond ik het wel genoeg geweest en ben ik voor mijn motorrijbewijs gegaan.
Levensgevaarlijk dat ding.

pD1gJcX.jpg


5HvNJHm.jpg
 
Hier staat ook een Chineesje op de bureau dat ik vanaf nul opgebouwd heb.
Heb er ooit 125km/h mee gereden (Daytona 150 blok) en toen vond ik het wel genoeg geweest en ben ik voor mijn motorrijbewijs gegaan.
Levensgevaarlijk dat ding.

pD1gJcX.jpg


5HvNJHm.jpg
Zo die ziet er VET uit Mooi opgebouwd . Ik heb er zelf een paar gebouwd ook een Monkey met zo,n 150 cc blok Pfff het gaat wel .
 
Gisteren de Monkey opgehaald 👍
 

Bijlagen

  • IMG_5945.jpeg
    IMG_5945.jpeg
    556,9 KB · Weergaven: 0
  • IMG_5944.jpeg
    IMG_5944.jpeg
    538,6 KB · Weergaven: 0
Ding is netjes compleet met alle boekjes en sleutels en facturen erbij😎gaat om een originele Le Mans uitvoering, wist niet dat die bestond 😂 brengt me wel aan denken om wel of niet te verbouwen 🙈🙈
 
Dit is de mijne
Momenteel, frame en contactslot origineel 8-)

Ja, ik weet dat het niet mag……
Maar zou graag een mooi aluminium frame hebben O-)
 

Bijlagen

  • IMG_1041.png
    IMG_1041.png
    449,1 KB · Weergaven: 0
Laatst bewerkt:
Heb ook een monkey met een yx 140cc blok, lopen niet verkeerd.
Mijne loopt 115 op de gps met een z40 nokkenasje, bewerkte kop en 26mm carburateur en bovenlangse uitlaat.

Heb ook een Dax gebouwd met een Zoncheng 212cc onderblok inc startmotor met daytona 4 kleps kop.
Onderblokken van daytona en zoncheng zijn hetzelfde, alleen de blokdeksels zien er ietsje anders uit.
En normaal is zoncheng dus een 2klepper, maar ik heb er een daytona 4 kleps kop op zitten en een 212cc cilinder.
Loopt op een 30mm carburateur stuk beter als op een 33mm carubrateur, die bokt onderin veel teveel.

image.jpg
image.jpg

image.jpg
image.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hoe loopt dat nou? een 212?
Die zou ik er ook heel graag onder hebben, maar ze worden schaars (en verschrikkelijk duur) ze waren altijd als setje rond de 800,- als je er al 1 vindt, gaan ze door de 1000,-
Heb nu een 190 op het oog (zongshen) eventueel in de toekomst een 212 kit, en mogelijk een Daytona kop, maar dat komt later wel dan
 
Hoe loopt dat nou? een 212?
Die zou ik er ook heel graag onder hebben, maar ze worden schaars (en verschrikkelijk duur) ze waren altijd als setje rond de 800,- als je er al 1 vindt, gaan ze door de 1000,-
Heb nu een 190 op het oog (zongshen) eventueel in de toekomst een 212 kit, en mogelijk een Daytona kop, maar dat komt later wel dan
Voor wie nog een Mooie Gorilla Tank zoeken en een handige motorblok steun om aan een ( los blok ) te sleutelen staat op Mark-plaats brommers Skyteam honda tank
 
Hoe loopt dat nou? een 212?
Die zou ik er ook heel graag onder hebben, maar ze worden schaars (en verschrikkelijk duur) ze waren altijd als setje rond de 800,- als je er al 1 vindt, gaan ze door de 1000,-
Heb nu een 190 op het oog (zongshen) eventueel in de toekomst een 212 kit, en mogelijk een Daytona kop, maar dat komt later wel dan
Verschil tussen 190cc en 212cc is niet heel groot.
Je merkt dat je iets meer koppel hebt, maar daar is het ook mee gezegd.
Met mijn zongshen onderblok en 190cc cilinder en 4kleps daytona kop was ik precies net zo snel als een origineel 190cc daytona blok met even grote carburateur.
Met de 212cc cilinder lig je tot de 120 misschien 5 meter verder voor, dus of het het geld echt waart is, die keuze zal iedereen voor zichzelf moeten maken.
Heb er naderhand ook nog een x een 33mm valkschuif op gehad en een snelle nokkenas.
Door die grotere carburateur bokte die onderin heel erg, en dat kreeg ik er met geen mogelijkheid uit.
Wel liep die inc die snelle nokkenas belachelijk hard, echt iets van 160, en draaide denk tegen de 17.000 toeren aan, echt belachelijk ging dat.
Maar met 1 maatje grotere of kleine sproeier erin was dat al niet te halen, en kwam die niet boven de 13.000.
Sproeier 1 maatje meer of minder was echt een wereld van verschil hoog in de toeren met afstelling.
Allemaal leuk en aardig, maar je zuiger slijt echt als de terring, dus na 1000km heel de cilinder al goed gaar, ondanks me goed warm rijden, die toeren vind zo`n blok gewoon niet leuk, zo krijg je het gewoon snel kapot.
Heb toen een nokkenas voor koppel gekocht, en 30mm carburateur, en naderhand ben ik terug gegaan naar gewoon weer de originelen nokkenas, omdat die daar overal eigenlijk gewoon het beste op liep, en topsnelheid lag rond de 135/140 op 13.000 toeren.

Bij een zongshen 190 blok krijg je een goeie imitatie 28mm carburateur erbij, probeer hier een daytona 4kleps kop voor te regelen en een goeie zuiger die bij de 4 kleps kop hoort, en je hebt een kanonnnetje op wielen.
Die 212cc is leuk, want hoe meer cc hoe leuker, alleen het verschil is niet groot wat je gaat merken.
Prijzen zijn idd flink gestegen! nondeju, probeer dus een beetje de juiste keuzes te maken.
Mij heeft het allemaal al belachelijk veel geld gekost, maar goed, ook een hoop fun!
 
Mooie uitleg👍ik vind dat afstellen van z’n carburateur altijd wel een dingetje 🙈of onderin beroerd lopen of boven niet goed.
Op een of andere manier hakkelen die dingen 🙈
 
Verschil tussen 190cc en 212cc is niet heel groot.
Je merkt dat je iets meer koppel hebt, maar daar is het ook mee gezegd.
Met mijn zongshen onderblok en 190cc cilinder en 4kleps daytona kop was ik precies net zo snel als een origineel 190cc daytona blok met even grote carburateur.
Met de 212cc cilinder lig je tot de 120 misschien 5 meter verder voor, dus of het het geld echt waart is, die keuze zal iedereen voor zichzelf moeten maken.
Heb er naderhand ook nog een x een 33mm valkschuif op gehad en een snelle nokkenas.
Door die grotere carburateur bokte die onderin heel erg, en dat kreeg ik er met geen mogelijkheid uit.
Wel liep die inc die snelle nokkenas belachelijk hard, echt iets van 160, en draaide denk tegen de 17.000 toeren aan, echt belachelijk ging dat.
Maar met 1 maatje grotere of kleine sproeier erin was dat al niet te halen, en kwam die niet boven de 13.000.
Sproeier 1 maatje meer of minder was echt een wereld van verschil hoog in de toeren met afstelling.
Allemaal leuk en aardig, maar je zuiger slijt echt als de terring, dus na 1000km heel de cilinder al goed gaar, ondanks me goed warm rijden, die toeren vind zo`n blok gewoon niet leuk, zo krijg je het gewoon snel kapot.
Heb toen een nokkenas voor koppel gekocht, en 30mm carburateur, en naderhand ben ik terug gegaan naar gewoon weer de originelen nokkenas, omdat die daar overal eigenlijk gewoon het beste op liep, en topsnelheid lag rond de 135/140 op 13.000 toeren.

Bij een zongshen 190 blok krijg je een goeie imitatie 28mm carburateur erbij, probeer hier een daytona 4kleps kop voor te regelen en een goeie zuiger die bij de 4 kleps kop hoort, en je hebt een kanonnnetje op wielen.
Die 212cc is leuk, want hoe meer cc hoe leuker, alleen het verschil is niet groot wat je gaat merken.
Prijzen zijn idd flink gestegen! nondeju, probeer dus een beetje de juiste keuzes te maken.
Mij heeft het allemaal al belachelijk veel geld gekost, maar goed, ook een hoop fun!
Top uitleg idd, waarvoor dank :}:}


Dan begin ik met de 190, en eventueel een keer een 4 klepper, maar dat zien we wel
 
Mooie uitleg👍ik vind dat afstellen van z’n carburateur altijd wel een dingetje 🙈of onderin beroerd lopen of boven niet goed.
Op een of andere manier hakkelen die dingen 🙈
Vergeet niet de stationair sproeier mee te pakken met afstellen, als je hem bovenin goed hebt afgesteld, koop je een sproeiersetje voor de stationair sproeier goed af te stellen, Gasnaald heb ik bijna altijd in het midden gelaten. Stationairsproeier was meestal te groot, dus dat bokken kwam bij mij bijna altijd door een te grote stationair sproeier.
Als je hem dan onderin ok goed hebt, probeer je nog x hoofdsproeier 1 maat groter als je een kleinere stationair sproeier erin hebt gedaan.
En dan zal je aardig goed zitten.

Hèb diverse blokken gehad inmiddels
110cc
125cc
140cc
150cc
160cc 2 klepje
160cc met 4 kleps kop (gruwelijk kut starte met compressie en terugslag)
190cc
En 212cc🥳.

Mooie hobby!

Die Dax heb ik toen opgebouwd met een helemaal nieuw frame met motor kenteken, en zo alles opgebouwd met nieuwe onderdelen.
Die monkey heb ik gebouwd met wat onderdelen die ik nog had liggen😂.
 
Terug
Bovenaan Onderaan