Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Honda Africa Twin 2015 (CRF1000)

Google maar eens op Varahannes, Oostenrijkse motorjournalist, die heeft al een ton of 3 met de AT DCT gereden.
 
Waarderingen: OSJ
Ik houd mijn ogen ook nog altijd open omdat een AT me erg interesseert... Kan alleen niet beslissen tussen een AT, een Versys 650 of BMW 750GS . Hetgene me op de AT afschrikt zijn de roest/occidatie verhalen op frame, bouten en wielen die je over al leest. Mensen hier die daar last van hebben, of wordt dit op het internet opgeblazen? Ben laatst een AT gaan bekijken en de gouden wielen hadden ook duidelijke tekenen van occidatie, idem bv de bouten voor de remcalipers..Ik rijd niet enkel in de zomer als het mooi weer is, maar ook in de winter zolang het niet regent haal ik mijn motor uit.
Enige wijze raad?
 
Voorlopig geen idee maar ik zal het snel weten wanneer de regenachtige dagen er weer zijn. Ik rijd zelf ook zomer en winter dus ben benieuwd.
Of het op forums word opgeblazen weet ik niet maar meestal komen er meer slechte punten/kritiek/opmerkingen online dan positieve.
Mensen starten geen topic als hun motor na 1 jaar nog perfect is, wel starten ze een topic als er na 1 jaar al problemen of minpunten zijn. Ergens logisch ook.
 
Aangezien mijn budget (oorspronkelijk nc750x in gedachte) toch op was na de aankoop van mijn Africa Twin was ik maar beginnen kijken naar tweedehands topkoffers. Omdat ik elke dag files rij, rij ik liever met enkel een topkoffer en zonder zijkoffers. Deze oude givi vanop een oude Africa Twin kwam voorbij en ik vind em prima staan!
 
Laatst bewerkt:
Iemand die een nederlandstalig instructieboekje heeft? Ik zou de voorvork wat zachter willen stellen maar wil dat wel correct doen...
 
Deel zeker je ervaring hier, ik ben erg benieuwd!
Vandaag een stuk gereden. Het is geen elektronisch cc dus met heuvel op/af zal je snelheid variëren maar op 80 en 100km wegen werkt het prima. Heerlijk om ook rechts af en toe te kunnen ontspannen.

Blijkbaar was de aanname dat als de Belgen weer mogen motorrijden dat wij ook België weer in mogen niet de juiste. Politie staat er nog steeds.
 

Voorlopig zijn de grenzen nog gesloten jammer genoeg ja!
Ik ga mss in de nabije toekomst ook wel zo’n ATLAS kopen, fijn voor op onze vlakke snelwegen!
 
Versteviging is inderdaad hoogst nodig als je iets aan die stang gaat monteren. De brace van Vlad (Facebook) of Camel zijn wel iets subtieler.

Ik vin die van Camel bijvoorbeeld heel groot uitzien? Het ziet er wel professioneler uit, maar of ik het geld er voor over heb weet ik niet...
Eventueel die van adventure-bike.be gewoon ff zwart spuiten...
 
Versteviging is inderdaad hoogst nodig als je iets aan die stang gaat monteren. De brace van Vlad (Facebook) of Camel zijn wel iets subtieler.

Die van Vlad intussen ook gezien en die vind ik dan weer veel beter dan die van Camel. Even prijs vragen!

Kan iemand me die zijn facebook pagina bezorgen?
 
Die van Vlad was niet snel beschikbaar dus toch maar de eerste optie besteld. Ik vind het er prima uitzien, is cheap en doet wat het moet doen!

(geen idee waarom de foto steeds draait)


 
Laatst bewerkt:

Zo dat zit er ook weer op. 2dehands gekocht, en het deeltje uit rvs zat er ook bij (wist ik niet) zo staat de x grip hoog genoeg boven het dash.
 
Fijne rit van het werk naar huis na de laatste schooldag met mijn leerlingen. De eindproef hebben ze netjes afgewerkt, wat gaan skateboarden vlakbij de school en daarna afscheid genomen en ik weer de motor op! Was me al wat te warm vandaag op de motor dus maar wat rustige wegjes opgezocht met bomen aan de kant, ook wat bospaadjes. En voor de eerste keer de Africa Twin te slapen gelegd in een modderpoel ... zonder erg, weer terug rechtgekregen en doorgereden. Wel goed om te weten dat ik de motor vrij goed alleen rechtkrijg.
 
Zaterdag nacht van in Brugge naar huis gereden, bij een temperatuur van 16° echt een aangename rit, ondanks dat het gewoon snelweg was.
Opnieuw verbaasd van de verlichting van de AT, dit is echt een enorm verschil met mijn oude Transalp!