1500 euro meer dan bijvb. een Vstrom 1000 is gewoon niet uit teleggen.
Ps Vstrom advertentie staat onderaan de pagina, kost in NL 12.499 en dat is mét een aantal extra's waar je bij Honda nog eens een paar honderd euro méér voor betaald.
Maar er is één andere 1000 en dat is de Vstrom die ook nog eens in hetzelfde segment opereert. Vandaar. De rest heeft of minder cc óf méér.
Suzuki staat erom bekend om veel kortingen en gratis accessoires uit te delen.
Ook in België, hier krijg je de Vstrom met traveller pack (twv 2000€) voor 12 290€
De Vstrom gaat ook alweer even mee, en wordt niet echt goed verkocht, logisch dat ze cadeaus beginnen uit te delen.
Maar dan blijf ik het straf vinden dat de Honda bij jullie zoveel duurder is dan bij ons, zeker als je ziet dat de prijs van de Vstrom nagenoeg hetzelfde is....Er is nog een 1000cc die in datzelfde segment opereert, de KTM adv 1050 (en die is in BE, net als de Vstrom, ook duurder dan de AT )
Ik vergelijk niet zozeer op cylinderinhoud.
Ik zou 'm eerder bij de F800GS en de Tiger XC plaatsen, ook al zijn dat maar 800cc's.
De Tiger heeft 95pk, de BMW heeft er 85, de AT zit daar mooi tussenin.
Het zijn ook die motoren die net als de AT wat meer offroadgericht zijn en daarom dichter bij de AT aanleunen dan de 1000cc concurrenten.
Dat de NL prijs een procent of 10 hoger ligt dan de B prijs is heel normaal, met "dank" aan onze BPM. Als de Soes DL 1000 (nieuwe V-strom, vanaf vorig jaar op de markt) in B en NL even duur is pakt Suzuki meer marge in B of juist flink minder in NL. Dan zou je ook even met D en F moeten vergelijken.Maar dan blijf ik het straf vinden dat de Honda bij jullie zoveel duurder is dan bij ons, zeker als je ziet dat de prijs van de Vstrom nagenoeg hetzelfde is....
Dat de NL prijs een procent of 10 hoger ligt dan de B prijs is heel normaal, met "dank" aan onze BPM. Als de Soes DL 1000 (nieuwe V-strom, vanaf vorig jaar op de markt) in B en NL even duur is pakt Suzuki meer marge in B of juist flink minder in NL. Dan zou je ook even met D en F moeten vergelijken.
Dat bedoel ik dus, Vstrom 1000 is ook vers en kan blijkbaar wél voor een goede prijs worden neergezet.
Bij Honda hebben ze een dikke nek, al jaren.
Niets tegen de nieuwe AT, wil eigenlijk dat Honda NL eens wakker wordt en niet dmv prijsstelling een potentieel succes op voorhand de nek omdraait. Niet de eerste keer dat ze in NL op hun prijsstelling terug moesten komen, echter ze vallen graag in hun eigen valkuil.
Wat ik niet snap is dat iedereen zo lafjes op een prijsverschil van dik 1000 euro reageert, ik weet het niet hoor hoe het bij jullie is maar ik moet gewoon werken voor die munten en vind het ronduit belachelijk dat een import organisatie zoveel extra geld wil opstrijken zónder er ook maar iets voor te doen. Ik weet wel een motor is een luxe artikel maar consumenten zijn allang niet meer gek. Weleens gezien hoeveel voertuigen er geimporteerd worden tegenwoordig? Of Paralel import? Gaat hier ook allemaal gebeuren. Een paar gekken kopen em nieuw in NL de rest haalt em na een jaar van over de grens.
Vind het wel serieus geld voor deze fiets. Als ze nou net als Yamaha met de Tracer flink onder de concurrentie gaan zitten, dan word het misschien nog een verkoopsucces
Wat ik niet snap is dat iedereen zo lafjes op een prijsverschil van dik 1000 euro reageert, ik weet het niet hoor hoe het bij jullie is maar ik moet gewoon werken voor die munten en vind het ronduit belachelijk dat een import organisatie zoveel extra geld wil opstrijken zónder er ook maar iets voor te doen. Ik weet wel een motor is een luxe artikel maar consumenten zijn allang niet meer gek. Weleens gezien hoeveel voertuigen er geimporteerd worden tegenwoordig? Of Paralel import? Gaat hier ook allemaal gebeuren. Een paar gekken kopen em nieuw in NL de rest haalt em na een jaar van over de grens.
Vreemd, iets hierboven beargumenteerde je nog hetzelfde. Ik weet het, ik overdrijf de zaak een beetje maar soms is het nodig om de meute wakker te schudden.
Leuk kleurtje[afbeelding]
Een BMW F800GS of Triumph Tiger 800 XC lijken mij toch betere opties als je veel offroad gaat rijden, namelijk veel lichter en meer pk's.
Heel gaaf en zou hem in deze kleurstelling zo kopen, wanneer de motor een kilo of 20 lichter zou zijn geweest. Als je de motor besteld met DTC is die zelfs maar 10kilo lichter dan een R1200GS! Een BMW F800GS of Triumph Tiger 800 XC lijken mij toch betere opties als je veel offroad gaat rijden, namelijk veel lichter en meer pk's.
Zo'n Tiger
En wat moet je met 100pk, helemaal offroad? Als je de gashendel dan open trekt heb je alleen maar veel te veel wielspin. En het is erg lastig doseren.
Als ik me goed kan herrinneren was dat één van de minpunten die ik al in een vergelijkende test met de F800GS las. De GS kwam eruit als winnaar eens je van de verharde weg af zou gaan. (en dat met 10pk minder)
Uiteindelijk heb je er altijd die meer verwachten, meer power, minder kilo's... maar als die oude Africa Twin zo goed was... wat maakt deze dan minder goed? Gewicht is nagenoeg hetzelfde en de oude komt nog niet in de buurt qua pk's.
Ik vraag me ook af waarom een allroad tegenwoordig over +100pk moet beschikken? Mijn ZX6-R destijds had niet veel meer dan 100pk, en die ging al onverantwoord hard.